An Heizeg es una comuna bretona, situada dins lo departament d'Ille et Vilaine e la region de Bretanha.
Geografia
Partida eissida de l'article francés
Orgères A situat a 15 km al sud de Roazhon e a 90 km al nòrd de Nantas.
La municipalitat es desservie per las rotas départementales 39, 41 e 286 e sustot per la rota nacionala a 4 vias rota nacionala 137 dicha « Rota de las Estuaires » sus aquela part, ponduda en servici en decembre 1990, e #qu'a considerablament acorchit lo temps de trajècte fins a Roazhon.
Un servici de autobus assegura de connexions jornalièras amb Roazhon.
Tèxte originau de l'article francés
Orgères est située à 15 km au sud de Rennes et à 90 km au nord de Nantes.
La commune est desservie par les routes départementales 39, 41 et 286 et surtout par la route nationale à 4 voies route nationale 137 dite « Route des Estuaires » sur cette partie, mise en service en décembre 1990, et qui a considérablement raccourci le temps de trajet jusqu'à Rennes.
Un service d'autobus assure des liaisons quotidiennes avec Rennes.
Istòria
Partida eissida de l'article francés
País ont se conrea l'òrdi, dison qualqu'uns, o encara país #que conten de l'aur, dison d'autras, impòrta pauc, lo tresaur de Orgères es ja, coma l'escriviá en 1882, un poèta local, en "lo encant de la siá campanha plàcida e reposante", #çò qu'es fòrça apreciable en lo nòstre temps.
La parròquia sembla remontar a Modèl:La s-. La glèisa a #èsser bastida a Modèl:La s2-, levat del torn (1844). S'informa que las carrièras de Orgères an porgit matériaux per las fortificacions de Roazhon a Modèl:La s-.
Voici Aquel #que se tròba en lo Pouillé Istoric de Roazhon a la paraula ORGERES : "ORGIARIAE (1148 – ORGERIA (1181) – DE ORGERIIS (1516).
Lo sant patron de la parròquia es Martin. dins lo país de Bretanha, los fisèles #que Martin i aviá convertis #formar una pieuse colònia a la extremitat de las landes de Orgères, lo luòc ont se levava la cellula de Sant-Martin es uèi un masatge caseriu nomenat "lo Hermitière", unes oasis de verdure, que # los arbres amagan los ostals.
Entre los òmes celèbres de la municipalitat figura lo curé Vanneau, deputat dels Estats-Generales l'an 1789.
Lo Castèl de Orgères, a 600 m al Nòrd Oèst del bourg e a l'Oèst de la rota, compreniá a la s-|XVIII|e}} una vasta bastiment amb una copòla centrala e dos pabalhons, mas a #èsser en partida incendiat al començament de la sègle XIX e se compausa uèi de doas bastissas accolés de desigual nautor. Lo mens elevat es #çò que demòra de l'ancian castèl.
La distincion de Orgères i aguèt erigit en châtellerie en 1640 e en baronnie l'an 1664 e 1774. Levava originairement de la distincion de Bourgbarré, de contunh dirèctament del rei dempuèi 1640. La tradicion conserva lo remembre d'un combat liurat entre los republicans e dels chouans al tribunal de Orgères, près del castèl.
De nombroses sojorns conservan de remembres istorics coma l'ancian solar de Serrière #que levava de la distincion de Châteauloger en Sant-Erblon.
Lo solar de la Noguera (en partida démoli l'an 1806), ne demòra una pichona fenèstra dins bancs e una caminada #que lo linteau de bòsc n'es sculpté d'un écusson en punta.
L'ancian solar del Ourme ; l'ancian solar del Châtenay ; l'ancian ostal de la Guibertière ; l'ancian solar del Plessis.
L'ancian solar de Bouharée. A #èsser restaurat a Modèl:La s- e conserva una tourelle redonda. Se preten #que i a agut a Bouharée una colònia romaine.L'anciana capèla de la Hermitière, èra encara desservie a Modèl:La s-. Se conserva la siá campana dins lo vilatge del Hermitière e la se sona quand un dels abitants ven morir.
Lo caseriu de la Douve, a l'Èst d'aquel se tròba un talus circular trucat lo castèl,
environat d'una douve de 3 mètres de largeur constantament emplida
Tèxte originau de l'article francés
Pays où l'on cultive l'orge, disent certains, ou encore pays qui contient de l'or, disent d'autres, peu importe, le trésor d'Orgères est déjà, comme l'écrivait en 1882, un poète local, dans "le charme de sa campagne paisible et reposante", ce qui est fort appréciable en notre temps.
La paroisse semble remonter au sègle XI. La glèisa a été construite aux Modèl:S2-, sauf la tour (1844). On rapporte que les carrières d'Orgères ont fourni des matériaux pour les fortifications de Rennes au sègle XV.
Voici ce qu'on trouve dans le Pouillé Historique de Rennes au mot ORGERES : "ORGIARIAE (1148 – ORGERIA (1181) – DE ORGERIIS (1516).
Le saint patron de la paroisse est Martin. Au pays de Bretagne, les fidèles que Martin avait convertis formèrent une pieuse colonie à l'extrémité des landes d'Orgères, la place où se dressait la cellule de Saint-Martin est aujourd'hui un hameau nommé "l'Hermitière", une oasis de verdure, dans lequel les arbres cachent les maisons.
Parmi les hommes célèbres de la commune figure le curé Vanneau, député des États-Généraux en 1789.
Le Château d'Orgères, à 600 m au Nord Ouest du bourg et à l'Ouest de la route, comprenait au sègle XVIII une vaste construction avec un dôme central et deux pavillons, mais il a été en partie incendié au début du sègle XIX et se compose aujourd'hui de deux bâtiments accolés d'inégale hauteur. Le moins haut est ce qui reste de l'ancien château.
La seigneurie d'Orgères fut érigée en châtellerie en 1640 et en baronnie en 1664 et 1774. Elle relevait originairement de la seigneurie de Bourgbarré, puis directement du roi depuis 1640. La tradition conserve le souvenir d'un combat livré entre les républicains et des chouans à la cour d'Orgères, près du château.
De nombreuses demeures conservent des souvenirs historiques comme l'ancien manoir de Serrière qui relevait de la seigneurie de Châteauloger en Saint-Erblon.
Le manoir du Noyer (en partie démoli en 1806), il en reste une petite fenêtre à bancs et une cheminée dont le linteau de bois est sculpté d'un écusson en pointe.
L'ancien manoir de l'Ourme ; l'ancien manoir du Châtenay ; l'ancienne maison de la Guibertière ; l'ancien manoir du Plessis.
L'ancien manoir de Bouharée. Il a été restauré au sègle XVIII et conserve une tourelle ronde. On prétend qu'il y a eu à Bouharée une colonie romaine.L'ancienne chapelle de l'Hermitière, elle était encore desservie au sègle XVIII. On conserve sa cloche dans le village de l'Hermitière et on la sonne quand un des habitants vient à mourir.
Le hameau de la Douve, à l'Est de celui-ci se trouve un talus circulaire appelé le château,
entouré d'une douve de 3 mètres de largeur constamment remplie
Administracion
Lista deus cònsols successius
Periòde
|
Identitat
|
Etiqueta
|
Qualitat
|
2008
|
2014
|
Daniel Dein
|
|
|
març de 2001
|
2008
|
|
|
|
Totas las donadas non son pas encara conegudas.
|
Demografia
Luòcs e monuments
Personalitats ligadas amb la comuna
Véser tanben
Ligams extèrnes
Nòtas