Romont
Romont es una comuna francesa, situada dins lo departament dels Vòges e la region de Lorena. GeografiaComunas vesinas![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() IstòriaPartida eissida de l'article francés
La primièra mencion de Romont figura en la vida de sant Dié. Lo sant en s'essent decrèt en aquela localité, i aviá tirat de embarras, per un miracle, dels fustièrs #que podián pas utilizar una biga tròp cuerta dins una bastissa en bastiment. Una ussa i auriá #èsser, pel continuament, elevada a Romont, ne remembrar de l'intervencion de sant Dié. S'es fòrça pauca renseigné sus l' istòria del prieuré #que #seguir. D'après lo chroniqueur Jean de Bayon, #qu'escriviá a la s-|XIV|e}}, lo prieuré de Romont i auriá #èsser fondat a la fin de la sègle XI per un fraire del abbaye de Moyenmoutier, nomenat Hugues, a #que i auriá degut egalament la creacion de las prieurés de Belval, de Léomont, de Xures e de Clermont près de Sant-Dié. Lo papièr de Hugues, per çò qu'es de Belval, vertat es, mas la siá part en la fondacion dels autres establiments es fòrça problématique. En 1711, lo prieuré de Romont es encara citat entre los ostals bénédictines de la congrégation de Sant-Vanne.
Tèxte originau de l'article francés
La première mention de Romont figure dans la vie de saint Dié. Le saint s'étant arrêté dans cette localité, avait tiré d'embarras, par un miracle, des charpentiers qui ne pouvaient utiliser une poutre trop courte dans un édifice en construction. Une cella aurait été, par la suite, élevée à Romont, en souvenir de l'intervention de saint Dié. On est fort peu renseigné sur l'histoire du prieuré qui suivit. D'après le chroniqueur Jean de Bayon, qui écrivait au sègle XIV, le prieuré de Romont aurait été fondé à la fin du sègle XI par un moine de l'abbaye de Moyenmoutier, nommé Hugues, à qui serait dû également la création des prieurés de Belval, de Léomont, de Xures et de Clermont près de Saint-Dié. Le rôle de Hugues, en ce qui concerne Belval, est certain, mais sa part dans la fondation des autres établissements est très problématique. En 1711, le prieuré de Romont est encore cité parmi les maisons bénédictines de la congrégation de Saint-Vanne.
AdministracionDemografia
Luòcs e monumentsPersonalitats ligadas amb la comunaVéser tanbenLigams extèrnesNòtas
|