Llámase padres de la Ilesia a un grupu de pastores y escritores eclesiásticos, obispos na so mayoría, de los primeros sieglos del cristianismu, que'l so conxuntu doctrinal ye consideráu testimoniu de la fe y de la ortodoxa na Ilesia católica. Pal protestantismu, sicasí, los escritos patrísticos son eminentemente testimoniales, corroborativos na midida na que sométanse a una sólida exéxesis de les Escritures.
Introducción
La importancia d'esti grupu d'escritores anicia na so doctrina en xunto. Son los puntos de mancomún ente ellos los que se tomen en cuenta. Les sos enseñances tuvieron gran pesu nel desenvolvimientu del pensamientu y la teoloxía cristiana según la so interpretación de la Biblia o les Sagráu Escritures, la incorporación de la Tradición y l'afitamientu de la Lliturxa. De cutiu los padres de la Ilesia tuvieron que dar respuesta a cuestiones y dificultaes morales y teolóxiques metanes un ambiente sopelexáu por persecuciones esternes y conflictos internos producíos por herejíes y cismes de la Ilesia postapostólica. Por eso, fueron el continuadores inmediatos de la obra que los apóstoles empecipiaren y a los que con ella pasaron a sustituyir ventaxosamente, pos dexaron un ampliu testimoniu de los sos trabayos y enseñances, escritos xeneralmente en llatín, y sofitaos munches vegaes direutamente pola xerarquía eclesiástica encabezada pol papa.
El títulu de «padres» pa esti grupu apaez dende'l sieglu IV, tal como puede reparase nes pallabres de san Basilio: «Lo que nós enseñamos nun ye la resultancia de les nueses reflexones personales, sinón lo qu'aprendimos de los Padres».
El papa Gelasio I iguó una primer llista oficial de los padres de la Ilesia. Al estudiu y analís de la obra d'estos perimportantes escritores de los primeros tiempos de la Ilesia llamar Patrística. Al estudiu de la vida y persona de los padres llámase-y Patroloxía. Estos dos ciencies establecieron una clasificación por xeneraciones y procedencies culturales con oxetu de facilitar una comprensión más exacta del desenvolvimientu de la teoloxía cristiana.
Padres apostólicos
Dende'l sieglu XVII llámase padres Apostólicos a aquellos padres que tienen cercanía inmediata colos apóstoles, polo que cronológicamente allugar nel sieglu I y primer metá del sieglu II. Los sos escritos son respuestes a comunidaes eclesiales en forma de cartes, documentos o encamientos, la mayoría del conteníu ye moral primero que doctrinal, polo que'l so estilu ye senciellu y direutu, yá que diben dirixíes a comunidaes con situaciones específiques.
La inclusión d'un autores, bien como Apologistas, bien como padres de la Ilesia, depende más bien de criterios d'estudiu, que por razones xeneracionales.
Los grandes padres de la Ilesia
En principiu, la denominación de padres de la Ilesia guardar pa cuatro grandes personalidaes de la Ilesia oriental, a los que s'amestaron otros cuatro de la occidental:
Pero davezu conozse como padres de la Ilesia a una serie más amplia d'escritores cristianos, que va dende estes xeneraciones (sieglu III) hasta'l sieglu VIII, y que se caractericen pola ortodoxa de la so doctrina, santidá de vida y la reconocencia de la Ilesia. La so edá d'oru fueron los sieglos IV y V y floriaron tantu n'Occidente, onde escribieron en llatín, o n'Oriente, onde lo fixeron en griegu ya inclusive en siriaco, coptu, armeniu, xeorxanu y árabe. Nes sos obres sirvir de la cultura griega y llatina pa esplicar los misterios cristianos.
Padres orientales
Tamién conocíos como padres griegos, anque non toos ellos escribieren nesa llingua. El más antiguu d'ellos ye san Atanasio (295–373), obispu d'Alexandría, que tuvo un papel relevante nel Conceyu de Nicea I. Depués destaquen los «grandes capadocios», títulu común de los hermanos Basilio el Grande (329–389) y Gregorio de Nisa (335–394), según el so amigu Gregorio de Nacianzo (†389), quien escribieron abondosamente contra la herexíaarriano.
El ciclu de los padres oriental cerrar san Juan Damascenu (675–749), agudu teólogu que, amás de lluchar contra'l maniqueísmu y la superstición, anuncia casi cinco sieglos enantes la incorporación del aristotelismu a la filosofía cristiana.
Padres occidentales
Tamién conocíos como padres Llatinos o padres de la Ilesia de ritu llatín. El primeru de los grandes padres occidentales foi san Ambrosio de Milán (333–397), compositor de grandes himnos y persona bien influyente; bautizó al que diba ser el mayor de toos ellos, san Agustín d'Hipona (354–430), figura cume de la hestoria cristiana. San Jerónimo (342–420), insigne cultivador de la historia y de la Sagrada Escritura, dexónos el so célebre Vulgata, la Biblia traducida direutamente del hebréu y del griegu al llatín.
Amás de los cuatro padres tantu de la Ilesia oriental como la occidental, la patrística estudia la obra d'otros munchos escritores cristianos que recibieron igualmente'l títulu de «padres de la Ilesia». L'abondosa obra d'esti escritores sigue siendo al traviés de los sieglos llectura obligada y referencia segura nel planteamientu de les idees y enseñances de la Ilesia católica entá anguaño.
Llista de los padres de la Ilesia
Na siguiente tabla apaecen los principales padres de la Ilesia ordenaos alfabéticamente y cola so fecha de muerte ente paréntesis.
Los Santos Padres de la Ilesia Griega en Apocatastasis.com(enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).. Información de: Eusebio, San Atanasio, San Basilio, San Gregorio, San Juan Crisóstomo, Teodoreto, San Cirilo, San Proclo, San Juan Damascenu, San Justino, Flaviu Clemente, Oríxenes.