Aquesta seccion es voida, pas pro detalhada o incompleta. Vòstra ajuda es benvenguda !
L'istòria de la municipalitat de Sant-Andelain se confond amb aquela del vignoble de Pouilly, una istòria anciana doncas que se tròba ja traça d'aquel vignoble en los bens de Germain, avesque d'Aussèrra a Modèl:La s-. Mas en mai de lo sieu passat ligat a la cultura de la vinha, Sant-Andelain possedís en pròpri una istòria rica e quitament cèrtament singulara en lo domeni religiós, principalament a Modèl:La s-.
L'installacion d'una congrégation de oblats en 1869, va en un primièr temps indisposer los fisèles #que desertèron la glèisa, de contunh favorir l'implantacion de la religion protestante amb lo bastiment d'un temple al centre del bourg. Après un nòu rebondissement e mudança, Sant-Andelain venguèt fòrça rapidament una tèrra de pelegrinatge important, pelegrinatge dédié a La nòstra-Madama de la Salette. Davant lo afflux de quatre mil pelegrins l'an 1872, l'avesque Forcade, aquel quitament #que #oficiar per la paissièra de vel de Bernadette Soubirous en la sœurs de la Caritat a Nivèrns, s'exclamèt de la nautor del tuc de Sant-Andelain « lo dit de Dieu es ailà ». Lo pelegrinatge demorarà pendent près d'un sègle. A anotar egalament lo attribution a la glèisa de Sant-Andelain d'una indulgence plénière (la indulgence dicha de la Portioncule) pel pape Léon XIII l'an 1878.
Font : Sant-Andelain, « tuc inspirat ». Patrick Coulbois. auto-Edicion. 2010.
Aquesta seccion es voida, pas pro detalhada o incompleta. Vòstra ajuda es benvenguda !
L'histoire de la commune de Saint-Andelain se confond avec celle du vignoble de Pouilly, une histoire ancienne puisqu'on trouve déjà trace de ce vignoble dans les biens de Germain, évêque d'Auxerre au sègle V. Mais outre son passé lié à la culture de la vigne, Saint-Andelain possède en propre une histoire riche et même tout à fait singulière dans le domaine religieux, principalement au sègle XIX.
L'installation d'une congrégation d'oblats en 1869, va dans un premier temps indisposer les fidèles qui vont déserter l'église, puis favoriser l'implantation de la religion protestante avec la construction d'un temple au centre du bourg. Après un nouveau rebondissement et revirement, Saint-Andelain va devenir très rapidement une terre de pèlerinage importante, pèlerinage dédié à Notre-Dame de la Salette. Devant l'afflux de quatre mille pèlerins en 1872, l'évêque Forcade, celui-là même qui officia pour la prise de voile de Bernadette Soubirous chez les sœurs de la Charité à Nevers, va s'écrier du haut de la colline de Saint-Andelain « le doigt de Dieu est là ». Le pèlerinage demeurera pendant près d'un siècle. À noter également l'attribution à l'église de Saint-Andelain d'une indulgence plénière (l'indulgence dite de la Portioncule) par le pape Léon XIII en 1878.