Share to: share facebook share twitter share wa share telegram print page

Juncus gerardii

Juncus gerardii
Juncus gerardii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordini Juncales
Famiglia Juncaceae
Genaru Juncus
Nomu binuminali
Juncus gerardii
Loisel. , 1809

Juncus gerardii hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Juncaceae.

Discrizzioni

Juncus gerardii hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Juncaceae. Hè carattarizata da i piccioli dritti, cilindrichi è cavi, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 70 centimi. I casci sò liniari, di culori verdi vivu, è misurani trà 5 è 15 centimi di lunghezza. L'infiuriscenzi sò cumposti da fiurareddi ragruppati in gaspi terminali densi. Ogni fiori prisenta trè tepali bruni o russicci, trè stamini è un uvariu supiriori.

Ripartizioni

Juncus gerardii hè par u più scumpartuta in i righjoni mediterranii, in particulari in iSpagna, in Italia è in Grecia. Hè una pianta adatta à i terri umiti, si scontra à spessu in i paduli, i pratulini umiti è i zoni padulosi. Pò ancu crescia in i fussetti è u longu di i corsi d'acqua à ghjettu lentu.

'Ssa spezia hè prisenti in Corsica. [1]

Biulugia

Juncus gerardi hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à i so rizomi suttarranii. Pò ancu ripraducia si par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o l'acqua. 'Ssa spezia hè adattata à i mezi umiti è tullareghja cundizioni di terri povari in nutrimenti. Ghjoca un rollu impurtanti in l'ecusistema arrichendu un ambienti è una fonti di nutrimentu par numarosi spezii animali.

Tassunumia

Juncus gerardii hè stata discritta par a prima volta da u butanistu francesu Antoine Gérard in u 1842. Apparteni à u genaru Juncus, chì ragruppa numarosi spezii di ghjunchi. 'Ssa pianta hè calchì volta cunsidarata com'è una sottuspezia di Juncus effusus, ma i studii ricenti ani musciatu diffarenzi significativi trà i dui spezii.

Sinonimi evintuali : Juncus effusus subsp. gerardii.

Cunsirvazioni

Juncus gerardii ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata à u liveddu mundiali. Eppuri, in certi righjoni, a distruzzioni di l'ambienti umiti divuta à l'urbanisazioni è à i pratichi agriculi intinsivi pò custituiscia una minaccia pà a so sopravvivenza. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni umiti induva 'ssa pianta si sviluppa cù u fini di mantena i pupulazioni di Juncus gerardii. Misuri di prutizzioni è di gistioni apprupriati divariani essa missi in piazza par assicurà a cunsirvazioni di 'ssa spezia è di u so ambienti.

Rifarimenti

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

Kembali kehalaman sebelumnya