Mer
Mer (o Mer-sur-Loire) es una comuna francesa, situada dins lo departament de Loir e Char e la region dau Centre e Vau de Léger. GeografiaPartida eissida de l'article francés
![]() ![]() Mer es situat entre Bles e Orléans, en lo Val de Léger, mas pas al bòrd de la Léger : 2 quilomètres separan n'efièch l'extrèm sud de la vila e lo fluvi. Establida per la siá mai granda part sul plateu beauceron, la municipalitat de Mer déborde sul Val de Léger. A una superficia de 2 647 ectaras, 49 ares e 39 centiares, d'après lo nòu cadastre (mesurava 2 134 ectaras, 41 ares e 14 centiares, abans lo sieu matrimòni amb Herbilly, en 1847)[1]. L'urbanizacion de la vila s'es facha segon un ais nòrd-sud, a l'entorn d'un pichon riu, la Tronne, #que serpenta en una vallée pro dintrada en se dividint de còps en denombrós braç. Mer en tira d'en un autre luòc lo sieu nom, #que découle de « Mèra », siatz « marais ». Totes los ancians quartièrs de la vila se tròban la longitud d'aquel riu, sus aperaquí de 4 quilomètres de long mas mens de 500 mètres d'ample :
L'urbanizacion mai recenta (lotejadís, lo parc d'activitats) s'es pel continuament prosseguida de part e d'autra de la Tronne amb la fin de donar mai de espessor a la comuna :
Tèxte originau de l'article francés
Mer est située entre Blois et Orléans, dans le Val de Loire, mais pas au bord de la Loire : 2 kilomètres séparent en effet l'extrême sud de la ville et le fleuve. Établie pour sa plus grande partie sur le plateau beauceron, la commune de Mer déborde sur le Val de Loire. Elle a une superficie de 2 647 hectares, 49 ares et 39 centiares, d'après le nouveau cadastre (elle mesurait 2 134 hectares, 41 ares et 14 centiares, avant son mariage avec Herbilly, en 1847)[2]. L'urbanisation de la ville s'est faite selon un axe nord-sud, autour d'une petite rivière, la Tronne, qui serpente dans une vallée assez encaissée en se divisant parfois en de nombreux bras. Mer en tire d'ailleurs son nom, qui découle de « Mera », soit « marais ». Tous les anciens quartiers de la ville se trouvent le long de cette rivière, sur environ de 4 kilomètres de long mais moins de 500 mètres de large :
L'urbanisation plus récente (lotissements, le parc d'activités) s'est par la suite poursuivie de part et d'autre de la Tronne afin de donner plus d'épaisseur à la commune :
IstòriaPartida eissida de l'article francés
Tèxte originau de l'article francés
Elle fut chef-lieu de district de 1790 à 1795. AdministracionDemografia
Luòcs e monumentsPersonalitats ligadas amb la comunaVéser tanbenLigams extèrnesNòtas |