Dels sarcophages mérovingiens an #èsser descobèrts al sègle xix, en lo moment dels trabalhs d'establiment de la via ferrée, mas la siá localizacion a de besonh es pas pas coneguda.
La motte ne esperó, plan visibla e surmontée en 1822 d'un calvaire, indica una aucupacion anciana, en datant de manièra versemblant del Neolític.
La glèisa i auriá bastit sus un ancian luòc de culte a una font al bòrd de la Aquela, christianisé al sègle xi[cal referéncia].
Lo castèl fòrt a #èsser destruit pendent la jacquerie, e un autre castèl reconstruit cap a 1788 per Jean Baptiste Lesage, beneficiari de la question dels llençols #negre[1] A la mòrt de Louis XV. Aquel castèl a #èsser démoli l'an 1827.
La municipalitat #èsser desservie per la linha de camin de fèrre Beauvais - Amians de 1876 a 1939.
POLITIC : d'eleccions presidencialas de 2002
En lo moment del segond torn de l'eleccion presidenciala francesa de 2002, Catheux #èsser la setena comuna de França a aver-i votat çò de mès per Jean-Marie Le Pen. Lo sieu score en la municipalitat #èsser de 58,21 %[2].
Des sarcophages mérovingiens ont été découverts au sègle xix, lors des travaux d'établissement de la voie ferrée, mais leur localisation précise n'est pas connue.
La motte en éperon, bien visible et surmontée en 1822 d'un calvaire, indique une occupation ancienne, datant vraisemblablement du Néolithique.
La glèisa serait construite sur un ancien lieu de culte à une source au bord de la Celle, christianisé au sègle xi[cal referéncia].
Catheux est l'un des berceaux de la Grande Jacquerie pendant la guerre de Cent Ans. L’un des chefs, Jean Le Féron était natif de Catheux.
Le château fort a été détruit pendant la jacquerie, et un autre château reconstruit vers 1788 par Jean Baptiste Lesage, bénéficiaire de l’affaire des draps noirs[3] à la mort de Louis XV. Ce château a été démoli en 1827.
La commune fut desservie par la ligne de chemin de fer Beauvais - Amiens de 1876 à 1939.
POLITIQUE : élections présidentielles de 2002
Lors du second tour de l'élection présidentielle française de 2002, Catheux fut la septième commune de France à avoir voté le plus pour Jean-Marie Le Pen. Son score dans la commune fut de 58,21 %[4].
↑Jean-Baptiste Lesage en avent apreses d'un mètge de Louis XV l'estat desesperat del monarca, #crompar totes los llençols #negre #que #poder trobar a París e los #revendre amb un enòrme benefici quand lo rei #defallir.
↑Jean-Baptiste Lesage ayant appris d'un médecin de Louis XV l'état désespéré du monarque, acheta tous les draps noirs qu'il put trouver à Paris et les revendit avec un énorme bénéfice lorsque le roi décéda.