Montville est située en France dans la région de Haute-Normandie, entre pays de Seine et Pays de Bray. La commune se trouve à la confluence de deux rivières : la Clérette qui se jette dans le Cailly.
Brèu istòria de Montville
Montville o Monville apareis dempuèi la sègle XI. En 1030, la glèisa a citat aital coma un vivier.
La baronnie de Montville es mouvante e lo rei Henri IV lududes permet de venir fixa.
Lo nom dels barons mai coneguts domina al fronton de las nòstras carrièras. Qualqu'uns vendràn de Presidents del Parlament de Normandie.
Tot a la longitud de la sègle XIX, de nombroses immigrants de l'oèst de la Normandie s'installan a Montville e an emplegat en las indústrias texilas de la vallée, indústrias alavetz en plen essor[2].
En març 1472, lo rei Louis XI #autorizar, per las siás cartas brevets, una fièra a Montville per an, amb la fin que la vila s'aumente[1].
Lo 19 d'agost de 1845 una fòrça violenta tornade s'abat sus la vila, en destruissent de fabricas. S'a dénombré 70 mòrts e 136 ferits, la majoritat de las victimas trabalhava en filatures #que los murs se'n son effondrés. Segon las descripcions de l'epòca : « Qualques obrièrs aguèron lançat a lo-defòra per-dessus de las barralhas e de las clausuras… Dessús unes autres ponches, las bastissas #èsser coma pulvérisés e lo luòc absoludament netejat. Dels solives, dels planches… aguèron levat e emportadas fins a 25 e 38 quilomètres d'ailà ! Fins près de Dièpa », #çò qu'estendriá a la classificar en la categoria F5, la mai intensa[2]. Aquel es pas totun #qu'una estimacion, cap enquèsta en utilizant los metòdes modèrns de investigation en avent pas #èsser facha. Flaubert Evoca aquela catastròfa en la siá carta a Louise Colet del 26 d'agost de 1846.
Brève histoire de Montville
Montville ou Monville apparaît dès le sègle XI. En 1030, l’église est citée ainsi qu'un vivier.
La baronnie de Montville est mouvante et le roi Henri IV lui permet de devenir fixe.
Le nom des barons les plus connus domine au fronton de nos rues. Certains deviendront Présidents du Parlement de Normandie.
Tout au long du sègle XIX, de nombreux immigrants de l’ouest de la Normandie s’installent à Montville et sont employés dans les industries textiles de la vallée, industries alors en plein essor[2].
En mars 1472, le roi Louis XI autorisa, par ses lettres patentes, une foire à Montville par an, afin que la ville s'accroisse[3].
Le 19 août 1845 une très violente tornade s'abat sur la ville, détruisant des usines. On a dénombré 70 morts et 136 blessés, la plupart des victimes travaillait dans des filatures dont les murs se sont effondrés. Selon les descriptions de l'époque : « Des ouvriers furent lancés au-dehors par-dessus des haies et des clôtures… Sur d'autres points, les bâtiments furent comme pulvérisés et la place absolument nettoyée. Des solives, des planches… furent soulevées et emportées jusqu'à 25 et 38 kilomètres de là ! Jusque près de Dieppe », ce qui tendrait à la classer dans la catégorie F5, la plus intense[2]. Ce n'est cependant qu'une estimation, aucune enquête utilisant les méthodes modernes d'investigation n'ayant été faite. Flaubert évoque cette catastrophe dans sa lettre à Louise Colet du 26 août 1846.
↑ 2,0 et 2,1(fr)
Jos la IIIe Republica de nombrosas bastissas an bastit : grop escolar Evode-Chevalier e comuna (1888).
Lo orthographe del nom de la municipalitat se modifica en 1964 e la « t » réapparaît definitivament.
De nombrosas infrastructuras an creat dempuèi los ans 1980 fins a uèi : plànol d'aiga, Musèu dels Sapeurs-Pompièrs de França, residéncia per personas màgers e ostal de jubilacion, parc industrial de Cardonville, sala d'espectacles « Espaci Jean-Lop-Crestian », èca.
Jean Dessens e John T. Snow. , 30 de març 1989.Error de citacion : Etiqueta <ref> no vàlida; el nom «Dessens» està definit diverses vegades amb contingut diferent.