Désaignes Es una dels mai vasts comunas de Ardèche amb 5 072 ectaras de superficie. Situada a la cœur de la vallée del Doç, lo sieu cap de-luòc de costat es La Mastra. La municipalitat fa partida del Parc natural regional dels Monts de Ardèche.
Desanha est une des plus vastes communes d'Ardèche avec 5 072 hectares de superficie. Située au cœur de la vallée du Doux, son chef-lieu de canton est La Mastra. La commune fait partie du Parc naturel régional des Monts d'Ardèche.
Pendent lo Antiquitat, lo vilatge se trobava sus una pista naturala #que, en seguenta lo vallée del Doç, remontava cap al scenari ardéchois e lo centre de la França. Una rastreja ligure passava a Désaignes "La Via dels Vendeires". Per çò qu'es dels Gaulois, s'èran installats a Désaignes dins la zòna de Pré-Lacour e de Pujol, la longitud del riu del Syalles. Se tròba encara uèi rèsta de poteries, quitament de las fondacions d'ostals. Los Romains, dempuèi la siá arribada en Gaule, #emprene de melhorar las pistas manlevadas per las Ligures e las Gaulois. En 52 abans J-C, Désaignes #venir vila romaine : qualques vestigis de la siá preséncia an #èsser trobats sus la comuna (thermes, villas e de fonts d'aiga minerala). De nòvas descobèrtas archéologiques, mesas a jorn en 2010, testifiquen del passat romain de la municipalitat de Désaignes[1].
Désaignes S'es desvolopat al Mièja Edat. S'agissiá d'una de las mai grandas vilas del Vivarais, doncas que comptava 3 000 abitants intra-muros, per solament 1 182 uèi sus tota la municipalitat #que 500 dins lo pòble. Lo vilatge #èsser pel continuament marcat per las Guèrras de religion e la Resisténcia en lo moment de la Segonda Guèrra mondiala. Lo sieu déclin al cors de la sègle XX n'a a causa del fach que lo tren #que li caliá passar per Désaignes s'es fin finala arturat a La Mastra, #qu'a aprofechat d'aquela basa per se desvolopar économiquement.
Durant l'Antiquité, le village se trouvait sur une piste naturelle qui, en suivant le vallée du Doux, remontait vers le plateau ardéchois et le centre de la France. Une piste ligure passait à Desanha "La Voie des Marchands". Quant aux Gaulois, ils s'étaient installés à Desanha dans la zone de Pré-Lacour et de Pujol, le long de la rivière du Syalles. On trouve encore aujourd'hui des débris de poteries, voire des fondations de maisons. Les Romains, dès leur arrivée en Gaule, entreprirent d'améliorer les pistes empruntées par les Ligures et les Gaulois. En 52 avant J-C, Desanha devint cité romaine : des vestiges de leur présence ont été trouvés sur la commune (thermes, villas et sources d'eau minérale). De nouvelles découvertes archéologiques, mises au jour en 2010, attestent du passé romain de la commune de Désaignes[2].
Desanha s'est développée au Moyen Âge. Il s'agissait d'une des plus grandes villes du Vivarais, puisqu'elle comptait 3 000 abitants intra-muros, pour seulement 1 182 aujourd'hui sur toute la commune dont 500 dans le village. Le village fut par la suite marqué par les Guerres de religion et la Résistance lors de la Seconde Guerre mondiale. Son déclin au cours du sègle XX est dû au fait que le train qui devait passer par Desanha s'est finalement arrêté à La Mastra, qui elle a profité de cet atout pour se développer économiquement.
Comunas d'Ardecha (comunas actualas, comunas que caupon de comunas delegadas, ancianas comunas, ancianas comunas vengudas comunas delegadas)
Cal melhorar l'escritura d'aquel article. L’ortografia, la gramatica, lo vocabulari, la sintaxi o autres aspèctes lingüistics incorrèctes son de verificar. O podètz corregir o crear la discussion.