Повернення маркетингових інвестицій (ROMI)

Повернення маркетингових інвестицій (ROMI) — це внесок маркетингових активностей у прибуток, який відноситься до маркетингу. ROMI дещо відрізняється від інших показників рентабельності інвестицій (ROI), оскільки маркетинг — це окремий, особливий вид інвестицій. Замість грошей, які «прив'язані» до засобів виробництва і запасів (часто вважаються капітальними вкладеннями або CAPEX), витрати (інвестиції) на маркетинг зазвичай списуються на витрати поточного періоду (операційні витрати або OPEX).

Ідея вимірювання реакції ринку з точки зору продажів і прибутків не є новою, але такі терміни, як маркетингова ROI та ROMI, зараз використовуються частіше, ніж у минулі періоди. Зазвичай витрати на маркетинг вважаються виправданими, якщо ROMI є позитивним (нижче наведено формулу його розрахунку).

Метою ROMI є вимірювання ступеня, того, наскільки витрати на маркетинг сприяють прибутку.

Історія терміна

Концепція ROMI вперше стала популярною в 1990-х роках. Фраза «повернення маркетингових інвестицій» набула більшого поширення в наступне десятиліття після публікації двох книг «Return on Marketing Investment» Гая Пауелла (2002)[1] та Marketing ROI Джеймса Ленскольда (2003).[2] У книзі «What Sticks: Why Advertising Fails And How To Guarantee Yours Succeeds» Рекс Бріггс запропонував термін ROMO (Return-On-Marketing-Objective) для опису ідеї, що маркетингові кампанії можуть мати низку цілей, та інвестиції можуть повертатись не лише негайними продажами або прибутками. Наприклад, маркетингова кампанія може бути спрямована на те, щоб змінити сприйняття бренду, і це не призводить до негайного доходу й транзакцій з боку клієнтів.[3]

Розрахунок ROMI

Зазвичай українські маркетологи рахують ROMI за наступною формулою:

ROMI = (дохід з маркетингу — витрати на маркетинг) / витрати на маркетинг[4]

Також отриманий показних можуть подавати у відсотковому значенні:

ROMI = (дохід з маркетингу — витрати на маркетинг) / витрати на маркетинг * 100 %[5]

Але в англомовних джерелах знаходимо й дещо складніший варіант формули, який розглянемо надалі.

Рентабельність маркетингових інвестицій (ROMI) = [Додатковий дохід від маркетингу ($) * Маржа внеску (%) — маркетингові витрати ($)] /
Витрати на маркетинг ($)

Необхідним кроком у розрахунку ROMI є вимірювання та кінцева оцінка додаткових продажів, пов'язаних із маркетингом.

Методології

В бізнес-середовищі виділяють дві методології розрахунку показника рентабельності маркетингових інвестицій (ROMI).

Короткострокова

Перший, короткостроковий ROMI, також використовується як простий індекс, що вимірює дохід (або частку ринку, маржу внесків чи інші бажані результати) на кожну одиницю грошей, витрачену на маркетинг.

Для прикладу візьмемо компанію, яка витратила $1000 на рекламу та отримала додатковий дохід еквівалентний $5000. В цьому випадку здається, що ROMI буде (5000-1000)/1000=4.

Але розрахуймо це за більш точною формулою.

Якщо додаткова маржа внеску для цих $5000 доходу становить 60 %, тоді маржа ROMI (додаткова маржа для $1000, витрачених на маркетинг) становитиме $3000 (= $5000 x 60 %). З них $1000, витрачених на рекламу, буде віднято, а різниця буде поділена на ті самі $1000. Відповідно, кожен долар, витрачений на пряму поштову рекламу, перетворюється на додаткові 2 долари прибутку компанії.

Цінність першого ROMI (який розрахували як 4) полягає в його простоті. У більшості випадків простого визначення доходу на грошову одиницю, витрачену на окрему маркетингову кампанію, може бути достатньо, щоб допомогти прийняти важливі рішення щодо покращення всього комплексу маркетингу.

Довгострокова

Подібним чином друга концепція, довгострокове ROMI, може бути використане для визначення менш очевидних аспектів ефективності маркетингу. Наприклад, ROMI можна використовувати для визначення додаткової цінності маркетингу, оскільки він стосується підвищення поінформованості про бренд, розгляду чи наміру придбати. Таким чином можна визначити як довгострокову цінність маркетингової діяльності (збільшення впізнаваності бренду тощо), так і короткостроковий дохід і прибуток. Це складна метрика, яка врівноважує маркетинг і бізнес-аналітику, і використовується для вимірювання економічних (тобто отриманих від грошових потоків) вигод, створених маркетинговими інвестиціями. Цей метод пропонує спосіб визначити пріоритетність інвестицій і розподілити маркетингові та інші ресурси на формалізованій основі.

Довгострокові моделі ROMI часто спираються на моделі пожиттєвої цінности клієнта (CLV), щоб продемонструвати довгострокову цінність поступового залучення клієнтів, або зниження рівня відтоку клієнтів. Деякі складніші підходи включають багаторічне довгострокове ROMI шляхом включення аналізу типу CLV. CLV використовувався як вхідні дані для розрахунків ROMI в деяких наукових роботах.[6][7]

Довгострокові моделі ROMI іноді використовували методи оцінки бренду, щоб визначити, як створення бренду за допомогою маркетингових витрат може створити балансову вартість для брендів (або принаймні для брендів, з якими були проведені операції, і, отже, відповідно до правил бухгалтерського обліку, вони можуть мати балансову вартість). Стандарт ISO 10668 визначає належний процес оцінки брендів і встановлює кілька ключових вимог:

  • прозорість,
  • валідність,
  • надійність,
  • достатність,
  • об'єктивність.

А також фінансові, поведінкові та юридичні параметри. Оцінка бренду відрізняється від вартости бренду за допомогою визначення грошової вартості бренду, і таким чином можна розрахувати ROMI.

Застереження

Прямі показники короткострокового варіанту ROMI часто критикують за те, що вони враховують лише безпосередній вплив маркетингової діяльності без урахування довгострокових ефектів, створення бренду, будь-якої комунікації та впливу на ринок.

Короткостроковий ROMI найкраще використовувати як інструмент для визначення ефективності окремих маркетингових активностей, щоб допомогти спрямувати інвестиції з менш продуктивної діяльності на більш продуктивну. Це простий інструмент для оцінки вимірних маркетингових активностей у порівнянні з різними маркетинговими цілями (наприклад, додатковий дохід, обізнаність про бренд або вартість бренду). З цими даними маркетингові інвестиції можна перенаправити від діяльності, яка є недостатньою, до ефективніших маркетингових медіа.

Довгостроковий ROMI часто критикують за певну ізольованість від поточної діяльности («silo-in-the-making»), наче він керується даними та створює труднощі для фірм, які не звикли використовувати бізнес-аналітику в маркетинговій аналітиці. Довгостроковий ROMI, однак, є складним показником, який використовують небагато компаній.

ROMI в digital-рекламі

Складність вимірювання ROMI залежить серед іншого від середовища. Результати нещодавнього опитування в Північній Америці показують, що рентабельність інвестицій, пов'язану з традиційними медіа (телебаченням і радіо), важче виміряти, ніж цифрові медіа на основі, такі як email-маркетинг або реклама у соціальних мережах.[8]

З розвитком цифрового маркетингу маркетологи та власники бізнесу мають можливість розрахувати приблизні ROMI ще до того, як почнуть інвестувати.

На основі статистичних досліджень і за інших рівних умов власник бізнесу може розрахувати поточну рентабельність інвестицій у цифровий маркетинг через свій сайт і веб-аналітику, щоб зрозуміти свої :

  • Поточний трафік
  • Коефіцієнт конверсії
  • Середній чек тощо.

Додайте легкодоступну інформацію про потенційний трафік із інструмента добору ключових слів Google Ads і досліджені витрати на залучення цього трафіку, власник бізнесу чи маркетолог може оцінити потенційну рентабельність інвестицій, якщо цей трафік буде отримано, і навіть порівняти його з іншими методами маркетингу.

У деяких випадках покращення ROMI діджитал-реклами може бути власною метою маркетингових активностей, адже слідом за ними покращуються рентабельність інвестиції в компанію загалом.[9]

Див. також

Примітки

  1. Powell, Guy R., Return on Marketing Investment: Demand More From Your Marketing And Sales Investments (2003) RPI Press. ISBN 0-9718598-1-7
  2. Lenskold, James, Marketing ROI: The Path to Campaign, Customer, and Corporate Profitability (2003) McGraw-Hill ISBN 0-07-141363-4
  3. 2006 What Sticks, Kaplan ISBN 1-4195-8433-2
  4. ROI і ROMI — чим відрізняються та як розрахувати? — блог Idea Digital Agency. IdeaDigital Agency (укр.). Процитовано 13 листопада 2023. 
  5. Калькулятор ROI, ROMI, ROAS: розрахунок окупності витрат. Шалабодін Станіслав — блог про digital і маркетинг (укр.). Процитовано 13 листопада 2023. 
  6. Lewis, Randall A.; Rao, Justin M. (6 липня 2015). The Unfavorable Economics of Measuring the Returns to Advertising. The Quarterly Journal of Economics. 130 (4): 1941—1973. doi:10.1093/qje/qjv023. 
  7. Tkachenko, Yegor; Jedidi, Kamel (1 червня 2020). What Personal Information Can a Consumer Facial Image Reveal? Implications for Marketing ROI and Consumer Privacy. SSRN 3616470. Процитовано 17 червня 2020. 
  8. Marchionda, Michael. Technologies for Measuring Return on Marketing Investment (ROMI). Marketing Automation Nation. Ryerson University. Архів оригіналу за 29 March 2014. Процитовано 28 березня 2014. 
  9. Kedis, Polina (10 травня 2022). Search Ads 360: Як одна надстройка знизила CPA на 15%. newage. - digital advertising agency (укр.). Процитовано 13 листопада 2023. 

Джерела

  • Шульц, Дон Е., Вимірювання рентабельності інвестицій бренду (1997) Assn of Natl Advertisers .ISBN 1-56318-053-7ISBN 1-56318-053-7
  • Амблер, Тім. , Маркетинг і результат (2004) FT Press.ISBN 0-273-66194-9ISBN 0-273-66194-9
  • Aspatore Books Staff, Improving Marketing ROI: Leading CMOs on Adding Value, Calculating Return on Investments, and Creating a Financial Impact (2006) Aspatore Books.ISBN 1-59622-434-7ISBN 1-59622-434-7
  • Лілієн, Гері Л., Рангасвамі, Арвінд, Маркетингова інженерія (2004) Trafford Publishing.ISBN 1-4120-2252-5ISBN 1-4120-2252-5
  • Бріггс, Рекс, Стюарт, Грег, What Sticks: Чому більшість реклами зазнає невдачі та як гарантувати успіх вашої (2006) Kaplan PublishingISBN 1-4195-8433-2
  • Котлер, Філіп. ; Кевін Лейн Келлер (2006). Управління маркетингом, 12 вид. Пірсон Прентіс Холл.ISBN 0-13-145757-8ISBN 0-13-145757-8
  • Сексміт, Джозеф Р. «Новий початок: підвищення ефективності Marcom» (2006) New Paradigm Learning Corporation
  • Пауелл, Гай Р., Маркетинговий калькулятор: вимірюйте та керуйте рентабельністю маркетингових інвестицій (2008) John Wiley and Sons.ISBN 978-0-470-82395-8ISBN 978-0-470-82395-8

Read other articles:

Ginikoefficient är en ekonomisk måttenhet på ojämlikheten, till exempel i inkomstfördelning, hos en befolkning som utvecklades av Corrado Gini. Ginikoefficienter används för att jämföra inkomstspridningen mellan olika länder. Måttet bygger på Lorenzkurvan och visar hur inkomsterna är fördelade i en viss population. Låt A vara ytan under Lorenzkurvan för det teoretiska fallet att alla har samma inkomst och B ytan under den faktiska Lorenzkurvan. Då är ginikoefficienten lika m...

 

Rumah Kosong1903 illustration by Sidney PagetPengarangArthur Conan DoyleJudul asliThe Adventure of the Empty HouseSeriThe Return of Sherlock HolmesTanggal terbit1903 Rumah Kosong (Inggris: The Adventure of the Empty House) adalah sebuah salah satu dari 56 cerita pendek Sherlock Holmes yang ditulis oleh Sir Arthur Conan Doyle, adalah satu dari 13 cerita dalam siklus yang dikumpulkan sebagai Kembalinya Sherlock Holmes. Tekanan publik memaksa Conan Doyle untuk menghidupkan kembali detektif i...

 

Lambang Peta Elektrėnai ialah sebuah kota di Lituania dan ibu kota kotamadya yang dinamai menurut kota ini kotamadya Elektrėnai. Kota ini terletak di kabupaten Vilnius dan terletak sekitar 40 kilometer di barat ibu kota Vilnius. Nama kota yang didirikan setelah runtuhnya Uni Soviet ini diturunkan dari kata elektra (listrik). Sebagian besar bangunan di sini adalah perumahan monolit yang dibangun semasa Uni Soviet dan sama sekali tidak ada bangunan bernilai historis. Artikel bertopik geografi...

Military officer in Habsburg militaryThe native form of this personal name is Bátorkézi Ott Károly Péter. This article uses Western name order when mentioning individuals. Peter Karl Ott von BátorkézBorn1738Gran, HungaryDied10 May 1809 (1809-05-11) (aged 71)Buda, HungaryAllegiance Habsburg monarchyYears of service1757–1805RankFeldmarschall-LeutnantBattles/wars Seven Years' War War of the Bavarian Succession Austro–Turkish War (1787–1791) French Revolutionary War...

 

Bandar Udara Internasional NadiIATA: NANICAO: NFFNInformasiJenisPublikPengelolaAirports Fiji Limited (AFL)LokasiNadi, Viti LevuZona waktuUTC+12Koordinat{{{coordinates}}} Bandar Udara Internasional Nadi (IATA: NAN, ICAO: NFFN) adalah gerbang internasional utama dari kepulauan Fiji. Bandara ini melayani sekitar 1,2 juta penumpang tiap tahun, dan menjadi hub utama bagi Air Pacific. Bandara ini berjarak sekitar 10 km dari kota Nadi. Pada tahun 2009 bandara ini menangani 1.220.000 penump...

 

Psychoactive drug α,N,N-TrimethyltryptamineIdentifiers IUPAC name (2-(1H-Indol-3-yl)-1-methyl-ethyl)dimethylamine CAS Number4761-32-4 YPubChem CID134080494ChemSpider59718639UNII8AV9QTP9HKChemical and physical dataFormulaC13H18N2Molar mass202.301 g·mol−13D model (JSmol)Interactive image SMILES CN(C)C(C)Cc2c[nH]c1ccccc12 InChI InChI=1S/C13H18N2/c1-10(15(2)3)8-11-9-14-13-7-5-4-6-12(11)13/h4-7,9-10,14H,8H2,1-3H3Key:XQFCCTPWINMCQJ-UHFFFAOYSA-N   (verify) α,N,N-Trimethyltry...

Country in Central America For other uses, see Honduras (disambiguation). Republic of HondurasRepública de Honduras (Spanish) Flag Coat of arms Motto: Libre, Soberana e IndependienteFree, Sovereign and IndependentAnthem: Himno Nacional de HondurasNational Anthem of HondurasCapitaland largest cityTegucigalpa14°6′N 87°13′W / 14.100°N 87.217°W / 14.100; -87.217Official languagesSpanishEthnic groups (2016)[1]90% Mestizo (mixed Indi...

 

Coppa del Mondo di sci di fondo 2019 Uomini Donne Vincitori Generale Johannes Høsflot Klæbo Ingvild Flugstad Østberg Distanza Aleksandr Bol'šunov Therese Johaug Sprint Johannes Høsflot Klæbo Stina Nilsson Dati manifestazione Tappe 14 14 Gare individuali 19 19 Gare a squadre 4 4 2018 2020 La Coppa del Mondo di sci di fondo 2019 è stata la trentottesima edizione della manifestazione organizzata dalla Federazione Internazionale Sci; è iniziata il 24 novembre 2018 a Kuusamo, in Finlandia...

 

Colonia was a land exploitation regime specific to Madeira Island, in which the landlord gave the land to a colono (settler) to clear and cultivate, receiving part of the production[1] (usually half), and being able to evict the settler at any time, but having to compensate him for the value of the improvements he had made.[1] The colonia was abolished at the end of the 20th century, following the Regional Decree 13/77/M,[2] approved in 1977.Agriculture History Prehist...

内華達州 美國联邦州State of Nevada 州旗州徽綽號:產銀之州、起戰之州地图中高亮部分为内華達州坐标:35°N-42°N, 114°W-120°W国家 美國建州前內華達领地加入聯邦1864年10月31日(第36个加入联邦)首府卡森城最大城市拉斯维加斯政府 • 州长(英语:List of Governors of {{{Name}}}]]) • 副州长(英语:List of lieutenant governors of {{{Name}}}]])喬·隆巴爾多(R斯塔...

 

State highway in Delaware, United States Delaware Route 20Route informationMaintained by DelDOTLength40.29 mi[1] (64.84 km)Existed1936[2]–presentTouristroutes Nanticoke Heritage BywayMajor junctionsWest end MD 392 in RelianceMajor intersections US 13 in Seaford US 9 in Hardscrabble US 113 in Millsboro DE 24 in Millsboro DE 26 in Dagsboro DE 17 in Roxana East end DE 54 near Fenwick Island LocationCountryUnited States...

 

Norwegian teen drama streaming television series SKAM redirects here. For other uses, see Skam (disambiguation). SkamGenre Teen drama Slice of life Created byJulie AndemDeveloped byJulie AndemWritten byJulie AndemDirected byJulie AndemStarring Lisa Teige Josefine Frida Pettersen Tarjei Sandvik Moe Iman Meskini ComposerChristian WibeCountry of originNorwayOriginal languageNorwegianNo. of seasons4No. of episodes43ProductionProducerMarianne FurevoldProduction locationsOslo, NorwayCinematography ...

منتخب أستراليا لكرة القدم معلومات عامة بلد الرياضة  أستراليا الفئة كرة القدم للرجال  رمز الفيفا AUS  تاريخ التأسيس 1922  الاتحاد اتحاد أستراليا لكرة القدم كونفدرالية آفك (آسيا) الملعب الرئيسي ملعب سيدني لكرة القدم الموقع الرسمي الموقع الرسمي  الطاقم واللاعبون ال...

 

Conservative Political Action ConferenceLogo 2021 CPACTanggalFebruari/Maret/Juli (tanggal beragam)FrekuensiTahunanLokasiHilton Anatole, Dallas, Texas, Amerika Serikat (2021, Konferensi Kedua)Hyatt Regency Orlando, Orlando, Florida, Amerika Serikat (2021, Konferensi Pertama)Acara pertama1973; 51 tahun lalu (1973)Terakhir diadakan9–11 Juli 2021[1]PenyelenggaraAmerican Conservative UnionSitus webcpac.conservative.org Conservative Political Action Conference (CPAC; /ˈsiːpæk/ SEE...

 

梅拉蒂·达伊瓦·奥克塔维亚尼Melati Daeva Oktavianti基本資料代表國家/地區 印度尼西亞出生 (1994-10-28) 1994年10月28日(29歲)[1] 印度尼西亞万丹省西冷[1]身高1.68米(5英尺6英寸)[1]握拍右手[1]主項:女子雙打、混合雙打職業戰績48勝–27負(女雙)109勝–56負(混雙)最高世界排名第4位(混雙-普拉文·喬丹)(2020年3月17日[2])現時世界排名第...

2019 – MMXIX5 år sedan MånadJan | Feb | Mar | Apr | Maj | JunJul | Aug | Sep | Okt | Nov | Dec År2016 | 2017 | 201820192020 | 2021 | 2022 Årtionde1990-talet  | 2000-talet 2010-talet2020-talet | 2030-talet Århundrade1900-talet 2000-talet2100-talet Årtusende2000-talet Året Födda | AvlidnaBildanden | Upplösningar Humaniora...

 

シカゴ市長Mayor of Chicagoシカゴ市旗現職者ブランドン・ジョンソン(英語版)就任日 2023年5月15日任期4年間(任期制限無し)初代就任ウィリアム・バトラー・オグデン創設1837年ウェブサイトOffice of the Mayor表話編歴 シカゴ市長(英語:Mayor of Chicago)は、アメリカ合衆国のイリノイ州シカゴ市の市長である。シカゴ市議会の助言と同意を得て各部門の局長などを任命す�...

 

Questa voce o sezione sull'argomento centri abitati della Romania non cita le fonti necessarie o quelle presenti sono insufficienti. Puoi migliorare questa voce aggiungendo citazioni da fonti attendibili secondo le linee guida sull'uso delle fonti. Segui i suggerimenti del progetto di riferimento. Gheorghe DojacomuneLocalizzazioneStato Romania RegioneMuntenia Distretto Ialomița TerritorioCoordinate44°37′N 27°11′E44°37′N, 27°11′E (Gheorghe Doja) Abitanti2 80...

この記事には複数の問題があります。改善やノートページでの議論にご協力ください。 出典がまったく示されていないか不十分です。内容に関する文献や情報源が必要です。(2020年3月) 独立記事作成の目安を満たしていないおそれがあります。(2020年3月)出典検索?: 講談社出版文化賞 – ニュース · 書籍 · スカラー · CiNii · J-STAGE · NDL...

 

List of states in the Holy Roman Empire A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Free Imperial Cities, Imperial abbeys, Imperial Knights, Imperial Villages This is a list of states in the Holy Roman Empire beginning with the letter G: Name Type Imperial circle Imperial diet History Gandersheim Abbacy Upp Sax RP 856919: Imperial immediacy1206: HRE Princess1802: To Brunswick-Wolfenbüttel1807: To Westphalia1815: To Brunswick GdańskSee: Danzig Imperial City Gelnhausen Imperial Free ...