Share to: share facebook share twitter share wa share telegram print page

Anacamptis pyramidalis

Anacamptis pyramidalis
Anacamptis pyramidalis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordine Orchidales
Famiglia Orchidaceae
Generu Anacamptis
Nome binuminale
Anacamptis pyramidalis
( L. ) Rich. , 1817

Anacamptis pyramidalis hè un fiore chì face parte di a famiglia di l'Orchidaceae.[1]

Descrizzione

Anacamptis pyramidalis hè una spezia di piante erbacee vivace appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. Si caratterizeghja da un'infiuriscenza à forma di piramida, è da fiori d'un rusulatu vivu, qualchì volta bianchi.

'Ss'orchidea terranea pussede casce lanceolate è appena vizze, disposte in rusetta basale, chì diventanu prugrissivamente più chjuche è strignenu u picciolu. U picciolu fiurale, rittu, pò aghjunghje un'altezza da 15 à u 60 centimi.

I fiori sò di regula riuniti in un'infiuriscenza piramidale densa, cumposta da 30 à 100 fiori, ognuna misurendu circa 1 à 1,5 centimi di larghezza. U labellu hà un lobu cintrale più largu è appena più longu ch'è i dui lobi laterali, è hè pichjulatu di punti purpurei.

Ripartizione

Anacamptis pyramidalis hè largamente sparta in Europa, stindendu si da u Regnu Unitu è l'Irlanda à punente insin'à Russia è in Turchia à livante, è dapoi a Scandinavia à nordu insin'à u Maroccu è l'Algeria à u sudu. Omu a trova ancu in certe rigione di l'Asia di u Punente, cum'è a Turchia è l'Iranu.

'Ss'orchidea hè di regula prisente in e pratuline, i prati asciutti, e ricce erbose, è ancu in e chjarine è l'arici di i boschi. Priferisce e terre ricche di calcariu, esposti à u sole o appena adumbrate. A spezia pò esse truvata à altitudine andendu da u livellu di u mare insin'à circa 2000 metri.

Anacamptis pyramidalis hè una pianta prutetta in parechji paesi per causa di a so sinsibulità à e pirturbazione di l'ambiente, cum'è a distruzzione di e pratuline è l'agricultura intensiva. Sforzi di cunsirvazione, tali a messa in piazza di riserve naturale è di prugrammi di riintruduzione, sò fatti per pruteghje è prisirvà 'ssa spezia d'orchidea.

Anacamptis pyramidalis hè prisente in Corsica.[2]

Riferimenti

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da a wikipedia in francese.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Da vede dinù

Ligami

Kembali kehalaman sebelumnya