Localizada en lo Bas-Vivarais, la municipalitat de Sant-Marcel-de Ardèche a situat en lo departament del Ardèche. S'estend sus formatnum:3612 {{}} ectaras. Lo sieu limit sud es prèp del riu Ardèche, #qu'ela llom sus aperaquí 200 mètres, del temps que çò Rhône la separa a l'èst dels departaments de la Drôme e del Vaucluse. Lo climat i es de tipe mediterranèu amb una vegetacion de roures verdes, genévriers e de garrigues sus qualque 1 600 ectaras ; mas los tucs e las planas #que dominan las terrassas del Rhône compòrtan de zònas fòrça fèrtils sus formatnum:1700 {{}} ectaras aperaquí.
Lo sieu païsatge es alavetz compausat d'una mosaic de culturas (melons, espàrrecs, arbres fruitiers, dacses, blat, tournesol, amandiers), mas la vinha domina, amb mai de 800 ectaras al començament dels ans 2000[2], una ampla part de las superfícias en essent en appellation d'origina contarotladaCòstas del Rhône e Còstas-de detlo-rhône pòbles.
Localisée dans le Bas-Vivarais, la commune de Sant Marcel est située dans le département de l'Ardèche. Elle s'étend sur 3 612 hectares. Sa limite sud est proche de la rivière Ardèche, qu'elle longe sur environ 200 mètres, tandis que le Rhône la sépare à l'est des départements de la Drôme et du Vaucluse. Le climat y est de type méditerranéen avec une végétation de chênes verts, genévriers et de garrigues sur quelque 1 600 hectares ; mais les collines et les plaines qui dominent les terrasses du Rhône comportent des zones très fertiles sur 1 700 hectares environ.
Son paysage est alors composé d'une mosaïque de cultures (melons, asperges, arbres fruitiers, maïs, blé, tournesol, amandiers), mais la vigne domine, avec plus de 800 hectares au début des années 2000[3], une large part des surfaces étant en appellation d'origine contrôléeCôtes du Rhône et Côtes-du-rhône villages.
Lo peuplement del territòri constituent la municipalitat de Sant-Marcel remonta als tempses mai ancians, amb de nombroses signes d'implantacion umana dempuèi la préhistoire. Lo oppidum de Sant-Étienne de Dions a #èsser viscut pendent la protohistoire e los primièrs sègles del ère crestiana.
Al Mièja Edat, lo vilatge se desvolòpa sus la siá localizacion actuala, s'environa de remparts, e s'afirma coma un patrimòni episcopal d'importància. De contunh,e pendent tot lo Ancian Regim, Administracion e Justícia an pogudas levar de la Glèisa e dels nombroses senhors (48 segon divèrsas fonts) implantats dins una vila fortificada. Una sentence arbitral de la avesque de Viviers retuda lo 12 de febrièr 1242 a portat creacion d'un Consulat a Sant-Marcel.
A Modèl:La s-, la Familha de Pèira, #que n'es issu lo Cardinal de Bernis, a jogat un papièr important en l'administracion de la vila. En la segonda mitat de la sègle XIX e la primièra mitat de la sègle XX, la èxode rurala, a causa de las crisis agricòlas, de contunh la Guèrra de 1914-1918, an fòrtament afectat la demografia municipala : 1 046 abitants en 1954 contra 2 358 en 1856. Mas, après la Segonda Guèrra mondiala, las barrages bastits en la vallée del Rhône de contunh, sustot, l'implantacion, a proximitat, dels luòcs nucleares del Tricastin an, amb l'atractiu del Ardèche meridional pels jubilats e los citadins a l'investigacion de residéncias secondaires, permises de trobar al començament de la sègle XXI un total de populacion superiora a 2 000 abitants[4].
Lo 9 d'abril de 1962, dètz tonas de munitions entreposées en la poudrerie Rey espetan. D'origina accidentelle, lo drama calat 18 personas e ne ferisson de divèrsas desenas. La déflagration a sentit a 30 quilomètres a la ronda e lo luòc a estrossejat en un perimètre de 12 ectaras.
Le peuplement du territoire constituant la commune de Saint-Marcel remonte aux temps les plus anciens, avec de nombreux signes d'implantation humaine dès la préhistoire. L'oppidum de Saint-Étienne de Dions a été habité durant la protohistoire et les premiers siècles de l'ère chrétienne.
Au Moyen Âge, le village se développe sur son emplacement actuel, s'entoure de remparts, et s'affirme comme un patrimoine épiscopal d'importance. Puis,et durant tout l'Ancien Régime, Administration et Justice ont pu relever de l'Église et des nombreux seigneurs (48 selon plusieurs sources) implantés dans une cité fortifiée. Une sentence arbitrale de l'évêque de Viviers rendue le 12 février 1242 a porté création d'un Consulat à Saint-Marcel.
Au sègle XVIII, la Famille de Pierre, dont est issu le Cardinal de Bernis, a joué un rôle important dans l'administration de la cité. Dans la deuxième moitié du sègle XIX et la première moitié du sègle XX, l'exode rural, dû aux crises agricoles, puis la Guerre de 1914-1918, ont fortement affecté la démographie municipale : 1 046 abitants en 1954 contre 2 358 en 1856. Mais, après la Seconde Guerre mondiale, les barrages construits dans la vallée du Rhône puis, surtout, l'implantation, à proximité, des sites nucléaires du Tricastin ont, avec l'attrait de l'Ardèche méridionale pour les retraités et les citadins à la recherche de résidences secondaires, permis de retrouver au début du sègle XXI un total de population supérieur à 2 000 habitants[5].
Le 9 avril 1962, dix tonnes de munitions entreposées dans la poudrerie Rey explosent. D'origine accidentelle, le drame tue 18 personnes et en blessent plusieurs dizaines. La déflagration est entendue à 30 kilomètres à la ronde et le site est ravagé dans un périmètre de 12 hectares.
Comunas d'Ardecha (comunas actualas, comunas que caupon de comunas delegadas, ancianas comunas, ancianas comunas vengudas comunas delegadas)
Cal melhorar l'escritura d'aquel article. L’ortografia, la gramatica, lo vocabulari, la sintaxi o autres aspèctes lingüistics incorrèctes son de verificar. O podètz corregir o crear la discussion.