Es en lo moment d'una partida de caça que # çò comte de Montbéliard s'i èra esgariat en lo bòsc de Chérimont #que s'arturava pendent el a una font abans d'èsser pres per las siás gents. Frédéric de Wurtemberg decidissiá de far défricher aquela tèrra e d'i fondar un vilatge e per aquel far #far venir de colons de Alsace, de Lorraine e de Bourgogne. Lududes donava lo nom de "Friedrichs-Brunn" o "Frédéric-Fontaine", ne remembrar de la siá part de caça, lo 16 de julhet 1588. Lo vilatge a l'origina se compausava de setze familhas #qu'aguèron declarat "de condicion liura en la siá persona e en los sieus bens" e provesidas de tèrras, la mai granda part formava un domeni rural al benefici del comte de Montbéliard. Lo 14 de març 1590 onze unas autras familhas prenián las primièras #çò que portava lo nombre d'abitants a 140, la mai anciana es aquela de Remy Creissenta, procedenta de Brémoncourt. En 1647, après los ans de guèrras, demorava pas mai que sèt familhas totas fòrça paura[1].
En julhet 1619 Zacharie Thérion, acusat de sorcellerie après i aver #èsser torturat, èra décapité sul "grand pont" de Montbéliard e lo sieu còrs incinerat[1].
C'est lors d'un partie de chasse pendant laquelle le comte de Montbéliard s'était égaré dans la forêt de Chérimont qu'il s'arrêtait à une source avant d'être rejoint par ses gens. Frédéric de Wurtemberg décidait de faire défricher cette terre et d'y fonder un village et pour ce faire il fit venir des colons d'Alsace, de Lorraine et de Bourgogne. Il lui donnait le nom de "Friedrichs-Brunn" ou "Frédéric-Fontaine", en souvenir de sa partie de chasse, le 16 juillet 1588. Le village à l'origine se composait de seize familles qui furent déclarées "de condition libre en leur personne et en leurs biens" et pourvues de terres, la plus grande partie formait un domaine rural au bénéfice du comte de Montbéliard. Le 14 mars 1590 onze autres familles rejoignaient les premières ce qui portait le nombre d'habitants à 140, la plus ancienne est celle de Remy Croissant, originaire de Brémoncourt. En 1647, après des années de guerres, il ne restait que sept familles toutes très pauvre[1].
En juillet 1619 Zacharie Thérion, accusé de sorcellerie après avoir été torturé, était décapité sur le "grand pont" de Montbéliard et son corps incinéré[1].
↑ 1,01,11,2 et 1,3Los pòbles arruïnats del comtat de Montbéliard Error de citacion : Etiqueta <ref> no vàlida; el nom «RUINE» està definit diverses vegades amb contingut diferent.