Nesta edición la Vuelta a España recuperó un final d'etapa clásicu, los míticos Llagos de Cuadonga. Pero sería la etapa siguiente, con final en Payares, la que consagraría a Roberto Heras no más alto de la historia de la Vuelta Ciclista a España, al solmenar un mazazu definitivu al hasta entós líder de la prueba, Denis Menchov. Atacando nel descensu de la Colladiella, y sofitáu polos sos compañeru d'equipu, consiguió aventayar en más de cuatro minutos al corredor rusu na meta. La docena etapa, ente Logroño y Burgos, encurtiar pa evitar una manifestación nel polígonu industrial de Buicio; sustituyóse'l percorríu previstu por Fuenmayor, Cenicero, Haro y Castañares de Rioja, por otru que travesó Navarrete y Nájera.
Tamién nesta edición batióse'l récor de velocidá nuna etapa (ensin incluyir prólogos). Foi na 20ª etapa, contrarreló de 38.9 km ente Guadalaxara y Alcalá de Henares, na que Rubén Plaza impúnxose corriendo a 56,218 km/h, con tan solo unes centésimes de ventaya sobre'l sorprendente segundu clasificáu, Roberto Heras. Coles mesmes, travesar por primer vegada en 27 años territorio vascu.
Pasu de la Vuelta pol País Vascu
El 9 de setiembre de 2005, nel intre de la 13ª etapa ente Burgos y el Santuariu de la Bien Apaecía un camión de la organización entornó na carretera del Portillo de La Sía, pola que tenía de circular la etapa, y que taba a puntu de ser cerrada con motivu del pasu de la Vuelta. Ante la imposibilidá de retirar el camión accidentáu antes de la hora prevista de camín de los corredores por esi puntu, y al nun podese retrasar l'empiezu de la etapa (yá que yá se diera la salida en Burgos), optar por esviar la carrera al traviés de la N-629.
Esti itinerariu alternativu, qu'incluyía'l pasu por Los Tornos, tenía un pequeñu tramu de 2,8 km qu'escurría pola Comunidá Autónoma Vasca ya incluyía el pasu por Lanestosa, un pequeñu pueblu de la provincia de Vizcaya. La Vuelta a España evitara territoriu vascu dende 1978, cuando'l públicu llanzó tueros al pasu de los corredores por Durango na penúltima etapa, obligando a neutralizala, y anulóse la última etapa en San Sebastián por incidentes del públicu y pa salvaguardar la integridá física de los corredores.
Pa evitar que se reproduxeren estos incidentes llamentables, nun s'avisó al públicu del cambéu d'itinerariu hasta l'últimu momentu. Por cuenta de la urxencia de la situación, foi la Guardia Civil quien, por motivos d'urxencia, xestionó'l tránsitu de la carrera por Lanestosa, en cuenta de la Ertzaintza (que yera a quien-y correspondía). Ello xeneró airaes protestes del gobiernu rexonal vascu, a pesar de que se dio avisu a la policía rexonal. Afortunadamente, nun se produció nengún incidente y los vecinos de Lanestosa salieron de les sos cases p'animar a los corredores al pasu pola so llocalidá, yá que minutos antes TVE, qu'emitía la prueba n'esclusiva, informó del cambéu de ruta y del pasu pola llocalidá.
Discutiniu per dopaxe
La Vuelta 2005 entraba asina na historia al ser la cuarta victoria del corredor Roberto Heras, el máximu númberu de trunfos na historia d'esta competición. Sicasí, el 27 d'ochobre de 2005 anuncióse que Heras diera positivu d'EPO, nuna muestra correspondiente a la penúltima etapa de la Vuelta. En febreru de 2006, la RFEC quitó de la victoria y suspendió a Heras por 2 años, y dio-y el títulu de campeón al rusu Denis Menchov, segundu na carretera. Roberto Heras impugnó dicha resolución ante la xusticia y en xunu de 2011, la Sala de lo Contencioso Alministrativu del Tribunal Cimeru de Xusticia de Castiella y Llión, anuló la sanción de la federación española, por cuenta de les irregularidaes nel analís de les muestres: les muestres "A" y "B" fueron analizaes polos mesmos téunicos, nun s'apurrieron a les 24 hores sinón 40 hores dempués y ensin esfrecer, y fueron tresportaos por persones non identificaes. La federación apeló esta decisión, pero'l recursu foi refugáu'l 21 d'avientu de 2012 pol Tribunal Supremu. Roberto Heras declaróse poro, una vegada más, ganador de la Vuelta 2005.[1][2]
Banda sonora
TVE cubrió esta prueba escoyendo como banda sonora'l cantar "La mio primer vegada", del grupu Xucro.