La municipalitat picarde de Clairy-Saulchoix se tròba al sud-oèst e a desena de quilomètres de Amians. Es tangenté pel traçat actual del anciana rota nacionala 29 (actuala RD 1029)[1], e es facilament accessibla dempuèi las autoroutes A16 e A29, aital coma de l'ensems de las vias de comunicacion irrigant la metròpoli picarde.
A constituit de lo sieu cap-luòc, Clairy, e d'un caseriu, Saulchoix, situat a 3 km del pòble.
La municipalitat a marcat per l'atraccion d'Amians, e de nombroses abitants i trabalhan[2]
La commune picarde de Clairy-Saulchoix se trouve au sud-ouest et à dizaine de kilomètres d'Amiens. Il est tangenté par le tracé actuel de l'ancienne route nationale 29 (actuelle RD 1029)[3], et est aisément accessible depuis les autoroutes A16 et A29, ainsi que de l'ensemble des voies de communication irriguant la métropole picarde.
Elle est constituée de son chef-lieu, Clairy, et d'un hameau, Saulchoix, situé à 3 km du village.
La commune est marquée par l'attraction d'Amiens, et de nombreux habitants y travaillent[2]
La localizacion del luòc al bòrd d'un scenari en dominant la via normala de passatge d'Amians cap a Roan lo prédestinait a aver un castèl fòrt en assegurant la vigilància d'aquela connexion. Jos la siá proteccion #venir se agglomérer tot naturalament los abitants de Clairy.
Lo primièr senhor de Clairy #que lo remembre i ne siá arribat fins as nomena Raoul de Fort-Clairy ; en vivent al commencement de la sègle VII, la siá granda vertu lududes i aviá atrach l'aima de totes. #Fondar la glèisa Santa Nicolas, totjorn aital nomenada, mas #que desgraciadament ne demòra pas res.
A Modèl:La s-, las incursiós de las normands #èsser per Clairy e los sieus environs un autentic desastre. A la Mièja Edat, lo poderós ostal dels senhors de Picquigny possedissiá de nombroses bens a Clairy experiéncias près de Evrard de Fouilloy, Avesque d'Amians #que #èsser probablament obligat de vendre quand #emprene de bastir la Catedrala al començament de la sègle XII. Per en un autre luòc, Gérard de Picquigny, mòrt l'an 1198 i aviá donat de divèrsas granjas de Clairy a la Abbaye del Gard. Al mes de junh 1377, lo Capítol d'Amians racheta una part de Clairy a Enguerrand de Cröy.
A Modèl:La s-, una epòca terribla #èsser l'invasion de la Picardie per Charles lo Téméraire, la sang flueix a ondadas e la terror èra pertot. Lo 4 de març de 1470, las tropas del Pòrti de Bourgogne #prene Clairy, rançonnèrent lo vilatge e #cremar lo castèl. Lo 25 de febrièr de 1595, los espanhòls se #apoderar del pòble d'ont podián susvelhar l'espaci al luènh. I #far un long sojorn #que pas #cessar #qu'après la recuperacion d'Amians per Henri IV.
Es a la fin del sègle xvi, que la ostal de Picquigny s'alia a la familha de Créquy. Lo darrièr senhor de Clairy #èsser Charles de Créquy, Comte de Clairy, vengut veuse l'an 1615, aquel ancian mèstre de camp d'un regiment de infanterie, paire d'uèch mainats, se #retirar al mes de julhet 1623 en la Congrégation dels Sacerdòts del Oratoire. Barrejat als intriguis politics de lo sieu temps, la siá tèrra de Clairy i aguèt arruïnat e degradada per òrdre del Tribunal e lo castèl alacaigut amb totas las siás dependéncias. Desapareissiá aital lo solar féodal de Clairy #que i aviá pas pas #èsser sens glòria pendent la Mièja Edat.
L'emplacement du lieu au bord d'un plateau dominant la voie normale de passage d'Amiens vers Rouen le prédestinait à avoir un château fort assurant la surveillance de cette liaison. Sous sa protection vinrent s'agglomérer tout naturellement les habitants de Clairy.
Le premier seigneur de Clairy dont le souvenir soit parvenu jusqu'à nous se nomme Raoul de Fort-Clairy ; vivant au commencement du sègle VII, sa grande vertu lui avait attiré la considération de tous. Il fonda l'église Saint Nicolas, toujours ainsi nommée, mais dont malheureusement il ne reste rien.
Au sègle IX, les incursions des normands furent pour Clairy et ses environs un véritable désastre. Au Moyen Âge, la puissante maison des seigneurs de Picquigny possédait de nombreux biens à Clairy acquis auprès d'Evrard de Fouilloy, Évêque d'Amiens qui fut probablement obligé de vendre lorsqu'il entreprit de bâtir la Cathédrale au début du sègle XII. Par ailleurs, Gérard de Picquigny, mort en 1198 avait donné plusieurs fermes de Clairy à l'Abbaye du Gard. Au mois de juin 1377, le Chapitre d'Amiens racheta une partie de Clairy à Enguerrand de Cröy.
Au sègle XV, une époque terrible fut l'invasion de la Picardie par Charles le Téméraire, le sang coule à flots et la terreur était partout. Le 4 mars 1470, les troupes du Duc de Bourgogne prirent Clairy, rançonnèrent le village et brûlèrent le château. Le 25 février 1595, les espagnols s'emparèrent du village d'où ils pouvaient surveiller l'espace au loin. Ils y firent un long séjour qui ne cessa qu'après la reprise d'Amiens par Henri IV.
C'est à la fin du sègle xvi, que la maison de Picquigny s'allie à la famille de Créquy. Le dernier seigneur de Clairy fut Charles de Créquy, Comte de Clairy, devenu veuf en 1615, cet ancien maître de camp d'un régiment d'infanterie, père de huit enfants, se retira au mois de juillet 1623 dans la Congrégation des Prêtres de l'Oratoire. Mêlé aux intrigues politiques de son temps, sa terre de Clairy fut ruinée et dégradée par ordre de la Cour et le château abattu avec toutes ses dépendances. Ainsi disparaissait le manoir féodal de Clairy qui n'avait pas été sans gloire durant le Moyen Âge.