Las originas de Yvetot, e mai particularament del reialme, demòran escuras e de nombrosas ipotèsis an #èsser avançadas. Una causa es cèrta, a las XIVen e XVen de sègles, dels actes oficiales mencionan efectivament la qualificacion de "rei de Yvetot". Mai luènh en lo temps, la Cronica de Fontenelle de l'IXen sègle cita pas pas aquel luòc. Lo nom de Yvetot a citat per las primièras fes en una charte de donation del pòrti de Normandie Richard II, en 1021, als religioses del abbaye de Sant-Wandrille. Una causa es cèrta, #existir una familha en portant lo nom de Yvetot e #que n'existís una généalogie fins a Modèl:La s-.
Los sieus senhors pòrtan sovent lo títol de rei, en beneficiant de totes los privilègis de sobeiranetat fins en 1551. Aquel títol de noblesa a testificat l'an 1024. Desligat de tot aumenatge, almens dempuèi 1203, aquel territòri demòra una principauté fins en 1789. Lo territòri en correspondent a aquela principauté ressortiá los limits actuales de la Vila de Yvetot doncas que compreniá tanben las ancianas parròquias de Sant-Clar-sus-los-Monts e Sant-Ostal-Camps.
N'en octòbre 1464, per las siás cartas brevets, lo rei Louis XI (1423-1483) confirma los dreches de la distincion de Yvetot[1].
La prospérité de la vila a ligat a un comèrci força desvolopat dempuèi lo sègle xvii, mercés a lo sieu estatut de paradís fiscal, e a filatures de coton en plena expansion après 1794. Al sègle xix, la vila desvolòpa una produccion de teissut.
Practicament rasada l'an 1940 per las Alemands, es reconstruite en un estil classic. Repren del ampleur al mièg del sègle xx, e mai se i aja perdut lo sieu estatut de jos-prefectura l'an 1926.
Les origines d'Yvetot, et plus particulièrement du royaume, restent obscures et de nombreuses hypothèses ont été avancées. Une chose est certaine, aux XIVen et XVen siècles, des actes officiels mentionnent effectivement la qualification de "roi d'Yvetot". Plus loin dans le temps, la Chronique de Fontenelle du IXen siècle ne cite pas ce lieu. Le nom d'Yvetot est cité pour la première fois dans une charte de donation du duc de Normandie Richard II, en 1021, aux religieux de l'abbaye de Saint-Wandrille. Une chose est certaine, il exista une famille portant le nom d'Yvetot et dont il existe une généalogie jusqu'au sègle XV.
Ses seigneurs portent souvent le titre de roi, bénéficiant de tous les privilèges de souveraineté jusqu'en 1551. Ce titre de noblesse est attesté en 1024. Détaché de tout hommage, au moins depuis 1203, ce territoire reste une principauté jusqu'en 1789. Le territoire correspondant à cette principauté dépassait les limites actuelles de la Ville d'Yvetot puisqu'il comprenait aussi les anciennes paroisses de Saint-Clair-sur-les-Monts et Sainte-Marie-des-Champs.
En octobre 1464, par ses lettres patentes, le roi Louis XI (1423-1483) confirme les droits de la seigneurie d'Yvetot[2].
La prospérité de la ville est liée à un commerce fort développé dès le sègle xvii, grâce à son statut de paradis fiscal, et à des filatures de coton en pleine expansion après 1794. Au sègle xix, la ville développe une production de tissu.
Pratiquement rasée en 1940 par les Allemands, elle est reconstruite dans un style classique. Elle reprend de l'ampleur au milieu du sègle xx, bien qu'elle ait perdu son statut de sous-préfecture en 1926.