Noordpeene es un vilatge del Westhoek en Flandre francesa, en la arrondissement de Dunquèrca.
Amb una superficie de 1712 ectaras, Noordpeene es la mai granda municipalitat del costat de Cassel.
La linha de camin de fèrre Hazebrouck-Dunquèrca passa a l'extrèm Nòrd del territòri dempuèi 1848. La linha de TGV París-Londres talha la municipalitat de Siás n'Oèst dempuèi 1992.
Al Nòrd, lo Mont Balinberg (70 mètres) e lo Tom (62 mètres) diboishen los primièrs contreforts dels monts de Flandre. La vallée de la Peene, #que se flueix plàcidament, separa aqueles dos monts. Al Sud e a l'Oèst, lo territòri s'inclina en direccion del marais audomarois. L'altitud bassa fins a mens de 10 mètres en direccion del marais.
Los principals corses d'aiga son la Lyncke Becque e la Peene Becque (la Peene, #qu'a donat lo sieu nom a la batalha de 1677 #que #parlar la annexion d'una part de la Flandre a la França).
La méridienne verda passa per Noordpeene.
Noordpeene est un village du Westhoek en Flandre française, dans l'arrondissement de Dunkerque.
Avec une superficie de 1712 hectares, Noordpeene est la plus grande commune du canton de Cassel.
La ligne de chemin de fer Hazebrouck-Dunkerque passe à l'extrême Nord du territoire depuis 1848. La ligne de TGV Paris-Londres coupe la commune d'Est en Ouest depuis 1992.
Au Nord, le Mont Balinberg (70 mètres) et le Tom (62 mètres) dessinent les premiers contreforts des monts de Flandre. La vallée de la Peene, qui s'écoule paisiblement, sépare ces deux monts. Au Sud et à l'Ouest, le territoire s'incline en direction du marais audomarois. L'altitude descend jusqu'à moins de 10 mètres en direction du marais.
Les principaux cours d'eau sont la Lyncke Becque et la Peene Becque (la Peene, qui a donné son nom à la bataille de 1677 qui causa l'annexion d'une partie de la Flandre à la France).
La méridienne verte passe par Noordpeene.
Peene, En flamenc occidental, tira lo sieu nom de ancianes graminées #qu'empenhián sus los sieus marges. En 1067, se parla ja de Peene. En los ancians documents, quand se cita la distincion de Peene o Piennes, s'agís totjorn de Noordpeene. Las primièras traces escrichas apareisson en lo cartulaire de Bourbourg l'an 1114 jos forma de Norpenes, de contunh Northpenes l'an 1139. En 1268, Ghilbert de St-Omer, senhor de Pienne, épousa Agnès de Haverskerke. Aguèron dos fils: Jean e Gérard se #partejar en 1306 la tèrra de Pienne. Los bòrds de la Lyncke becque èran lo limit de separacion dels dos territòris auxqels se #donar lo nom de Pienne-Nòrd per Noordpeene e Pienne-Sud per Zuytpeene.
Lo vilatge a #èsser lo teatre d'un évènement d'una importància decisiva per l'istòria de la guèrra d'Olanda (1672-1678); la batalha de la Peene l'an 1677. #Èsser causa de la annexion del nòrd del Artés e dels châtellenies de Cassel e Bailleul al reialme de França.
Peene, en flamand occidental, tire son nom d'anciennes graminées qui poussaient sur ses rives. En 1067, on parle déjà de Peene. Dans les anciens documents, lorsqu'on cite la seigneurie de Peene ou Piennes, il s'agit toujours de Noordpeene. Les premières traces écrites apparaissent dans le cartulaire de Bourbourg en 1114 sous forme de Norpenes, puis Northpenes en 1139. En 1268, Ghilbert de St-Omer, seigneur de Pienne, épousa Agnès de Haverskerke. Ils eurent deux fils: Jean et Gérard se partagèrent en 1306 la terre de Pienne. Les bords de la Lyncke becque étaient la limite de séparation des deux territoires auxqels on donna le nom de Pienne-Nord pour Noordpeene et Pienne-Sud pour Zuytpeene.
Le village a été le théâtre d'un évènement d'une importance décisive pour l'histoire de la guerre de Hollande (1672-1678); la bataille de la Peene en 1677. Elle fut cause de l'annexion du nord de l'Artois et des châtellenies de Cassel et Bailleul au royaume de France.