Las primièras mencions del vilatge de Maisoncelles « G. De Mesoncellis » e « lo Sr. De Masuncellis » datan d'ans 1200.
Maisoncelles A #aver l'astre d'aver, a la fin del sègle xix un curé erudit, lo abbé Charles Maillard, #qu'a amassat las siás investigacions en una labor Cronicas paroissiales de Maisoncelles.
En 1731 un procès opausa lo curé de Maisoncelles, Jean Boulay al pòrti de la Trémoille en çò que tanh als apariaments a efectuar sus la glèisa paroissiale.
Un autre procès entre lo curé de Maisoncelles e lo chapelain de la Jupellière va del parteja de la dîme, initialement regulat per una transaccion de la . Entre las pèças relativas a aquel long conflicte, se tròba mencion d'una « reconeissença del Sieur Houllière que # es per el dicha que lo nomenat Cribier a pagat sus la granja dudit Closeau de la Caroterie sièis libres al sieur Boulay curé en lo sieu recebut ». D'unas autras pèças mòstran l'importància presa per aquela bandèja #que remonta fins al parlament de París e al rei. Jean Boulay #èsser curé de 1694 a 1739.
I i aviá encara de la vinha en 1779 : « Dins país vignoble coma èra antany Maisoncelles » disiá lo curé en 1759.
En 1830, Maisoncelles compòrta una proporcion de grandas proprietats de mai de 50 ectaras particularament importanta, aital quatre familhas contròtlan 52 % de la superfícia de la comuna. A costat pas subsisteix mai que bens de mens de 10 ectaras.
Les premières mentions du village de Maisoncelles « G. de Mesoncellis » et « M. de Masuncellis » datent des années 1200.
Maisoncelles a eu la chance d’avoir, à la fin du sègle xix un curé érudit, l'abbé Charles Maillard, qui a réuni ses recherches dans un ouvrage Chroniques paroissiales de Maisoncelles.
En 1731 un procès oppose le curé de Maisoncelles, Jean Boulay au duc de la Trémoille au sujet des réparations à effectuer sur l’église paroissiale.
Un autre procès entre le curé de Maisoncelles et le chapelain de la Jupellière porte sur le partage de la dîme, initialement réglé par une transaction du Mes invalid (juillet). Parmi les pièces relatives à ce long conflit, on trouve mention d'une « reconnaissance du Sieur Houllière par laquelle il est dit que le nommé Cribier a payé sur la ferme dudit Closeau de la Caroterie six livres au sieur Boulay curé en son acquit ». D’autres pièces montrent l’importance prise par cette affaire qui remonte jusqu’au parlement de Paris et au roi. Jean Boulay fut curé de 1694 à 1739.
Il y avait encore de la vigne en 1779 : « En pays vignoble comme était autrefois Maisoncelles » disait le curé en 1759.
En 1830, Maisoncelles comporte une proportion de grandes propriétés de plus de 50 hectares particulièrement importante, ainsi quatre familles contrôlent 52 % de la surface de la commune. À côté ne subsiste que des biens de moins de 10 hectares.