Blieus
Blieus (Blieux en francés) es una comuna provençala situada dins lo departament deis Aups d'Auta Provença e la region de Provença-Aups-Còsta d'Azur. GeografiaComunas vesinas![]() ![]() (5,5 km) ![]() (7,9 km) ![]() (8,6 km) ![]() (8,8 km) ![]() (10,6 km) ![]() (10,7 km) ![]() (11,7 km)
IstòriaPartida eissida de l'article francés
En l'Antiquitat, lo vilatge installat en a l'arribada de las Romains es aquel de las Sentii[1]. La localité apareis per las primièras fes en las chartes en 1110, coma apertenenta a Raimundus de Blaus[2]. Lo fief aperten al capítol episcopal de Senez, passa de contunh als Castelana a Modèl:La s, a las Pontevès a Modèl:La s, a las Engelfred a Modèl:La s [3]. Las glèisas de las parròquias de Blieus (a Blieus e a Melle), e las intradas #que i an ligat, passan successivament al abbaye Sant-Victor de Marselha, al avesque de Senez, de contunh al abbaye de Lérins[2]. En 1342, la comunitat de Blieus a ligat a la viguerie de Castellane pel comte de Provence[4],[2]. A la fin dels guèrras de religion, los abitants de Blieus destruisson la siá glèisa per evitar que los sieus enemics se n'apoderan[2]. Pendent la Revolucion, la municipalitat compta una societat patriotique, creada après la fin de 1792[5]. Tèxte originau de l'article francés
Dans l’Antiquité, le peuple installé dans à l’arrivée des Romains est celui des Sentii[1]. La localité apparaît pour la première fois dans les chartes en 1110, comme appartenant à Raimundus de Bleus[2]. Le fief appartient au chapitre épiscopal de Senez, puis passe aux Castelana au sègle xiii, aux Pontevès au sègle xiv, aux Engelfred au sègle xviii [3]. Les églises des paroisses de Blieus (à Blieus et à Melle), et les revenus qui y sont attachés, passent successivement à l’Marselha, à l’évêque de Senez, puis à l’abbaye de Lérins[2]. En 1342, la communauté de Blieus est rattachée à la viguerie de Castellane par le comte de Provence[4],[2]. À la fin des guerres de religion, les habitants de Blieus détruisent leur église pour éviter que leurs ennemis s’en emparent[2]. Durant la Révolution, la commune compte une société patriotique, créée après la fin de 1792[5].
AdministracionDemografia
Luòcs e monumentsPersonalitats liadas ambé la comunaVeire tanbenLiames extèrnesNòtas e referéncias
|