Lo luòc de Longevelle a ocupat dempuèi lo periòde préhistorique ont de las trobalhas archéologiques jalonnent aqueles establiments. Al continuament de trabalhs viaris efectuats l'an 1972-1973, de las descobèrtas en datant del Paléolithique e Épipaléolithique an #èsser d'amassadas suls luòcs de la "Ròca a las Gours".
Las descobèrtas los mai excepcionales an #èsser fachas l'an 1827 quand un paysan #que labourait en cara del molin #descobrir d'estèlas de maçonnerie e una enregistra #revelar una superbe mosaic géométrique a decoracions blanc, negre e roge de rosaces sus 4,75m x 9,11m. Qualques estèlas aguèron depausat al musèu de Besançon.
Entre las trobalhas, cal apondre una basa de colomna d'òrdre toscan e una moneda a la effigie de Jules César, #çò que confirma l'existéncia d'una villa gallo-romaine de la sègle E. De mai, dels sépultures burgondes an #èsser de descobèrtas cap a 1880.
A las siás originas, Longevelle fasiá partida del comtat de Montbéliard mas en 1282, lo vilatge dintre jos la formacion de la Seigneurerie del Châtelot jos la suzeraineté de las sires de Neufchâtel en Bourgogne (uèi Neuchâtel-Urtière). Aquela situacion #durar fins en 1789 mas amb senhors desparièrs : los Neufchâtel, los Furstemberg e los Ortembourg.
Pendent aquel periòde, divèrses actes mencionan una familha nòbla de Longevelle : Humbert de Longevelle. La familha de Longevelle #desaparéisser cap al mièg de la sègle XIV. Portava los armoiries "de caras a una banda d'aur al primièr costat d'un ponch de tauler".
Coma los autres pòbles del Comtat de Montbéliard, los abitants de Longevelle aguèron fòrça a sofrir de guèrras, dels omicidis, de la famine e d'epidèmias en la Modèl:S2-.
Longevelle #Aver a patir encara los estralls de la Guèrra de Trenta Ans, dévasté torn a torn per las tropas lorraines e austrianas entre 1633 e 1637. A la guèrra se #jónher la peste e la famine. La populacion, coma en un autre luòc, #èsser practicament aniquilada e las tèrras sens culturas.
Lo prince de Montbéliard-Wurtemberg, en la siá qualitat de senhor del Châtelot, #pèrdre totes los sieus dreches seigneuriaux l'an 1789 al començament de la Revolucion francesa. La distincion i aguèt suprimit l'an 1790 per continuament de las nòvas divisions del territòri francés, departaments e costats. La municipalitat de Longevelle #dintrar alavetz en lo costat de Onans (district de Baume-las-Madamas) e en lo departament del Doubs de contunh #passar en lo costat de Lo Isle-sus-lo-Doubs per decrèt del 19/10/1801.
La guèrra de 1870-71 #èsser encara fatal dins lo vilatge de Longevelle #que #èsser réquisitionné per la batalha entre los soldats franceses e alemands.
Fin finala, la guèrra de 1935-1945 #far #qu'en novembre 1944, Longevelle se #trobar practicament dos mes sus la tèsta. Lo 14 de novembre de 1944 a 11h20, las tropas de laModèl:5 e Regiment de Tirailleurs Marocains e laModèl:2 e Division de Infanterie Coloniale, en companhiá del regiment del Lomont (F.F.E), #lançar l'atac contra los soldats alemands #qu'èran retranchés al cementèri en lo bòsc del Chânois.
Le site de Longevelle est occupé depuis la période préhistorique où des trouvailles archéologiques jalonnent ces établissements. À la suite de travaux routiers effectués en 1972-1973, des découvertes datant du Paléolithique et Épipaléolithique ont été trouvées sur les sites de la "Roche aux Gours".
Les découvertes les plus exceptionnelles ont été faites en 1827 lorsqu'un paysan qui labourait en face du moulin découvrit des fragments de maçonnerie et une fouille révéla une superbe mosaïque géométrique à décors blanc, noir et rouge de rosaces sur 4,75m x 9,11m. Des fragments furent déposés au musée de Besançon.
Parmi les trouvailles, il faut ajouter une base de colonne d'ordre toscan et une monnaie à l'effigie de Jules César, ce qui confirme l'existence d'une villa gallo-romaine du sègle I. De plus, des sépultures burgondes ont été découvertes vers 1880.
A ses origines, Longevelle faisait partie du comté de Montbéliard mais en 1282, le village entre sous la formation de la Seigneurerie du Châtelot sous la suzeraineté des sires de Neufchâtel en Bourgogne (aujourd'hui Neuchâtel-Urtière). Cette situation dura jusqu'en 1789 mais avec des seigneurs différents : les Neufchâtel, les Furstemberg et les Ortembourg.
Durant cette période, plusieurs actes mentionnent une famille noble de Longevelle : Humbert de Longevelle. La famille de Longevelle disparut vers le milieu du sègle XIV. Elle portait les armoiries "de gueules à une bande d'or au premier canton d'un point d'échiquier".
Comme les autres villages du Comté de Montbéliard, les habitants de Longevelle eurent beaucoup à souffrir des guerres, des meurtres, de la famine et épidémies dans les Modèl:S2-.
Longevelle eut à subir encore les ravages de la Guerre de Trente Ans, dévasté tour à tour par les troupes lorraines et autrichiennes entre 1633 et 1637. A la guerre se joignirent la peste et la famine. La population, comme ailleurs, fut pratiquement anéantie et les terres sans cultures.
Le prince de Montbéliard-Wurtemberg, en sa qualité de seigneur du Châtelot, perdit tous ses droits seigneuriaux en 1789 au début de la Révolution française. La seigneurie fut supprimée en 1790 par suite des nouvelles divisions du territoire français, départements et cantons. La commune de Longevelle entra alors dans le canton d'Onans (district de Baume-les-Dames) et dans le département du Doubs puis passa dans le canton de L'Isle-sur-le-Doubs par arrêté du 19/10/1801.
La guerre de 1870-71 fut encore fatale au village de Longevelle qui fut réquisitionné pour la bataille entre les soldats français et allemands.
Enfin, la guerre de 1935-1945 fit qu'en novembre 1944, Longevelle se trouva pratiquement deux mois sur le front. Le 14 novembre 1944 à 11h20, les troupes du 5en Régiment de Tirailleurs Marocains et la 2en Division d'Infanterie Coloniale, en compagnie du régiment du Lomont (F.F.I), lancèrent l'attaque contre les soldats allemands qui étaient retranchés au cimetière dans le bois du Chânois.