La parròquia Santa-Georges-de-Gravenchon e la siá succursale La nòstra-Madama fasián partida del domeni reial en levant del domeni de Lillebonne. Los comtes de Évreux i an fach bastir al Mièja Edat lo castèl-fòrt de la Fontaine-Sant-Denis. Las doas comunas an amassat l'an 1823 jol nom de La nòstra-Madama-de-Gravenchon.
L'emperaire Napoleon III inaugura Pòrt-Jérôme, del nom del fraire de Napoleon 1er, defallit l'an precedent. Una hita commemorativa remembra la siá visita lo 28 de mai de 1861, en lo moment dels trabalhs de endiguement de la Seine.
La nòstra-Madama-de-Gravenchon es una vila agricòla (papièr éminent de la familha Lo Pòrti de Lillers fins a l'installacion cap a 1930 de doas raffineries de petròli amb doas vilas pels emplegats : l'"Estandard" (per Esso) e la "Vacuum" (per Mobil-Oil). Horaci Finaly Director general de Paribas de 1919 a 1937 participa a la creacion de l'Estandard Franco-Americana (e de la Companhiá Francesa dels Petròlis).
Los raffineries son en partida destruidas l'an 1940 e reconstruites après 1945.
La nòstra Madama de Gravenchon a ocupat pels alemands a partir del 12 de junh de 1940 e a liberat lo 31 aout 1944 conjointement per l'armada britanica e l'armada bèlga (Brigada Piron); aquela darrièra trauèssa la Seine a Pòrt-Jérôme[1],[2].
La paroisse Saint-Georges-de-Gravenchon et sa succursale Notre-Dame faisaient partie du domaine royal en relevant du domaine de Lillebonne. Les comtes d'Évreux y ont fait construire au Moyen Âge le château-fort de la Fontaine-Saint-Denis. Les deux communes sont réunies en 1823 sous le nom de Notre-Dame-de-Gravenchon.
L'empereur Napoléon III inaugure Port-Jérôme, du nom du frère de Napoléon 1er, décédé l'année précédente. Une borne commémorative rappelle sa visite le 28 mai 1861, lors des travaux d'endiguement de la Seine.
Notre-Dame-de-Gravenchon est une ville agricole (rôle éminent de la famille Le Duc de Lillers jusqu'à l'installation vers 1930 de deux raffineries de pétrole avec deux cités pour les employés : la "Standard" (pour Esso) et la "Vacuum" (pour Mobil-Oil). Horace Finaly Directeur général de Paribas de 1919 à 1937 participe à la création de la Standard Franco-Américaine (et de la Compagnie Française des Pétroles).
Les raffineries sont en partie détruites en 1940 et reconstruites après 1945.
Notre Dame de Gravenchon est occupée par les allemands à partir du 12 juin 1940 et est libérée le 31 aout 1944 conjointement par l'armée britannique et l'armée belge (Brigade Piron); cette dernière traverse la Seine à Port-Jérôme[3],[4].