Gognies-Chaussée es una comuna francesa del departament del Nòrd e de la region del Nòrd-Pas de Calais.
Geografia
Partida eissida de l'article francés
La municipalitat a situat a 8 km de Maubeuge al sud e a 12 km de Bavay al sud-oèst, sus la Wampe, lo ruisseau de Gueulard e lo ruisseau de Pichon-Prés. Es una entité communale talhada per la frontièra bèlga.
La carrièra centrala es una de las sèt brancas de la Cauçada Brunehaut, ancianas vias romaines a l'entorn de Bavay.
Tèxte originau de l'article francés
La commune est située à 8 km de Maubeuge au sud et à 12 km de Bavay au sud-ouest, sur la Wampe, le ruisseau de Gueulard et le ruisseau de Petit-Prés. C'est une entité communale coupée par la frontière belge.
La rue centrale est une des sept branches de la Chaussée Brunehaut, anciennes voies romaines autour de Bavay.
Istòria
Partida eissida de l'article francés
Lo nom de Gognies conten la terminaison gnies d'origina tudesque, #que significa sojorn de; lo significat de la raïtz go es pas pas coneguda. Cauçada refère a la Cauçada Brunehaut.
Gognies Quège jos la prévoté e lo decanat de Maubeuge, mas la siá curació levava de la abbaye de Liessies.
Lo vilatge se tròba mencionat en actes medievalas a partir de 1185. En lo periòde fédale, la division territoriala es complèxa: de divèrsas familhas nòblas, la Abbaye de Hautmont e lo capítol de Maubeuge se partagaient tres distincions: Gognies, Gontreuil e Rogeries, qualques fiefs en defòra de las distincions e divèrsas jos-fiefs, de còps enclavés.
En çò que tanh a un d'aqueles fiefs se tròba en l'archiu del capítol de Maubeuge de 1190 una triste istòria d'amor entre la polida Aliénor de Pèira-Fontaine e lo desafia Arnould del Mesnil, #que se donavan citas secrètas en un fôret a Roteleux. L'ivèrn vengut, Arnould se tròba davant una meute de lops, n'aucirà tres abans de trobar la mòrt. La filha afligida, intrada al capítol, morís pauc de temps après e es d'ela que lo capítol a eretat la cense de Roteleux (leu: lop) [1].
Lo puzzle territorial es uèi de tant mai complèx pel fach que lo 17 de setembre de 1678, al Tractat de Nimègue, Gognies a dividit en una part bèlga e una part francesa[2] e #que i a agut l'an 1820 al Tractat dels Limits una correction de frontièras.
Pendent lo blocus de Maubeuge en 1793, lo jove prince d'Iranja, futur rei [[Guillaume Ier dels Païses-Basses|Guillaume sègle i dels Païses-Basses]], séjourna dins lo castèl de Gontreuil[3].
En lo marc d'un nòu regroupement de municipalitats, previst pel 31 de decembre de 2011, la municipalitat a exprimit la siá preferéncia per l'adesion a l'Aglomeracion de Maubeuge.
Tèxte originau de l'article francés
Le nom de Gognies contient la terminaison gnies d'origine tudesque, qui signifie demeure de; la signification de la racine go n'est pas connue. Chaussée refère à la Chaussée Brunehaut.
Gognies tombait sous la prévoté et le decanat de Maubeuge, mais sa cure relevait de l'abbaye de Liessies.
Le village se trouve mentionné dans des actes médiévaux à partir de 1185. Dans la période fédale, la division territoriale est complexe: plusieurs familles nobles, l'Abbaye d'Hautmont et le chapitre de Maubeuge se partagaient trois seigneuries: Gognies, Gontreuil et Rogeries, quelques fiefs en dehors des seigneuries et plusieurs sous-fiefs, parfois enclavés.
Au sujet d'un de ces fiefs se trouve dans les archives du chapitre de Maubeuge de 1190 une triste histoire d'amour entre la belle Aliénor de Pierre-Fontaine et le brave Arnould du Mesnil, qui se donnaient des rendez-vous secrets dans un fôret à Roteleux. L'hiver venu, Arnould se trouve devant une meute de loups, en tuera trois avant de trouver la mort. La fille affligée, entrée au chapitre, meurt peu de temps après et c'est d'elle que le chapitre a hérité la cense de Roteleux (leu: loup) [4].
Le puzzle territorial est aujourd'hui d'autant plus complexe par le fait que le 17 septembre 1678, au Traité de Nimègue, Gognies est divisé en une partie belge et une partie française[5] et qu'il y a eu en 1820 au Traité des Limites une correction de frontières.
Pendant le blocus de Maubeuge en 1793, le jeune prince d'Orange, futur roi [[Guillaume Ier des Pays-Bas|Guillaume sègle i des Pays-Bas]], séjourna au château de Gontreuil[6].
Dans le cadre d'un nouvel regroupement de communes, prévu pour le 31 décembre 2011, la commune a exprimé sa préférence pour l'adhésion à l'Agglomération de Maubeuge.
Administracion
Lista deus cònsols successius
Periòde
|
Identitat
|
Etiqueta
|
Qualitat
|
2008
|
2014
|
Jean Meurant
|
|
|
març de 2001
|
2008
|
|
|
|
Totas las donadas non son pas encara conegudas.
|
Demografia
Luòcs e monuments
Personalitats ligadas amb la comuna
Véser tanben
Ligams extèrnes
Nòtas
- ↑ sieu+costat&id=IckWAAAAQAAJ#v=onepage&q&f=false Zéphyr-Joseph Piérart, Investigacions istoricas sus Maubeuge e lo sieu costat, e las municipalitats limitrophes, amb nòtas suls pòbles del anciana prévôté d'aquela vila, èca., 1851
- ↑ La Votz del Nòrd, 15 de genièr 2010
- ↑ Zéphyr-Joseph Piérart, 1851 op.cit.
- ↑ Zéphyr-Joseph Piérart, Recherches historiques sur Maubeuge et son canton, et les communes limitrophes, avec des notes sur les villages de l'ancienne prévôté de cette ville, etc., 1851
- ↑ La Voix du Nord, 15 janvier 2010
- ↑ Zéphyr-Joseph Piérart, 1851 op.cit.