(בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) מצטערת, טעות שלי. כנראה שינתי ל"המערכת תשתמש במידת האפשר בלשון שאינה תלוית־מגדר" ורק עכשיו שמתי לב שזה השפיע על הגדרת התבניות.
שאלה נוספת ברשותך, בהעדפות > גאדג'טים > ניווט וחיפוש > חיפוש באמצעות שמות מרחב מקוצרים - מה הקיצור עבור "משתמשת", "שיחת משתמשת" ו"תרומות משתמשת"? כשאני משתמשת בקיצורים הקיימים לחיפוש משתמשות זה לא עובד. סתיו - שיחה12:23, 13 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
שלום, ויקיפדיה מאפשרת לך לבחור אם המערכת תתייחס אליך כ"משתמש" או כ"משתמשת". ברירת המחדל של המערכת הוא פנייה בלשון זכר, אך באפשרותך לבחור האם להשאיר ברירת מחדל זו על כנה, או לשנותה. אם ברצונך לשנות את העדפות המגדר, יש להיכנס לדף ההעדפות שלך (קיים קישור נוסף בראש הדף) ולבחור את המגדר הרצוי לך על ידי סימון "היא עורכת דפים בוויקי". אז, יש לשמור את השינוי. שינוי זה ישפיע גם על האופן בו ייקרא הדף האישי שלך, קרי, האם יתחיל ב"משתמש" או "משתמשת", לפי בחירתך.
שלום וברכה. בערך החדש אשה פשוטה, זלדה שיצרת, לפחות פסקה אחת מועתקת (מופיעה כאן למשל), ובכך מפירה זכויות יוצרים. בויקיפדיה אפשר להתבסס על נתונים ומידע מכל מקור אמין, אבל אין להעתיק אותו ישירות לויקיפדיה. מחקתי את הפסקה, להבא (ובדיעבד, אם זו לא פעם ראשונה) השתדלי להימנע מכך. אם את הכותבת המקורית של הפסקה, נראה לי צריך לשלוח אישור ויקיפדיה:OTRS. לילה טוב. נתנאל • שיחה23:53, 2 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
תודה חנה, למרות הותק של החשבון, אני בעצם משתמשת חדשה ועדיין לומדת את החוקים וההגבלות של המערכת. אעלה את הקבצים מחדש לויקיפדיה העברית תחת שימוש הוגן. Staval - שיחה15:15, 4 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
נדמה לי וייתכן שאני טועה שהסרט הוא ממסדי ביותר, ההיפך מעצמאי. נדמה לי שקו הגבול עובר בהיקף התמיכה הכספי בפרויקט (עצמאי מימון עד X כסף וממסדי מימון מ-X כסף, כשבפרויקט תיעודי הסכום נמוך מבפרויקט עלילתי, מכיוון שהיקף ההשקעה הממוצע נמוך בהרבה), אבל איני משוכנע בכך. צחי לרנר - שיחה15:17, 4 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
היי צחי, אני לא יודעת להגיד איפה בדיוק עובר הקו, אבל הארץ באופן קבוע מתייחס לסרטים מסוג זה כעצמאיים. סרט עצמאי הוא סרט שלא הופק באולפן מז'ורי, או שהוא אמנותי או שונה מהמיינטסרים (על פי ויקיפדיה...) אז אני לא יודעת מה זה אומר בשוק הישראלי, אבל זה בוודאי לא אומר שכל מענק ממגר את עצמאות הסרט. אם יש לך מידע אודות זה, גם אני אשמח ללמוד איפה נמתח הקו בשוק המקומי. TMagen • שיחה • מיזם ויקי נשים15:35, 4 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
מי זה הארץ - עיתון הארץ ? האם כל המאמרים שנכתבו בהארץ נותנים הגדרה כזאת והאם הם נותנים הגדרה ברורה וניתן למתוח קו בין עצמאי ללא עצמאי ועל פי איזה קריטריונים ? אני חושב שיש הגדרות בתעשיית הסרטים ובקרנות הקולנוע, שוחחתי על כך עם אנשים מהתחום (אם איני טועה מדובר בעניין של תקציב שמשתנה מפסטיבל לפסטיבל ומקרן לקרן), אבל אני לא זוכר את תוכן השיחות, לא כתבתי אותן, אז הן נשתכחו ממני ואני זוכר במעורפל. אם איני טועה כך גם בתיאטרון ואולי בתחומים נוספים של אמנות, אין הכוונה לייחוד או נועזות או לסגנון אחר, אלא עניין כספי גרידא: עצמאי זה עם תמיכה ציבורית נמוכה או אפסית וממוסד זה עם תמיכה ציבורית גבוהה ויש קריטריונים מוגדרים. צחי לרנר - שיחה15:40, 4 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
אז התשובה היא "אני לא יודע"? באמת לא בדקתי לגבי הסרט הנ"ל, ואם הוא זכה בתמיכה משמעותית, אז אפשר להוריד. אבל אני חושבת שאם כתוב בעיתון שמשמש כמקור, אז זה מספיק טוב גם בשביל הקטגוריה, כל עוד אין בוויקיפדיה הנחיות אחרות. TMagen • שיחה • מיזם ויקי נשים15:50, 4 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
אני לא יודע מה זה סרט אמנותי, מה סרט אמנותי ? כל יוצר חושב שהסרט שלו אמנותי וגם לא יודע מה זה סרט שונה מהמיינסטרים, מה זה המיינסטרים ? כל סרט שונה מסרט אחר וכל יוצר או מעריץ של סרט חושב שהוא מיוחד. לתשובה על חלק מהשאלות הללו ניתן לעשות סטטיסטיקה: האם המיינסטרים בין השנה הזו לזו הם סרטים בנושא הסכסוך הישראלי-ערבי, ניתן לבדוק זאת ואם סרט באותן שנים אינו עוסק בסכסוך, אז הוא חורג מהמיינסטרים; אם תשעים אחוזים מהסרטים שנעשו בשנים מסויימות עוסקים בלהט"בים, אז זו הנורמה וסרט שלא עוסק בכך הוא מחוץ לנורמה, איך ניתן לבדוק אחרת ? אולי אם כל המבקרים מציינים משהו מסויים לגבי סרט אחד ולא מציינים אותו לגבי אלף סרטים אחרים, ניתן להסתמך על כך, אבל אז צריך לבדוק שמדובר בעשרים מבקרים ולא במבקר או שניים ושהם עשו זאת לגבי אותו הסרט ולא לגבי הרבה סרטים אחרים. צחי לרנר - שיחה16:26, 4 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
תודה צחי על הדיון המעניין. חיפשתי הגדרה מדוייקת לקולנוע עצמאי ולא מצאתי. מסתבר שמדובר במושג חמקמק שבעבר היה יותר קל לתחום, אך כיום עם השינויים וההתפתחויות בתחום הקולנוע יותר קשה להגדיר. יש מספר פרמטרים שאליהם מתייחסים כשמנסים להסביר מהו קולנוע עצמאי, למרות שאינם קבועים וחד משמעיים:
חברות הפקה והפצה - בויקיפדיה האנגלית כתוב ש"An independent film is a feature or short film that is produced outside the major film studio system, in addition to being produced and distributed by independent entertainment companies." בארה"ב יש 6 אולפנים גדולים, אז ככלל אצבע מי שלא מפיק סרט דרכם נחשב לעצמאי. אני מניחה שחברות ההפקה הגדולות בארץ הן טדי הפקות, יס, הוט, רשת וקשת - שמתמקדות בהפקות לטלוויזיה. בקולנוע, עד כמה שהצלחתי להבין, יש את יונייטד קינג ו..זהו? מן הסתם אי אפשר להחשיב את כל הסרטים שלא הופקו דרכם (וסביר להניח זכו למקורות מימון אחרים) כעצמאיים, כך שכלל האצבע שעובד בהוליווד לא ממש תופס כאן.
מימון ותקציב - בארץ יש מספר מוסדות וגופים שמעניקים תמיכה ליוצרי קולנוע, אבל אני לא בטוחה שאם הם נותנים מימון זה בהכרח אומר שסרט מסויים הוא לא עצמאי. אני מניחה שיש סרטים ישראליים שזכו למימון מוסדי ועדיין השתתפו בפסטיבלים בינלאומיים לקולנוע עצמאי. בנוסף, לא מצויין עד איזה סכום סרט נחשב לעצמאי ולמרות שיש סרטים שמופקים באופן עצמאי לחלוטין ומתקציב אישי, הרוב לדעתי נעזר בתמיכת הקרנות.
סגנון ותכנים - בויקיפדיה האנגלית כתוב ש"Independent films are sometimes distinguishable by their content and style and the way in which the filmmakers' personal artistic vision is realized". דווקא כאן בניגוד למה שכתבת, אני חושבת שיש מאפיינים ברורים לנראות של סרט מיינסטרים לעומת סרט אמנותי: לרוב יהיה קו עלילה ליניארי עם סדר אירועים כרונולוגי, תנועת מצלמה סטטית ויציבה, צבעוניות ריאליסטית ללא אפקטים יוצאי דופן (שחור לבן למשל), מבנה ברור (התחלה, אמצע וסוף) וכיוצ"ב. מבחינת תוכן, אני חושבת שלא מדובר רק על מה הסרט (הסכסוך הפלסטיני למשל) אלא באופן הצגת הנושא וההתמודדות איתו - בשילוב עם מאפיינים ויזואליים דוגמת אלו שציינתי קודם. גם אם אנחנו לא יודעים לשים את האצבע על מה בדיוק הופך סרט לאמנותי - הוא פשוט יראה אחרת ממה שאנחנו רגילים לראות.
חופש יצירתי - יש המגדירים קולנוע כעצמאי לפי החופש שיש ליוצר לממש את החזון שלו מבלי לשלב שיקוליים זרים/מסחריים. השחקנית טילדה סווינטון אמרה "Independent means you are free to say what you want." הבמאי מייקל ווינטרבוטום אמר "the best definition of independent, people making the films they want to make rather than working within the studio system and making a film for the studio." מהבחינה הזו, הבמאי/היוצר מחליט האם מדובר בסרט עצמאי.
כיון שהפרמטרים הנ"ל להגדרת סרט כעצמאי אינם חד משמעיים ובהיעדר הנחיות ברורות של ויקיפדיה, אני מציעה שנסתמך על מקורות חיצוניים:
השתתפות בפסטיבלים לקולנוע עצמאי - זה הפרמטר הכי פשוט לדעתי, אם הסרט השתתף בפסטיבל לקולנוע עצמאי אז הרי הוא עצמאי (בלי להיכנס למה הפרמטרים להשתתפות בפסטיבל כזה).
התייחסות בתקשורת - כמו שציפי הציעה, אם מגדירים סרט כעצמאי במקורות חיצוניים (דוגמת עיתון הארץ) אז הוא יחשב לעצמאי. למיטב הבנתי, אנחנו אמורים לספק מקור אמין לנכתב בויקיפדיה ולא לחקור בעצמינו האם אותו מקור צודק או על סמך מה הוא מבסס את טענותיו.
לחלופין, יתכן ומדובר בקטגוריה מיותרת שמכילה בסך הכל 18 סרטים (ובתוכם 'כנס העתידנים' של ארי פולמן שהופץ ע"י האחים וורנר, 'הערת שוליים' של יוסף סידר בהפקת יונייטד קינג ו'שומרי הסף' של דרור מורה בתמיכת קרן רבינוביץ' והערוץ הראשון) ושאולי עדיף למחוק אותה.
המפיק Tambay A. Obenson אמר "The lines between what we traditionally referer to as Hollywood studio cinema, and indie cinema, are so blurred today, that the term doesn't seem to really have much significance anymore, and maybe a brand new term is needed to replace it."
זה שדברים משתנים או שאין להם הגדרה מדעית, לא אומר שאין מקום לקטגר אותם. כל עוד יש מושג כזה, ופסטיבלים שמושתתים על עשייה כזו, זה סביר שתהיה קטגוריה כזו. אולי זה נושא לפרויקט קטן - קטלוג סרטים לתוך הקטגוריה :) בכל מקרה, כדי שלקטגוריה תהיה זכות קיום בוויקיפדיה העברית, הסטנדרט הוא שיש חמישה ערכים פוטנציאלים לערך, ולפחות אחד שכבר קיים. אז בוודאי שאין מה למחוק. TMagen • שיחה • מיזם ויקי נשים13:11, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
אם מבקר אחד חושב שסרט הוא מצויין ועשרה חושבים שהוא גרוע, אז הציון הממוצע יהיה קצת מעל גרוע, בדומה לכך אם מבקר אחד חושב שסרט עצמאי ועשרה אחרים שלא, אז הסרט אינו עצמאי או אם מבקר אחד חושב שסרט פורץ דרך ועשרה אחרים חושבים שהוא אינו מחדש, אז אם נסתמך על מקורות חיצוניים, הסרט אינו מחדש. 13:34, 5 בספטמבר 2018 (IDT)
צחי, להבנתי ויקיפדיה דורשת מקור אמין אחד - לא ביצוע השוואה או עריכת סטטיסטיקה בין מספר מקורות שונים. עיתון מרכזי נחשב למקור אמין. אתה מנסה לומר שמדובר בפרשנות של המבקר אבל בעיני מדובר בהתפלספות מיותרת - במיוחד לאור זה שהפרמטרים לקביעת עצמאות הסרט אינם ברורים. הפניה למקור אמין היא בעיני הפיתרון הנכון והפשוט ביותר - אלא אם כן תרצה להעמיק ולבדוק האם יש בתעשייה בארץ פרמטרים קבועים וידועים מראש - אך בהתאם לכל שכתבתי לעיל, אני בספק אם תמצא הגדרה חד משמעית. לחלופין, כמו שכתבתי - סרט יוגדר כעצמאי במידה והוא השתתף בפסטיבל לקולנוע עצמאי. כיצד לדעתך נכון להגדיר סרט כעצמאי? Staval - שיחה14:47, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
כתבתי קודם לכן, אין עניין של מחקר מקורי או דעה אישית, יש הגדרות מקובלות בתעשייה וההגדרות המקובלות למיטב זכרוני הן עניין של כמות הכסף שהושקעה והן משתנות מפסטיבל לפסטיבל ומקרן לקרן והן הועלו ומועלות על הכתב, ניתן לבדוק זאת אבל יתכן שאיני זוכר; לא מעניין אותי להתעמק בכך, אין לי כל כך זמן ואני לא חובב קולנוע דגול. צחי לרנר - שיחה14:51, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
גם אם אני מסכימה איתך שיש או שצריכים להיות פרמטרים ברורים, לא הצלחתי לאתר אותם והזיכרון שלך הוא לא מקור אמין. נכון להיום יש קטגוריה בויקיפדיה אך אין פרמטרים ברורים לשימוש בה. אתה טענת ש"שיר ידידות" אינו נחשב לסרט עצמאי אז נראה לי שחובת ההוכחה עליך. לאור כל מה שכתבתי, הפנייה למקור אמין היא האופציה ההגיונית ביותר לדעתי לקביעת סרט כעצמאי - אלא אם כן תמצא ההגדרות אחרות שמקובלות בתעשייה בארץ. אופציה נוספת היא להתייעץ עם ויקיפדים נוספים, עדיף כאלו עם ידע והבנה בקולנוע (אך איני יודעת כיצד ניתן לעשות זאת). Staval - שיחה15:12, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
האם יש בכלל קולנוע עצמאי בארץ? - "ראשית, אין בענף הקולנוע בישראל יצירה פרטית – אף שאין מדיניות מוצהרת כזו. [...] חוק הקולנוע לא נועד למנוע יצירת קולנוע פרטית אלא להסדיר את ההשתתפות של כספי הציבור בתעשיית הקולנוע. שנית, אפשר היה להבין את ההגבלות על גיוון שנוצרו בענף הקולנוע הממומן, כמתואר לעיל, אילו היה מתקיים גם קולנוע עצמאי שמאזן אותן. זה המצב במדינות אחרות המשקיעות כספי ציבור בקולנוע. במצב הקיים בישראל, המנגנון הפועל מכוח חוק הקולנוע מביא לתוצאות הסותרות את מטרתו, שכן מניעה של יצירת קולנוע פרטית מצמצמת את ביטוי המגוון של ההשקפות והערכים שבחברה הישראלית." תקצוב הקולנוע הישראלי - ניתוח והצעת מדיניות, זיו מאור, יולי 2016, עמ' 32
תקציב - "המסלול העצמאי (דל תקציב) מיועד למפיקים ויוצרים המבקשים לצאת להפקה של סרט עלילתי המיועד להקרנה בבתי הקולנוע ובתקציב נמוך.[...] קרן תבחן השקעה בהפקה של סרטים עלילתיים דלי תקציב באורך מלא אשר יופקו ע"י יוצרים עצמאיים ושתקציבם אינו עולה על 800,000 ₪. הנחיות השקעה בהפקה מסלול עצמאי, קרן הקולנוע הישראלי
מימון - "בשום שלב המילה "עצמאי" לא מוזכרת על ידי האקדמיה. הרי בכל מקום בשנה האחרונה שבו עלה הדיון על מהות הקולנוע העצמאי התחיל פולמוס – לפעמים אכזרי וברוטאלי – בשאלה מהו בכלל קולנוע עצמאי. וזו שאלה שרק מלהתחיל לאגד את כל קצוותיה אפשר לקבל כאב ראש לא פשוט. עכשיו זה רק "פרינג'" או "גרילה". המונח "פרינג'", אגב, כנראה משוייך אל מרט פרחמובסקי ואלעד פלג שהקימו את מסגרת "פרינג'ידר" בפסטיבל חיפה האחרון. האם רק קרנות הקולנוע בארץ הן שמפרידות בין "עצמאי" או "לא עצמאי" ("אולפני" בטרמינולוגיה הוליוודית) או שמא משקיע פרטי חיצוני, כמו למשל יזם או חברת תקשורת ופרסום או מפיץ גדול, גם היא מכלילה את הסרט תחת הקונספט של "עצמאי"? האם מפיק שיחליט להגיש את סרטו לתחרות הזו יצטרך להראות טפסים או רישומים שמזכים אותו מכל "תלות הפקתית"?" האקדמיה הישראלית פותחת מסלול מיוחד לסרטי גרילה/פרינג', אור סיגולי, סריטה, מרץ 2012
סגנון ותכנים - "זו השנה הרביעית בה תומך פסטיבל קולנוע דרום באופן פעיל בקולנוע עצמאי שנוצר בארץ. זהו קולנוע שנעשה מתוך מחויבות עמוקה של יוצריו ליושרם האמנותי, חף תכתיבים ומגבלות, כזה שמתמקד ביצירה חופשית, כנה ואמיצה. בשנים האחרונות, יותר ויותר יוצרים ותיקים וצעירים, בוחרים במסלול אלטרנטיבי זה אשר מאפשר מרחב פעולה גדול ובחינה מתמדת של הגבולות בהם הוא נוצר. גם השנה נייחד משבצת המיועדת לסרטים עלילתיים עצמאים. משבצת זו תוקדש לעשייה קולנועית מטלטלת, בלתי מתפשרת, אמיצה וחצופה, אשר כוונתה לאתגר ולערער את מסגרת הקולנוע הממסדי והמסחרי. קול קורא - תחרות קולנוע עלילתי עצמאי, פסטיבל קולנוע דרום
" הגדרת היוצר - אני כן חושב כי קיים גל של קולנוע ישראלי עצמאי ואני מכנה אותו בשם זה בגלל שזה השם אשר התגבש, גם בקרב היוצרים שלו. תהייה לגבי עד כמה הוא עצמאי (למשל, אם הוא מקבל תקציב בשלב הראף-קאט מהקרנות) היא בעיניי פחות רלוונטית. מה גם שלא ברור לי אם הכוונה בעצמאי היא "ללא תמיכת הקרנות" או "ללא תמיכת האחים אדרי" ואני לא יודע איזו מבין האופציות פחות משמועתית." הקולנוע הישראלי "העצמאי", עופר ליברגל, סריטה, אוקטובר 2011
הקריטריונים קיימים אבל הם לא אחידים וחד משמעיים.
קבלו את התנצלותי: אני עובד על ערכים חדשים אצלי על המחשב ומשתדל גם להקדיש זמן רב לקריאה ואני משתדל להתמקד בכך, סליחה; אני חושב שפחות צריך להסתכל אצל מבקר, מבקר כותב במידה רבה את דעתו, לעומת זאת ייתכן מאוד שלקרן קולנוע ולפסטיבל סרטים יהיו קריטריונים יותר ספציפיים ומוגדרים, שייתכן שישתנו מפסטיבל לפסטיבל ומקרן לקרן, אבל הן יהיו מוגדרות וייתכן שיהיה ניתן למצוא מנעד מוסכם, או להסתמך על אנציקלופדיות, מילונים ספרים ומאמרים בכתבי עת אקדמיים או לפחות מקצועיים. צחי לרנר - שיחה17:10, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
צחי סליחה אם נסחפתי והארכתי בדבריי, זה דיון ראשון שאני מקיימת בויקיפדיה אז קצת מתרגשת :)
מסכימה איתך שדעת המבקר לא צריכה להיות קריטריון ושעדיף להסתמך על מדדים יותר אובייקטיבים. אנסה לבדוק אצל אנשים בתעשיית הקולנוע אם הם יכולים להפנות למקורות מוגדרים ומוסכמים.Staval - שיחה18:40, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
להיפך Staval , טוב מאוד שהארכת בדיבורך, כתבת דברי טעם, אלא שיש ערך שאני עובד עליו כבר שבוע ועוד המלאכה מרובה ויש כמה בדרך ויש לי בטו דו ליסט גם ספרים וסרטים. צחי לרנר - שיחה18:21, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
התכתבתי עם ידידי גדעון גנני והוא כתב לי: "סרט עצמאי זה מונח שנטבע בארה"ב לסרטים שנעשו בלי השתתפות מראש של האולפנים הגדולים כמו מ.ג.מ דיסני יוניברסל וכו'. בישראל הכוונה תהיה לסרט לבתי קולנוע שנעשה בלי קרנות מהתחלה או לסרט טלוויזיה שנעשה בלי השתתפות משמעותית של הגורם המשדר בהפקה אלא רק תמורת זכויות שידור. מטבע הדברים סרטים עצמאיים נעשים בתקציבים נמוכים ובחו"ל גם ללא השתתפות שחקנים כוכבים." עד כאן דבריו של גנני, זה במסגרת התכתבות בינינו והוא כתב בשלוף, אבל אין לו בעיה שאצטט אותו לצורך הדיון. צחי לרנר - שיחה20:04, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
היי סתיו. הסוגריים בוויקיפדיה משמשים להבחנה בין ערך חדש לערך קיים באותו שם. נגיד, יש להקה בשם X והם הוציאו אלבום על שמם - X. אז הערך על הלהקה יהיה X והערך של האלבום יהיה X (אלבום). כך, כשיש ספר - כמו מים לשוקולדה - ויוצא סרט המבוסס עליו שמו, הערך על הסרט הופך לכמו מים לשוקולדה (סרט). אם הערך על הסרט נכתב קודם, זה יכול להיות הפוך, והערך השני יהיה "כמו מים לשוקולדה (ספר)". TMagen • שיחה • מיזם ויקי נשים15:42, 18 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
תודה ציפי. הכרתי את עניין המסגרות, אבל במקרה הזה לא היה קיים ערך בשם "עץ תאנה" אלא נעשתה הפניה לערך "תאנה". רציתי לדעת מתי נהוג לבצע הפניות אלו? סתיו - שיחה16:10, 18 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
למקרים של סוגריים, הפניה דינה כערך. אין כלל ברזל לגבי יצירת הפניות, יוצרות אותן כשיש להערכתך סיכוי טוב שיחפשו את הערך בשם אחר (כמו זית ועץ זית וכן הלאה, או נגיד זמר + להקה, שלא יוצרים להם ערכים נפרדים, או אם שם משפה זרה מצוי בתקשורת בתעתיקים שונים). הפניות גם נוצרות כשמשנים שם של ערך (קרי, העברה), גם לשם החיפוש וגם כדי שקישורים לדף לא יהפכו לאדומים/מתים. TMagen • שיחה • מיזם ויקי נשים17:18, 18 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
הבנתי. מה עושים במקרה שמשנים שם של ערך - למשל מ"עץ תאנה" ל"עץ תאנה (סרט)" - ואז כל הקישורים שהיו אמורים להפנות לסרט הפנו בעצם לעץ? יש דרך אחרת לתקן זאת מלבד באופן ידני? סתיו - שיחה19:45, 19 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
היי צחי, האמת שזה קצת אתגר עבורי, עוד לא יצא לי להשתמש בכלי התרגום של ויקיפדיה וזו פעם ראשונה שאני נתקלת במונח הזה. זה בסדר אם אבדוק את הנושא ואחזור אליך? Staval - שיחה11:20, 21 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
(דוחפת את אפה): שלום. אילי לא דייקה בתשובתה, ואנסה להסביר: אחת הסיבות העיקריות להבדל היא ההבדל בין "תווים" ל"בתים" (הכלי החיצוני המקושר סופר תווים, בעוד שבהיסטוריית הגרסאות נספרים בתים). הטקסט בוויקיפדיה מקודד ביוניקוד, שיטת קידוד טקסט שמאפשרת כתיבה במגוון אלפבתים שונים. ביוניקוד, התווים בקבוצה שנקראת ASCII, תופסים בית אחד כל אחד, אבל תווים אחרים יכולים לתפוס שניים, שלושה, או ארבעה בתים. האותיות העבריות תופסות שני בתים כל אחת, ולכן ערכים בוויקיפדיה בעברית יותר "שמנים", בספירת בתים, ממספר התווים שהם מכילים, אם כי זה לא בדיוק כפליים: רוב סימני הפיסוק, רווחים, אותיות לטיניות, וספרות, הם ASCII, ותופסים בית יחיד. יש ויקיפדיות בהן היחס גדול אף יותר - רוב האלפבתים של דרום אסיה צורכים שלושה או ארבעה בתים לתו. קיפודנחש20:00, 20 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה
עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.
כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.
היי :)
שמתי לב הבוקר, באיחור קטן, שתייגת אותי בדיון. שמי הוויקיפדי הוא משתמש:Eldad, ולא משתמש:אלדד, כך שאם את מתייגת אותי בדיון כלשהו, אודה לך אם תוכלי להשתמש בתיוג הבא: [[מש:Eldad|אלדד]]. מלבד זאת, שמתי לב לאחרונה לתרומתך הרבה למיזם. כל הכבוד, שאפו גדול! אלדד • שיחה11:27, 12 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה
היי ליאור, תודה! חלק מהערכים נכתבו במסגרת תחרות קולנוע אפריקאי. אני מתכננת לכתוב ערכים נוספים ובהחלט אבדוק אופציות לכך במיזם שצירפת. אפרופו ביתא ישראל, מצטערת שלא הגבתי לתיוג בדף השיחה של הערך. קראתי את הדיון, אבל האמת היא שאני לא מכירה את הנושא ולכן המתנתי לראות מה אחרים יגידו.. על פניו זה נשמע מאוד דרסטי שרוצים לשחזר את הערך לגרסה ישנה (2015) במקום לעבוד על נקודות ספציפיות שטעונות שיפור, אבל אני עורכת חדשה ואין לי ניסיון עם שחזורים ולא יודעת מה נהוג (ובנוסף מדובר על נושא שאני לא בקיאה בו אז בכלל קשה לי להתערב). נראה לי שעדיף לפנות בעניין זה לעורכים ותיקים יותר, אולי לפרסם בכיכר העיר/לוח המודעות? בינתיים אני ממשיכה לעקוב אחר המתרחש בדף שיחה. Staval - שיחה10:41, 29 באוקטובר 2018 (IST)תגובה
ככל שהצלחתי להבין, הכותבים הנדונים מציעים לשחזר את הערך לגרסתו בתשיעי באפריל 2007, דהיינו לבטל 1943 מתוך 2075 עריכות שעבר הערך. גם לי ההצעה נראית הזויה ומחייבת לכל הפחות הפניה מסודרת מלוח המודעות. לצערי הכותבים הנדונים כבר היו מעורבים בעבר בניסיונות לשחזר אלפי עריכות מבלי ליידע את הקהילה, ובמקרה של הערך פרשת הדם אף הצליחו בניסיון השלישי לשחזר אותו מתחת לאף.
אבל אלה הבלים. התענוג האמיתי בוויקיפדיה מגיע מכתיבת ערכים ושמירת מרחק מוויכוחים עם טיפשים.
עקרונית, על פי הנהלים כאן הגרסה שהייתה לפנייך היא הגרסה היציבה. לכן הייתי אמור לשחזר אותך אך אני מצפה שתעשי זאת את. אני מתנגד להוספת הציטוטים כפי שהבהרתי בפרוטרוט בתקצירים. יותר מכך, אאריך בדף השיחה. תודה. eli - שיחה04:49, 4 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
אלי, לא הייתה שאלה לגבי הגרסה היציבה (שעומדת למחיקה ולכן לקחתי על עצמי לשכתב ולהרחיב את הערך) - אבל אני מן הסתם לא אבטל את כל העריכות שביצעתי היום בגלל אי הסכמה לגבי הציטוטים. כתבתי לך בדף השיחה של הערך, מצפה לתשובתך שם. בברכה, Staval - שיחה05:00, 4 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
רק כמשוב על מה כן ומה לא מבהיר חשיבות: לטעמי מה שכתבת כאן הוא בהחלט הבהרת חשיבות מנומקת. :-) (כמובן ייתכן שאחרים לא יסכימו אם זו חשיבות מספקת, אולם אני לא חושב שיש ספק שהחשיבות (בעיניך) אכן הובהרה ונומקה). Dovno - שיחה09:19, 6 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
כפי ש-Lostam כתב, בדרך כלל, כשיש סיבה טובה לחשיבות קל להבהיר אותה במשפט או שניים. אם צריך פסקה ארוכה המפרטת הרבה נקודות בודדות שאף אחת מהן לא חשובה מספיק, אלו בדר"כ ערכים שחשיבותם גבולית לכל היותר. וזה בסדר גמור שהחשיבות תראה מספיקה לאנשים מסויימים ולא מספיקה לאחרים. השאלה בזמן דיון החשיבות היא האם הובהרה חשיבות מנומקת (וגם בערכים בהם Lostam לא ראה כלל חשיבות בעצמו, הוא כמובן השאיר את הערך בתום הדיון אם מישהו נתן נימוק סביר למה בעיניו יש חשיבות). כמובן, שאם החשיבות שהובהרה היא גבולית, או אם עורכים אחרים לא משתכנעים מרמת החשיבות שהוצגה, יש סיכוי סביר שתיפתח הצבעת מחיקה. Dovno - שיחה10:57, 6 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
בהנחה שאני רוצה לשכתב את הערך ללא התואר "צייר" .. כיצד לדעתך נכון לתאר אותו בשורת התאר, שכן דרור הוא פעיל חברתי הרבה שנים הקים ומנהל את "מכון מצפן לחקר המשמעות בחיים" שבאוניברסיטת תל אביב, עסק ועוסק בניהול תהליכים קהילתיים מורכבים ומשמעותיים בארץ והקים מרכזי דיאלוג וגישור ואף כותב ספרים + מאמרים רבים )
שלום משה סודרי, סליחה על התגובה המאוחרת. להבנתי, הערך של דרור שקד נמחק כי הוחלט שאין לו חשיבות אינצקלופידית. ניסו לבדוק אולי בכל זאת יש לו חשיבות כצייר, אך לא היה די ברקורד האמנותי שלו בכדי להצדיק חשיבות. כמו שכבתי בדף השיחה, הערכים שיצרת לא היו מגובים במקורות איכותיים והם נכתבו בטרם עת (נטולי הישגים שמצדיקים חשיבות אינצקלופדית). לא ניתן להצדיק חשיבות של ערך אחד בציון או הצבעה על אי חשיבות של ערך אחר. זה נכון שיש ערכים שלא עומדים ברף החשיבות של וויקיפדיה שהצליחו לחמוק תחת הרדאר של העורכים, אבל ייתכן מאוד שהם ימחקו בהמשך (כבר קרה שמחקו ערכים עם ותק של כמה שנים, פשוט כי לא הגיעו אליהם קודם לכן). כיוון שפרסמת מספר ערכים במקביל, שכולם קשורים אחד לשני, ישר הדלקת נורה אדומה אצל העורכים והם החליטו שמדובר בערכים פרסומיים (שנועדו לקדם את דרור שקד, הספר שלו, המרכז שהקים ותחום עיסוקו).
לגבי מכון מצפן לחקר המשמעות בחיים, Dovno כתב ש"המכון הוקם לפני חצי שנה. אם בעוד כמה שנים יבסס את עצמו כמכון מוביל/משפיע/בולט, עם רשימת הישגים הניתנים לכימות וחשיפה ציבורית משמעותית, אפשר יהיה לדון שוב על החשיבות האנציקלופדית." חצי שנה זה לא מספיק זמן בכדי להוכיח חשיבות. ייתכן ובהמשך, לאחר שלמכון יהיו הישגים מלווים במקורות איכותיים (כתבות בעיתונים הגדולים למשל) ניתן יהיה להצדיק את חשיבותו - אבל גם אז החשיבות של המכון לא תצדיק אוטומטית את החשיבות של דרור שקד כמייסד.
"ניהול תהליכים קהילתיים מורכבים ומשמעותיים בארץ" זה משפט מאוד כללי - איזה תהליכים, איפה, והכי חשוב - האם יש מקורות? כל עובדה בוויקיפדיה חייבת להיות מגובה במקורות. יש פעילים חברתיים רבים בארץ עם רקורד מוכח - ועדיין, אין להם ערך בוויקיפדיה. אם בכל זאת אתה רוצה לשכתב את הערך של שקד ולהצדיק את חשיבותו, הייתי מנסה לעשות זאת על ידי הצגתו כסופר. סופר נחשב בוויקיפדיה למי שהוציא שני ספרים, עדיף דרך מו"ל ולא הוצאה עצמית. מדובר בקו מנחה ולא חוק, גם פרסום שני ספרים לא מבטיח אוטומטית ערך בויקיפדיה וניתן להחליט שגם כסופר לשקד אין מספיק חשיבות. לכן, מומלץ לצרף כמה שיותר מקורות רלוונטיים (שם ההוצאה, בכמה עותקים הספר יצא לאור, כתבות וביקורות שנכתבו על ספריו, ראיונות עמו וכדומה). תסתכל על ערכים של סופרים אחרים ותראה איך הם כתובים ואיזה מקורות מצויינים בהם. לא ראיתי ששקד מצויין בלקסיקון הספרות העברית החדשה מה שיכול להוות בעיה בהצגתו כסופר. ניתן לבקש מהמפעילים שיעבירו את הערך שנמחק לטיוטות שלך כדי שתוכל להמשיך לעבוד עליו. מקווה שעזרתי. בהצלחה, Staval - שיחה19:05, 11 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
הי סתיו
המון הערכה ותודה לך על הפידבק הזה והטירחה שלך לבאר את השיקולים בפניי בצורה פתוחה שקופה והוגנת
בברכה,
משה סודרי
משה סודרי - שיחה
שלום ושבוע טוב! אני לא בטוחה, פתחתי את הדיון כדי לראות לאן הרוחות נושבות וממה שראיתי חלק היו בעד נימוק הנחת התבנית וחלק הסתייגו. אישית, אהבתי את ההצעה של עוזי (כבולעו כך פולטו). מה דעתך? כדאי ללכת להצבעה? Staval - שיחה13:36, 11 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
כן. כדאי שתנסחי ניסוח להחלטה ונעלה אותה להצבעה. אני מאמין שהיא תעבור. לא אכפת לי שמי שמניח תבנית יכתוב: "לערך אין חשיבות משום שאינו עומד בקריטריונים לחשיבות אמן/שחקן/זמר", אבל אם הוא עושה ככה אז שיביא קישור לקריטריונים המדוברים. התו השמיני ♫ הבה נשוחח ♫ תובנות21:24, 11 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
היי, סליחה על התגובה המאוחרת, התחלתי עבודה חדשה ואין לי כל כך זמן פנוי.. מקווה להגיע לזה בסופ״ש, אני רוצה לנסח את ההצעה כמו שצריך ולא על רגל אחת. אשמח אם תוכל להעיף בה מבט לפני שנעלה אותה להצבעת הקהילה. אם אתייג אותך במוצ״ש זה בסדר או שאתה מעדיף בראשון? Staval - שיחה14:14, 21 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
לא, זו תקופה עמוסה ולצערי אני פחות בויקי. אם זה דחוף, תרצה לנסח את ההצעה בעצמך? בגדול נראה לי שיש 3 אפשרויות:
להשאיר את המצב הקיים על כנו
לחייב ציון סיבה בעת הנחת תבנית חשיבות (אחרת התבנית תוסר)
האופציה של עוזי (שאני גם תומכת בה) "כבולעו כך פולטו: נימוק החשיבות צריך להיות מאותו סדר גודל כמו נימוק אי-החשיבות. אם מניח התבנית לא טורח לנמק, מספיק שבעל זכות הצבעה יפטיר כלאחר יד שהערך חשוב. אם יש נימוק לאי-חשיבות, צריך להתייחס אליו בהתאם למשקלו." Staval - שיחה01:36, 3 בדצמבר 2018 (IST)תגובה
העלית לוויקיפדיה תמונה ללא תבנית רישיון, על פי התנאים בוויקיפדיה כל תמונה חייבת ברישיון. אם את/אתה הוא בעל/ת זכויות היוצרים, יש להוסיף אחד מהרישיונות החופשיים לתבנית ה{{מידע}} בתמונה. אם התמונה לא צולמה על ידך, ובעל/ת זכויות היוצרים אישר את העלאתה לוויקיפדיה, יש להעביר אישור מתאים בהתאם להנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS.
אהלן, בפסקה שפתחת בכיכר העיר יש פרסומת בוטה, גם אם זה למספר מותגים מתחרים. לא הסרתי זאת בעצמי מפאת כבודך כמשתמשת ותיקה. אנא מחקי את הפסקה בעצמך. תודה, Kulystab • שיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"ט • 14:18, 23 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
שלום Kulystab, הסרתי את הפסקה המדוברת. כמו שניתן לראות בפרופיל שלי, למרות החשבון הוותיק אני עורכת חדשה (3 חודשים). המטרה הייתה לאגד הנחות BlackFriday שיכולות להיות רלוונטיות לעורכים בויקיפדיה. אני מבינה מדברייך שיוזמה זו נחשבת פרסומית (למרות שזו לא הייתה הכוונה). תוכל בבקשה להפנות אותי היכן כתוב שאסור לפרסם בכיכר העיר? אשמח להכיר את הנהלים טוב יותר. Staval - שיחה16:54, 23 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
הי, בויקיפדיה אנחנו לא שמים פרסומות בכלל. היא אינה מדיום לקידום מוצרים. כיכר העיר נועדה לשיחות שהן לא ישירות במדיניות וכו' של ויקיפדיה, וכמקום כזה, זה לא מאפשר גם פרסומות. אמא של גולן - שיחה21:00, 24 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
כאמור, המטרה לא הייתה לקדם מוצרים אלא לידע עורכים על הנחות שיכולות להיות רלוונטיות עבורם (ספרים בעיקר), אבל אני מבינה שזה לא מקובל אז לא אעשה זאת שוב. תודה. Staval - שיחה21:52, 24 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
לקח לנו זמן לסגור את התחרות, אך ברצוני להודות לך על תרומתך לתחרות ולמיזם! התוצאה ממש מרשימה - ויקיפדים עברים כתבו יותר ערכים מכל המדינות האחרות, 265 סך הכל, כולל כיסוי של כל מדינות אפריקה. כל הכבוד! TMagen • שיחה • נשים באדום20:50, 7 בינואר 2019 (IST)תגובה
היי, לא שכחתי - אבל בגלל ששני הנסיונות הקודמים לשנות מדיניות בפרלמנט לא צלחו (היררכיית קטגוריות מגדריות של Dovno והגדרת משתמש ותיק של אלי גודין), אני מעדיפה להמתין עד שיהיה לי זמן ופניות לנסח את ההצעה היטב בכדי לשפר את סיכוייה לעבור. Staval - שיחה20:06, 12 בפברואר 2019 (IST)תגובה
שלום סתיו, אין טעם ליצור דפים עם {{למחוק}} - התבנית משמשת כדי לסמן דף שצריך למחוק, ולכן יצירה של דף עם תבנית כזו שקולה ללא ליצור את הדף כלל, מלבד הטרחה הנוספת שזה מוסיף למפעילים. אם רוצים להציע דף לדיון מחיקה אפשר להשתמש ב{{חשיבות}} ובהמשך ב{{הצבעת מחיקה}}, אם רוצים לבקש למחוק דף במחיקה מהירה אפשר להוסיף לדף עצמו {{למחוק}}. בברכה, ערן - שיחה08:43, 9 במרץ 2019 (IST)תגובה
שלום סתיו. על פי הנהלים המפורטים כאן, יש מקרים שבהם מניחים את התבנית בדף השיחה. המקרים כוללים ערכים על נפגעי פעולות איבה וחללי צה"ל. הערך הספציפי הזה אומנם עוסק בפיגוע, אך אני כן רואה בו את העיקרון של נפגעי איבה. בכל־מקרה, אם אינך בקיאה בנהלים, כדאי לשאול את העורך למה כוונתו לפני שמבטלים את פעולתו. שבוע נפלא. דגש — 02:41, 10 במרץ 2019 (IST)תגובה
שלום סתיו.
האם תרצי לסייע לי להכין הצעת החלטה לפרלמנט שבה יוחלטו כל השאלות הנוגעות לערכי הטרנסג'נדר? אולי בכך נחסוך את המלחמות שנפתחות כל יום בחזית חדשה ונתרום יחד תרומה להרגעה קלה של הרוחות בויקיפדיה.
השאלות שחשבתי שיש לדון:
1. צורת הפניה לפני שינוי מין או מגדר.
2. ציון שם הלידה.
3. ציון מין הלידה.
4. יש עוד דברים שאת חושבת שצריך לדון בהם?
חשוב לי שההצבעה תוצג באופן כמה שיותר הגון, מאוזן ומקובל על כל הצדדים יהודי מהשומרון - שיחה 09:21, 12 במרץ 2019 (IST)
כתבתי טיוטה ותייגתי אותך. מוזמנת. יהודי מהשומרון - שיחה16:25, 13 במרץ 2019 (IST)תגובה
שלום יהודי מהשומרון ותודה רבה על ההצעה לשתף פעולה ולנסח הצעה ביחד. אני מאוד מעריכה את זה ומסכימה עם בורה בורה שחשוב לנסח הצעה מאוזנת. הנקודות שהעלאת ושבורה הוסיף הן בהחלט לב המחלוקת ומקום טוב להתחיל ממנו, אבל אני לא בטוחה שעכשיו זה הזמן הכי טוב להגיש הצעה לפרלמנט. מתנהלים מאבקי כוחות מאוד חריפים ואני מבינה את הרצון ברגיעה ופיוס - אבל אולי עדיף לחכות עד שהרוחות ירגעו. אני חוששת שאם נגיש הצעה כעת זה יוביל לעוד מאבקים במקום למנוע אותם. ברור שבסופו של דבר צריכה להתקבל החלטה רשמית ולהיקבע מדיניות כי ככה אי אפשר להמשיך, אני פשוט מתלבטת אם עכשיו זה הזמן הנכון, כשהקהילה עדיין פגועה ונסערת. אישית, התעייפתי מהויכוחים. חשבתי לקחת הפסקה מהשתתפות בדיונים ולהתמקד יותר בכתיבת ערכים (אולי אפילו לערוך בויקיציטוט - כל כך שקט שם! ) - ולחזור בהמשך בכוחות מחודשים. אם אתה בכל זאת חושב שעדיף לנסח הצעה כעת, אשתדל לעזור כמיטב יכולתי. Staval - שיחה23:48, 13 במרץ 2019 (IST)תגובה
אני מבין את דברייך, אבל אני לא חושב שכדאי לחכות. כל יום צץ קרב רחוב באיזה ערך אחר. בנוסף הקהילה כל כך מצולקת מפרשת בובות הקש והחשדות שבאו אחריה שרבים מבינים שיש צורך בהכרעה שקטה, ייתכן שאם נחכה יבואו ויקיפדים חדשים מלאי מרץ ולהט שיתסיסו שוב את האוירה. אני בכל מקרה יצאתי לדרך, ואשמח לעזרתך בטיוטה שפתחתי. תודה רבה! יהודי מהשומרון - שיחה00:43, 14 במרץ 2019 (IST)תגובה
תודה רבה על הערותייך והצעותייך. רובן טובות ומקובלות עלי. בנקודות שלא הסכמתי כתבתי נוסח חדש שאני מקווה שכולנו נוכל לחיות איתו בשלום. מוזמנת להסתכל ולהגיב שוב במידת הצורך. יהודי מהשומרון - שיחה17:48, 14 במרץ 2019 (IST)תגובה
בוקר טוב רוני, למיטב הבנתי, בגוף הטקסט נהוג לשים רק קישורים פנימיים. קישורים חיצוניים יש לשים בסוף הערך בחלק ייעודי של "קישורים חיצוניים" או "הערות שוליים" - ראה עזרה:קישורים. ניתן לצרף קישור לקליפים כהערת שוליים באמצעות תבנית {{יוטיוב}}. בברכה, Staval - שיחה10:32, 4 באפריל 2019 (IDT)תגובה
תודה על התזכורת. פניתי אליהם בזמנו דרך האתר של העירייה אבל הם לא חזרו אליי. בדקתי עכשיו ולא מצאתי דרך ליצור איתם קשר בפייסבוק. Staval - שיחה23:56, 5 ביוני 2019 (IDT)תגובה
תודה, בהמשך להערתך, מדוע שלא יופיעו בענף ביקורות, ביקורות אחרות בשפה האנגלית?
אין בעיה להוסיף קישורים רלוונטיים - פשוט לא להוסיף את *כל* הקישורים שיש על הסרט. צריך פרופורציות בין גודל הערך לכמות הקישורים החיצוניים. Staval - שיחה16:25, 3 ביולי 2019 (IDT)תגובה
מקובל בהחלט. אולם היות ומחקת זמן עבודה רב... תוכלי להחזיר אל הערך, ביקורות שהוזנו קודם, והן בשפה האנגלית? הרבה תודה
אני מבינה שמדובר בהשקעה רבה, גם אותי מתסכל כשמבטלים עריכות שלי - עם זאת, שום דבר לא באמת נמחק בויקיפדיה (אפשר מקסימום להסתיר אינפורמציה וגם בשביל זה צריך לפנות למפעיל מערכת). ניתן לראות עריכות קודמות בהיסטוריית גרסאות וללחוץ על התאריך המבוקש כדי להגיע לעריכה ספציפית ומשם ל"עריכת קוד מקור" ולהעתיק את האינפורמציה הרצויה. ניתן ללחוץ גם על המילה "קודמת" מימין לתאריך כדי להציג את ההבדל בין הגרסאות. מצרפת כאן את הקישורים המבוקשים כדי שתוכלו לצרף לערך את אלו שרלוונטיים לדעתכם:
היי, תודה. לעניות דעתי מיותר, משום שהמועמדות כבר ניתנה ופורסמה והיא מוגמרת, והיא אשר יכולה להפוך לזכייה. אבל אין המתנה למועמדות. רק דעתי, אני לא מומחית Service12345 - שיחה12:04, 9 ביולי 2019 (IDT)תגובה
עושים את זה דרך עריכת קוד מקור על ידי שינוי המילים "בהמתנה" ל"זכייה" או "מועמדות". לא בטוחה איך עושים את זה דרך העורך החזותי. אגב בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. Staval - שיחה19:34, 11 ביולי 2019 (IDT)תגובה
שמי יוסי עטיה ראיתי שכתבת את הדף על הסרט שלי נולדתי בירושלים ואני עדיין חי
רציתי להודות לך
ולהזמין אותך לאחת מהקרנות הסרט שבוע בפסטיבל הקולנוע בירושלים
(מספר הטלפון הוסתר)
את לא חייבת להעלות את הקובץ. מצד שני, את יכולה להשאיר את הטיוטה האישית בלי להסיר את כל התוכן. אני פונה בגלל שכרגע יש קובץ בשימוש הוגן לא בשימוש שהעלת לטובת הערך הזה. אם אין לך כוונה להשתמש בקובץ - הוא ימחק. אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה21:48, 3 בספטמבר 2019 (IDT)תגובה
העדפתי להסיר את התוכן כדי שגולשים לא יגיעו לערך בטעות (בדר"כ רק עורכים מכירים את האופציה של גרסאות קודמות). אתה צודק לגבי התמונה, אבקש שימחקו אותה. Staval - שיחה21:51, 3 בספטמבר 2019 (IDT)תגובה
שלום Staval, הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "ליזו" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.
שלום סתו, גיליתי שב-2018 התחלת להכין הצעה לפרלמנט בנושא של חובת נימוק בעת הנחת תבנית חשיבות. אני מתכננת להגיע לפרלמנט עם הצעה פשוטה יותר, ראי קישור בכותרת. אשמח אם תצטרפי לדיון. תודה חנה Hanay • שיחה • נשר תחגוג ב-2023מאה שנים להקמתה20:49, 1 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
היי חנה Hanay, אני כבר לא פעילה בויקיפדיה ואחת הסיבות היא הדיונים האינסופיים והקושי הרב לקדם מהלכים שבעיני הם חיוניים לשמירה על התנהלות תקינה והוגנת בקהילה. מצטערת שאין באפשרותי לסייע ומאחלת לך בהצלחה. Staval - שיחה11:48, 7 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
הי סתו, אני יודעת על מה את מדברת בנושא דיונים אין סופיים, אבל כבר העברתי הצבעות בפרלמנט, ובהצעה הזאת, אני חותכת ואני יעילה. אז אין צורך שתשתפי בדיונים, כי הרעיון אצלי מגובש, אבל אשמח אם תשמרי על זכות ההצבעה, כך שכאשר אעלה את הנושא להצבעה, תוכלי להשפיע. חנה Hanay • שיחה • נשר תחגוג ב-2023מאה שנים להקמתה17:08, 7 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה