Nordhausen en alemannisch (Nordhouse en francés) es una comuna francesa del departament del Bas Ren e de la region d'Alsàcia.
Geografia
Partida eissida de l'article francés
La vila a situat a una vintena de quilomètres al Sud d'Estrasburg, en la plana de Alsace, a una desena de quilomètres del Rhin e de la frontièra amb l'Alemanha. La vila voreja lo canal del Rhône al Rhin.
Traversada pel riu del Ill, Nordhouse es sul limit dintre del costat Es lo « Grand Ried » del Rhin (zòna inundable de prés e bòsc luxuriants), e del costat Oèst, la fèrtil plana de lœss (agricultura).
Lo hydrographie e la proximitat de la capa phréatique reten cèrtas zònas limitrophes de la vila facilament inundables.
Tèxte originau de l'article francés
La ville est située à une vingtaine de kilomètres au Sud de Strasbourg, dans la plaine d'Alsace, à une dizaine de kilomètres du Rhin et de la frontière avec l'Allemagne. La ville borde le canal du Rhône au Rhin.
Traversée par la rivière de l'Ill, Nordhouse est sur la limite entre du côté Est le « Grand Ried » du Rhin (zone inondable de prés et bois luxuriants), et du côté Ouest, la fertile plaine de lœss (agriculture).
L'hydrographie et la proximité de la nappe phréatique rendent certaines zones limitrophes de la ville facilement inondables.
Istòria
Partida eissida de l'article francés
Lo vilatge de Nordhouse tròba las siás raïses en la préhistoire. Dels registres archéologiques, practicadas i a qualques ans la testifiquen. A 500 m al Sud del pòble, en un méandre del Ill, al luòc-dich "Burckelmatt", se tròba un pichon grop de tertres ont dels cavòts en datant de la Tène anciana (400 ans av. J.C.) Del Hallstatt (600 a 700 ans av. J.C.) E de la fin del Bronze final (1.200 ans av. J.C.) An #èsser mesas a jorn. D'unes autres registres al "Ochsenfeld " an permeses de metre n'evidéncia la preséncia d'un luòc gallo-romain (sègle II). Un abitat de la nautor Mièja Edat (Modèl:S2-) a #èsser descobèrt e estudiat al luòc-dich "Oberfuert".
De la VIII a Modèl:La s-, Nordhouse es en partida possession de la Abbaye de Ebersmunster. Qualques documents en datant de 771 fan estat de bens situats a NORTHUS, anciana denominacion del pòble.
Dempuèi lo començament de la sègle XIII, lo bourg i aviá environat de fortificacions, amb 4 pòrtas en bòsques, e i es facha mencion d'un castèl. (La carrièra del castèl existís totjorn) Proprietat de l'avesque d'Estrasburg, lo bourg i aguèt incendiat lo 9 de març de 1262 pels Strasbourgeois #qu'èran en conflicte amb lo sieu avesque.
En 1444 i auriá #èsser deteriorat pels Armagnacs. Mai tard, cap a 1632, lo vilatge a estrossejat per la guèrra de 30 ans e los Suedeses. Lo fossé #que lo cenhiá #èsser comblé defunta XVIII, començament sègle XIX, per permetre l'estenduda del pòble.
Tèxt de: [1]
Tèxte originau de l'article francés
Le village de Nordhouse trouve ses racines dans la préhistoire. Des fouilles archéologiques, pratiquées il y a quelques années l'attestent. A 500 m au Sud du village, dans un méandre de l'Ill, au lieu-dit "Burckelmatt", se trouve un petit groupe de tertres où des tombes datant de la Tène ancienne (400 ans av. J.C.) du Hallstatt (600 à 700 ans av. J.C.) et de la fin du Bronze final (1.200 ans av. J.C.) ont été mises à jour. D'autres fouilles au "Ochsenfeld " ont permis de mettre en évidence la présence d'un site gallo-romain (sègle II). Un habitat du haut Moyen Âge (Modèl:S2-) a été découvert et étudié au lieu-dit "Oberfuert".
Du VIII au sègle XII, Nordhouse est en partie possession de l'Abbaye d'Ebersmunster. Des documents datant de 771 font état de biens situés à NORTHUS, ancienne dénomination du village.
Dès le début du sègle XIII, le bourg était entouré de fortifications, avec 4 portes en bois, et il y est fait mention d'un château. (La rue du château existe toujours) Propriété de l’évêque de Strasbourg, le bourg fut incendié le 9 mars 1262 par les Strasbourgeois qui étaient en conflit avec leur évêque.
En 1444 il aurait été endommagé par les Armagnacs. Plus tard, vers 1632, le village est ravagé par la guerre de 30 ans et les Suédois. Le fossé qui le ceinturait fut comblé fin XVIII, début sègle XIX, pour permettre l'extension du village.
Texte de: [2]
Administracion
Lista deus cònsols successius
Periòde
|
Identitat
|
Etiqueta
|
Qualitat
|
2008
|
2014
|
Clément Hiss
|
|
|
març de 2001
|
2008
|
|
|
|
Totas las donadas non son pas encara conegudas.
|
Demografia
Luòcs e monuments
Personalitats ligadas amb la comuna
Véser tanben
Ligams extèrnes
Nòtas