Laffaux (Latofao A la Modèl:Vida sègle) #èsser lo teatre, en 596, d'una batalha #que #opausar lo reialme de Neustrie al reialme de Austrasie. Théodebert II de Austrasie i aguèt desfach per Clotaire II de Neustrie. Lo originalitat d'aquela batalha residís en lo fach que los dos reis èran totes dos jos la regència de la siá maire: Frédégonde per Clotaire II e Brunehilde per Theodebert II.
Comuna vesina de Margival, una part del Wolfsschlucht II, un complèxe de bunkers alemand de la Segonda Guèrra mondiala bastit per protegir lo un dels Führerhauptquartiere (quartièrs generales del Führer) d'Adolf Hitler, se tròba sul territòri de la comuna. Cela entraina lo évacuation del villatge en en març 1944. Hitler pas se #retre sul luòc #qu'unas solas fes, lo 16 e 17 de junh 1944 per far un ponch sul tèsta normand amb los maréchaux Rommel e von Rundstedt. En corrent en agost 1944, lo luòc i aguèt ocupat una desena de jorns pel maréchal Modèl e lo sieu estat-màger, après la siá paissièra de commandement alemand sul tèsta de l'Oèst mas la deslotjarà pro rapidament cara a l'avançada aliada. Mai tard una basa de l'armada francesa de contunh una basa de l'OTAN s'installaràn en las ancianas installacions alemandas.
Laffaux (Latofao au Modèl:VIe siècle) fut le théâtre, en 596, d'une bataille qui opposa le royaume de Neustrie au royaume d'Austrasie. Théodebert II d'Austrasie fut défait par Clotaire II de Neustrie. L'originalité de cette bataille réside dans le fait que les deux rois étaient tous deux sous la régence de leur mère: Frédégonde pour Clotaire II et Brunehilde pour Theodebert II.
Commune voisine de Margival, une partie du Wolfsschlucht II, un complexe de bunkers allemand de la Seconde Guerre mondiale construit pour abriter l'un des Führerhauptquartiere (quartiers généraux du Führer) de Adolf Hitler, se trouve sur le territoire de la commune. Cela entraina l'évacuation du village en mars 1944. Hitler ne se rendit sur le site qu'une seule fois, le 16 et 17 juin 1944 pour faire un point sur le front normand avec les maréchaux Rommel et von Rundstedt. Courant août 1944, le site fut occupé une dizaine de jours par le maréchal Model et son état-major, après sa prise de commandement allemand sur le front de l'Ouest mais l'évacuera assez vite face à l'avancée alliée. Plus tard une base de l'armée française puis une base de l'OTAN s'installeront dans les anciennes installations allemandes.