Donzy es una comuna francesa, situada dins lo departament de la Nièvre e la region de Borgonha.
Geografia
Partida eissida de l'article francés
Donzy A situat al confluisson de dos rius : la Talvanne e lo Nohain. Amb una superficie d'unitat|6318|a , es la municipalitat la mai estenduda del departament.
Tèxte originau de l'article francés
Donzy est situé au confluent de deux rivières : la Talvanne et le Nohain. Avec une superficie de 6 318 ha, elle est la commune la plus étendue du département.
Istòria
Partida eissida de l'article francés
Se tròba las primièras traces de Donzy a la Modèl:Vida sègle jol nom de Dominiacus.
Donzy A #èsser la capitala d'una baronnie e lo un de las fiefs las mai importantas de Bourgogne.
En lo moment de las guèrras de Religion, las chanoines regulars de la òrdre de Sant Augustin, officiants de la glèisa de Donzy, #desirar metre a l'abric los reliques de sant Caradeuc, patron de la siá glèisa dempuèi 1180. #Escuélher per #encobrir la glèisa de Thury, #que las prieurs-ne guariguèsse èran tanben de la Òrdre de Sant-Augustin e perque la parròquia semblava aluenhada incursiós de las bandas calvinistes.
- Cridar, en 1587, una tropa de "reîtres" actiu prene sus la Loire l'armada de Henri de Borbó (futur Henri IV) #saquejar e rançonnèrent la parròquia, e en avent descobèrt la châsse de sant Caradeuc la #trincar e #tirar dins la carrièra los reliques #que conteniá.
Mas de divèrses abitants de la parròquia los #reculhir e los #metre al prieur-curé #que los #metre en luòc en esperant segur dels jorns melhors. Edmond Moriscan, sacerdòt-vicari de Thury, Gilles Chevau, fiscal fiscal, Julien Imbault e Pierre Coulade an testificat per serment que los ossements reculhits per eles èran plan aqueles de sant Caradeuc.
En fe de quoi an signat de lo sieu nom un procès-verbal sus un parchemin datat de 1612 testificant que las santas reliques aguèron depausat en una notícia châsse per Messire Jean Edart, chanoine regular de St Martin de Nivèrns, en preséncia dels fisèles amassats dins la glèisa paroissiale, lo 21 de març de 1612.
22 d'agost 1688 : Modèl:Mgr, 102ème avesque de Aussèrra, fa efectuar la translation de las reliques de sant Caradeuc en la notícia châsse en bòsc daurat #qu'a demandat, amb la vérification del certificat del 21 de març de 1612 authentifiant lesdites reliques[1].
Donzy A #èsser joncha al comtat de Nivèrns pel matrimòni del baron Hervé IV amb Mahaut de Courtenay, hereva del comte de Nivèrns.
Jol Segond Empèri, Donzy i aviá trucat Donzy-l'Imperial.
Pendent la Primièra Guèrra mondiala, 106 Donziais son mòrts e 15 an defallit en lo moment de la Segond.
Tèxte originau de l'article francés
On retrouve les premières traces de Donzy au Modèl:VIe siècle sous le nom de Dominiacus.
Donzy a été la capitale d’une baronnie et l’un des fiefs les plus importants de Bourgogne.
Lors des guerres de Religion, les chanoines réguliers de l’ordre de Saint Augustin, officiants de l’église de Donzy, souhaitèrent mettre à l’abri les reliques de saint Caradeuc, patron de leur église depuis 1180. Ils choisirent pour cela l’église de Thury, dont les prieurs-curés étaient aussi de l’Ordre de Saint-Augustin et parce que la paroisse semblait éloignée des incursions des bandes calvinistes.
Hélas, en 1587, une troupe de "reîtres" allant rejoindre sur la Loire l’armée de Henri de Bourbon (futur Henri IV) pillèrent et rançonnèrent la paroisse, et ayant découvert la châsse de saint Caradeuc la brisèrent et jetèrent à la rue les reliques qu’elle contenait.
Mais plusieurs habitants de la paroisse les ramassèrent et les remirent au prieur-curé qui les plaça en lieu sûr en attendant des jours meilleurs. Edmond Morin, prêtre-vicaire de Thury, Gilles Chevau, procureur fiscal, Julien Imbault et Pierre Coulade ont attesté par serment que les ossements ramassés par eux étaient bien ceux de saint Caradeuc.
En foi de quoi ils ont signé de leur nom un procès-verbal sur un parchemin daté de 1612 attestant que les saintes reliques furent déposées dans une nouvelle châsse par Messire Jean Hasard, chanoine régulier de St Martin de Nevers, en présence des fidèles réunis dans l’église paroissiale, le 21 mars 1612.
22 août 1688 : Modèl:Mgr, 102ème évêque d’Auxerre, fait effectuer la translation des reliques de saint Caradeuc dans la nouvelle châsse en bois doré qu’il a demandé, avec la vérification du certificat du 21 mars 1612 authentifiant lesdites reliques[2].
Donzy a été unie au comté de Nevers par le mariage du baron Hervé IV avec Mahaut de Courtenay, héritière du comte de Nevers.
Sous le Second Empire, Donzy était appelé Donzy-l’Impérial.
Pendant la Première Guerre mondiale, 106 Donziais sont morts et 15 sont décédés lors de la Seconde.
Administracion
Lista deus cònsols successius
Periòde
|
Identitat
|
Etiqueta
|
Qualitat
|
2008
|
2014
|
Jean-Paul Jacob
|
|
|
març de 2001
|
2008
|
|
|
|
Totas las donadas non son pas encara conegudas.
|
Demografia
Luòcs e monuments
Personalitats ligadas amb la comuna
Véser tanben
Ligams extèrnes
Nòtas
- ↑ AD89 - Archiu eclesiastic - sèria G, clergé séculier
- ↑ AD89 - Archives ecclésiastiques - série G, clergé séculier