La 5ª etapa foi la primer prueba seria de la carrera, con un tropezosu percorríu con delles ascensiones de 2ª categoría. A unos 70 quilómetros de meta, producióse una escapada de dellos corredores. El neerlandés Luc Suykerbuyk axudicóse'l trunfu parcial, pero ye'l colombianu Omar Hernández el más beneficiáu de la xornada, al asitiase primero na clasificación y faese col maillot mariellu. Los grandes perxudicaos del día fueron Marino Lejarreta y Pello Ruiz Cabestany, que práuticamente dicíen adiós a les sos posibilidaes de trunfu final.
Na única etapa pirenaica con final n'alto, la 11ª, con final en Cerler, Perico Delgado llogró imponese a un grupu puramente formáu por ciclistes colombianos, que plantegábense como los rivales más firmes del corredor segovianu de cara al trunfu final na Vuelta a España.
Mientres la etapa siguiente tuvo llugar un desgraciáu sucesu, al sufrir una grave cayida nel túnel del Cotefablo el corredor alemán Reimund Dietzen, segundu nos dos últimes ediciones de la Vuelta, por culpa del deficiente llume.
La siguiente cita importante foi la cronoescalada a la estación de Valdezcaray. Pedro Delgado llogró'l so segundu trunfu d'etapa, anque'l colombianu Martín Farfán consiguía ponese líder por namái dos segundos de ventaya. Sicasí, Farfán sería descalificáu a otru día por dar positivu nun control antidopaxe. Asina, Delgado vistir por primer vegada de mariellu nesta edición de la Vuelta. Por detrás d'él, Echave y Parra atopar a un minutu de diferencia.
Dos díes depués, apostóse la etapa con ascensión final a los míticos Llagos de Cuadonga. A pocos quilómetros de la meta, Álvaro Pino atacó con fuercia, y foise direutu a pola victoria d'etapa. Fabio Parra respondió al ataque, anque nun consiguió caltener el ritmu del ciclista español mientres enforma tiempu. Otra manera, Perico Delgado nun pudo caltener el ritmu, y ensin apenes ayuda, lluchó cada metro de l'ascensión pa poder caltener el lideralgu de la carrera, lo cual llogró finalmente por namái dos segundos de ventaya sobre Parra. Anque inda quedaba la etapa con final en Brañil.lín, Delgado pudo caltener a raya a los colombianos Parra y Vargas. Namái Echave viose perxudicáu aquel día, al perder un pervalible tiempu na meta.
Foi'l ciclista segovianu'l que s'impunxo nel primer combate, ganando la so tercer etapa de la Vuelta en Medina del Campo, imponiéndose na contrarreló individual, magar lo más importante fueron los 54 segundos en qu'aventayó al so oponente.
Na etapa del día siguiente, Parra intentar en múltiples ocasiones, ya inclusive a la fin consiguió aventayar a Delgado en 19 segundos, pero finalmente nun llogró arrampuña-y el maillot mariellu.