Pendent lo periòde gallo-romaine, lo territòri i aviá poblat pels Nerviens, #que los ne cabes-de luòcs #èsser Bavay de contunh Cambrai.
A la Mièja Edat, lo territòri de la municipalitat èra una distincion a anautita, mièja e bassa justícia. Existissiá un molin banal, destruit l'an 1581, e un castèl-força desaparegut a Modèl:La s-. Un autar #èsser concédé l'an 1140 pel avesque de CambraiNicolas de Chièvres. En 1224, lo senhor, Reinier de Boemont, #concedir dins lo vilatge una lei communale, #çò que testifica de la siá importància dempuèi aquela epòca[1]. Cap a 1240, la glèisa i aguèt erigit en parròquia dotada d'un curé[2].
Lo vilatge #aperténer pendent cinc sègles dins los ostals de Sohier, de Luxemborg, del Sart, e de Fariaux, e, en 1594, al rei Henri IV[2].
Pendent la Revolucion, s'i #enviar un deslligament de soldats per metre final al agitació[2]. Bertry I aguèt ligat al costat de « Catteau » (Lo Cateau-Cambrésis) en lo district de Cambrai en 1793, de contunh al costat de Clary l'an 1801[3].
A Modèl:La s- la vida economica pausava sus l' activitat brassicole (se #comptar a Bertry fins a 3 cerveseries) e sustot lo texil[2]. Prèp de Caudry, coneguda per la siá dentelle e de Villers-Outréaux, centre de la broderie, Bertry se #industrializar a la fin de la sègle XIX en s'especializant, coma d'unas autras municipalitats d'aquela region (Bohain-en-Vermandois, Maretz) en la « Anautita Novetat », tescuts en avent de besonh una fòrta technicité e destinats a l'anautita cosedura[4].
Abans la Primièra Guèrra mondiala, la populacion, #qu'a pas cessat de declinar fins a uèi malgrat una leugièra remontada en los ans 1990, s'elevava en mai d'unitat|3200|personas . A aquela epòca la majoritat de la populacion i aviá emplegat en l'indústria texila, siá dins fabricas, siatz cossí « exterioras » en trabalhant « a manièra ». A l'entorn del texil d'unas autras professions s'emplegavan a la fabricacion e a la mantenença del material. En los ans 1970, de las ondas de licenciements se #acabar per la clausura de totas las fabricas d'Anautita Novetat a Bertry[4].
Au Moyen Âge, le territoire de la commune était une seigneurie à haute, moyenne et basse justice. Il existait un moulin banal, détruit en 1581, et un château-fort disparu au sègle XV. Un autel fut concédé en 1140 par l'évêque de CambraiNicolas de Chièvres. En 1224, le seigneur, Reinier de Boemont, accorda au village une loi communale, ce qui témoigne de son importance dès cette époque[1]. Vers 1240, l'église fut érigée en paroisse dotée d'un curé[2].
Le village appartint pendant cinq siècles aux maisons de Sohier, de Luxembourg, de Le Sart, et de Fariaux, et, en 1594, au roi Henri IV[2].
Pendant la Révolution, on y envoya un détachement de soldats pour mettre fin à l'agitation[2]. Bertry fut rattachée au canton de « Catteau » (Le Cateau-Cambrésis) dans le district de Cambrai en 1793, puis au canton de Clary en 1801[3].
Au sègle XIX la vie économique reposait sur l'activité brassicole (on compta à Bertry jusqu'à 3 brasseries) et surtout le textile[2]. Proche de Caudry, connue pour sa dentelle et de Villers-Outréaux, centre de la broderie, Bertry s'industrialisa à la fin du sègle XIX en se spécialisant, comme d'autres communes de cette région (Bohain-en-Vermandois, Maretz) dans la « Haute Nouveauté », tissus nécessitant une forte technicité et destinés à la haute couture[4].
Avant la Première Guerre mondiale, la population, qui n'a cessé de décliner jusqu'à aujourd'hui malgré une légère remontée dans les années 1990, s'élevait à plus de 3 200 personnes. À cette époque la majorité de la population était employée dans l'industrie textile, soit dans des fabriques, soit comme « extérieurs » travaillant « à façon ». Autour du textile d'autres professions s'employaient à la fabrication et à l’entretien du matériel. Dans les années 1970, des vagues de licenciements se terminèrent par la fermeture de toutes les fabriques de Haute Nouveauté à Bertry[4].
↑ 1,0 et 1,1Error de citacion : Balisa <ref> incorrècta ;
pas de tèxte per las referéncias nomenadas Mannier.
↑ 2,02,12,22,32,42,52,6 et 2,7.. Error de citacion : Etiqueta <ref> no vàlida; el nom «OTC» està definit diverses vegades amb contingut diferent.
↑ 3,0 et 3,1Error de citacion : Balisa <ref> incorrècta ;
pas de tèxte per las referéncias nomenadas fcass.
↑ 4,04,14,24,34,4 et 4,5, en abril 2005.. Error de citacion : Etiqueta <ref> no vàlida; el nom «cairn» està definit diverses vegades amb contingut diferent.