En 1081, Hugues, comte de Dammartin e senhor del luòc donarà la glèisa de Hescerent, una capèla romane del sègle x, als bénédictins de la Òrdre de Clunhic en remerciement de la rançon #qu'avián pagada per la siá desliurança del temps qu'èra presoèr en Palestine. Los fraires en #far un prieuré.
En 1358, una revòlta esclata amb l'omicidi de nòu gentilshommes a St-Leu. Aquela revòlta portada per Guillaume Carle (conegut tanben jol nom de Jacques Bonhomme) s'estendrà en una granda part de l'actuala Ile-de-França, en Champagne, en la Amiénois e en una part de la Normandie e i aurà conegut jol nom de « Grand Jacquerie ».
Per se protegir dels pillages pendent la guèrra de#Cent Ans, los fraires #fortificar çò monastèri, una part d'aquelas fortificacions es encara visibla uèi. En 1419, 1430 e 1436, los Angleses #saquejar e #incendiar Sant Leu e la siá glèisa.
Pendent la Segonda Guèrra mondiala, las carrièras de pèira sosterranha environnantes aguèron ocupat pels Alemands pel assemblage e lo stockage de missils V1. En consequéncia, en lo moment de la operacion Crossbow, la aviation Aliada #bombardar massivement lo bourg e los sieus environs, en destruissent Sant Leu a 85 %.
En 1081, Hugues, comte de Dammartin et seigneur du lieu donnera l'église de Hescerent, une chapelle romane du sègle x, aux bénédictins de l'Ordre de Cluny en remerciement de la rançon qu'ils avaient payée pour sa libération alors qu'il était prisonnier en Palestine. Les moines en firent un prieuré.
En 1358, une révolte éclate avec le meurtre de neuf gentilshommes à St-Leu. Cette révolte menée par Guillaume Carle (connu aussi sous le nom de Jacques Bonhomme) s'étendra dans une grande partie de l’actuelle Ile-de-France, en Champagne, dans l’Amiénois et dans une partie de la Normandie et sera connue sous le nom de « Grande Jacquerie ».
Pour se protéger des pillages durant la guerre de Cent Ans, les moines fortifièrent le monastère, une partie de ces fortifications est encore visible aujourd'hui. En 1419, 1430 et 1436, les Anglais pillèrent et incendièrent Saint Leu et son église.
Pendant la Seconde Guerre mondiale, les carrières de pierre souterraines environnantes furent occupées par les Allemands pour l'assemblage et le stockage de missiles V1. En conséquence, lors de l'opération Crossbow, l'aviation Alliée bombarda massivement le bourg et ses environs, détruisant Saint Leu à 85 %.