Gaujac qu'ei ua anciana comuna d’Astarac,[1] en Gasconha (Occitània). Uei qu’ei dens la comuna de Sent Arroman, administrada preu departament de Gers, on i a tanben un aute Gaujac, en Savés, qui ei enqüera ua comuna.
Istòria
En 1790, Gaujac qu’ei dens lo canton de Masseuva e lo district de Miranda deu departament d’Armanhac o de Gers. N’ei pas dens la lista de las parròquias a la creacion deu departament,[2] on i a sonque Sent Arroman e Clarenç.
En 1801, Gaujac (Gaujeac) qu’èra deu canton de Masseuva dens lo cinquau arrondiment comunau deu departament de Gers (Miranda).[3],[4] Lo son nom revolucionari dat preu sit Cassini, Cazaux-Républicain,[1] n’ei pas atestat dens l'estat civiu. Qu’ei ua error, pr’amor qu’èra lo nom revolucionari de l’aute Gaujac de Gers.[5]
En 1822, la comuna de Gaujac qu'estó reünida a Sent Arroman.[6],[1]
En 1824, ua ordonnança que destaca la section de Gaujac de Sent Arroman ende la reünir a La Garda e Haishan.[7] Be sembla totun qui Gaujac e sia demorat ua part de Sent Arroman: ei classada atau aus archius departamentaus.
Geografia
Lo territòri de la comuna qu'ei mau definit. Totun que's pòt pensar qui correspon au sud-oèst de la comuna actuau de Sent Arroman. La glèisa de Sent Victor[8] qu'ei dens la seccion cadastrau B, "La Hita".[9] Las autes seccions que corresponden a Lenveja (seccion A), Sent Arroman (seccion C) e Clarenç (seccion D).
Demografia
Nòtas e referéncias
Nòtas
Referéncias
- ↑ 1,0 1,1 1,2 et 1,3 "Gaujac - Notice communale". Des villages de Cassini aux communes d’aujourd’hui. Territoires et Population, deux siècles d’évolution. EHESS & CNRS. (En linha).
- ↑ “District de Mirande. Canton de Massoube” (sic) "N°31. Gers ou Armagnac. Procès-verbal de démarcation et de division en districts et cantons", Registres du Comité de division de la France, 18 de març de 1790, Archius nacionaus de França (en linha).
- ↑ "Arrêté du 9 brumaire an X" (31 d'octobre de 1801) "portant réduction des justices de paix du département du Gers". Bulletin des lois de la République française. n°132. 1801
- ↑ “Canton de Masseube. [...] Au lieu de Gaujac, lisez Gaujeac”. "Arrêté du 9 ventôse an 11" (28 de heurèr de 1803) "portant rectification de ceux qui ont ordonné la réduction des justices de paix des départemens de la Drôme, de la Haute-Garonne, du Gers, de la Mayenne, de la Meurthe, de la Sambre-et-Meuse, de la Somme, et de la Vendée". Bulletin des lois de la République française. n°228 bis. 1803
- ↑ Roger de Figuères, Les noms révolutionnaires des communes de France ; listes par départements et liste générale alphabétique. París: Société de l'histoire de la révolution française, 1901. p.26
- ↑ Henri Polge, "Démembrements et remembrements des collectivités locales en pays gersois du Moyen Âge à nos jours (suite et fin)", Bulletin de la société archéologique, historique, littéraire et scientifique du Gers. LXXe année, 2e trimestre 1969. p.289
- ↑ "Ordonnance du Roi portant que la section de Gaujac, dépendante de la commune de Saint-Arroman, département du Gers, est distraite de cette commune, canton de Masseube, et réunie à celle de la Garde-Hachan, canton de Mirande" "du 15 juillet 1824". Bulletin des lois de la République française n°688, 1824.
- ↑ “Une légende dite « des enfants pleureurs » est associée au village. Autrefois sur la commune de Gaujac, était située la chapelle Saint-Victor. Cette chapelle répertoriée jusqu’au début du XX° siècle et aujourd’hui détruite...” "Saint-Arroman" sit de la Communauté de communes Val-de-Gers.
- ↑ “Section B 1 dite de La Hite” e “Section B 2 dite de La Hite”, "Cadastre napoléonien", Archius departamentaus de Gèrs.