Las primièras mencions de Alizay remontan a la s|XII|e}}, quand una parròquia i aguèt creat. Las tèrras de las Rouville #venir lo fief çò de mès d'important de la parròquia. Tanben, a comptar de la , lo títol de senhor de Alizay a testificat, #qu'aperteniá a la familha de Rouville. Aquela poderosa familha, acculée pels deutes, li calguèt cedir lo fief a Gilles Hallé en 1684. La familha Hallé #bastir #çò qu'es uèi lo castèl de Rouville.
La Revolucion pòrta amb ela una lucha entre l'autoritat municipala e la parròquia. Es en aquel contèxt #qu'un abbé, Gilbert Soury, #exercir de 1764 a 1789 près dels comtes de Rouville. Aquel es mai conegut per lo sieu remède « La Jouvence del Abbé Soury ».
Pendent la , en proie a dificultats financièras, las municipalités successivas lor calguèt se resòlvre a vendre los bens communaux. En aquel meteis temps se #desvolopar l'idèa de alphabétisation. Aital, en 1842, lo presbytère #venir una escòla.
Pendent la segonda mitat de la , la municipalitat #conéisser un èxode rural que lo accroissement natural de la populacion pas #permetre compensar. Malgrat aiçò, la creacion l'an 1896 de l'estacion de Alizay #aver per consequéncia lo desvolopament rapid de la comuna.
Abans quitament la primièra guèrra mondiala, l'electricitat e lo telefòn #far la siá primièra aparicion en los larèrs.
Las primièras fabricas de Alizay #veire lo jorn al alba de las trenta glorioses. Vengut inaugurar lo pont en connectant Pont-de-l'Arc e Alizay, Pierre Mendès França se #retre aital en 1955 a la Societat Industriala de Cellulose de Alizay (venguda M-Reala). Aquela tradicion industriala se perpétue uèi.
Lo periòde recent a conegut l'estenduda residenciala de Alizay, #çò qu'a entrenat un ascens de la populacion. Al cors dels vint darrièrs ans, de nombrosas equipas an #èsser creats o rénovés (gymnase, bibliotèca, sala d'espectacle, sala de las fèstas, lo « Garatge », comuna).
Les premières mentions d'Alizay remontent au , lorsqu'une paroisse fut créée. Les terres des Rouville devinrent le fief le plus important de la paroisse. Aussi, à compter du , le titre de seigneur d'Alizay est attesté, qui appartenait à la famille de Rouville. Cette puissante famille, acculée par les dettes, dut céder le fief à Gilles Hallé en 1684. La famille Hallé construisit ce qui est aujourd'hui le château de Rouville.
La Révolution amène avec elle une lutte entre l'autorité municipale et la paroisse. C'est dans ce contexte qu'un abbé, Gilbert Soury, exerça de 1764 à 1789 auprès des comtes de Rouville. Celui-ci est plus connu pour son remède « La Jouvence de l’Abbé Soury ».
Durant le , en proie à des difficultés financières, les municipalités successives durent se résoudre à vendre les biens communaux. Dans ce même temps se développa l'idée d'alphabétisation. Ainsi, en 1842, le presbytère devint une école.
Durant la deuxième moitié du , la commune connut un exode rural que l'accroissement naturel de la population ne permit pas de compenser. Cependant, la création en 1896 de la gare d'Alizay eut pour conséquence le développement rapide de la commune.
Avant même la première guerre mondiale, l'électricité et le téléphone firent leur première apparition dans les foyers.
Les premières usines d'Alizay virent le jour à l'aube des trente glorieuses. Venu inaugurer le pont reliant Pont-de-l'Arche et Alizay, Pierre Mendès France se rendit ainsi en 1955 à la Société Industrielle de Cellulose d'Alizay (devenue M-Real). Cette tradition industrielle se perpétue aujourd'hui.
La période récente a connu l'extension résidentielle d'Alizay, ce qui a entraîné une hausse de la population. Au cours des vingt dernières années, de nombreux équipements ont été créés ou rénovés (gymnase, bibliothèque, salle de spectacle, salle des fêtes, le « Garage », mairie).