ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:מחאת דוד הנחלאווי
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
<:מחאת דוד הנחלאווי
- תאריך תחילת ההצבעה: 21:50, 13 במאי 2014 (IDT)
- תאריך סיום ההצבעה: 21:49, 20 במאי 2014 (IDT)
דיונים קודמים על הערך
דיון נוכחי
הערך הוא אנקדוטה חד פעמית, אחת מיני רבות. בדומה למקרה של חיילות שהצטלמו בעירום חלקי, בחור שהצטלם עם חתולה שהוא מחזיק בזנבה או כל אפנות רשת שמעניינות במשך חודש בערך. אנחנו לא שבועון שכל ברווז אינטרנט יזכה לערך. אני בטוח שעוד חצי שנה אף אדם לא יזכור את המקרה. יש הגזמה עם הערכת גדול האירוע. Corvus,(שיחה) 21:50, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ואני תוהה בשביל מה היה נחוץ הדיון הארוך בדף שיחת הערך שלא תרם דבר. גילגמש • שיחה 22:09, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ואני תוהה על כושר הנבואי של תומכי מחיקה, שנוהגים לטעון, שבעוד תקופה קצרה אף אחד לא יזכור את האירוע (או איש). ובכלל גם אם חלק מהציבור שוכח אירועים, זה לא מעיד על חוסר חשיבות האירועים. חלק מהציבור גם שוכח פיגועים שאירעו. לפני יומים כתבה במאקו על עימות בחברון עם הכותרת: לא רק "דוד הנחלאווי": כך מתעמתים חיילים וילדים בחברון. כאשר יהיו עוד עימותים בין חיילים לפלסטינים, או מחאות של חיילים ברשת, מאוד יתכן שיזכירו את האירוע התקדימי הזה- מרד דיגיטלי, שכבש את כל הכותרות, והשפיע על צה"ל. אגסי - שיחה 01:03, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני לא מבין מה בוער לכם. הרי אם הערך ימחק, הוא לא יוכל לחזור בטרם יחלפו 12 חודשים. גם אם נניח שהערך הזה אוכל לתיאבון ושותה לרוויה, האם זה ברמה כזו שלא שווה לחכות כמה חודשים לראות מה ילד יום? יזהר ברק • שיחה • י"ד באייר ה'תשע"ד • 12:11, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- קיום הערך נותן לגיטימציה מסוימת לקיום ערכים דומים. בסופו של דבר נקבל ערך על כל תופעת אינטרנט או על כל אמירה פופוליסטית של הממשל. אולי יפתח גם ערך הצעה להעלות את שכר המינימום ל30 ש"ח לשעה [1].
Corvus,(שיחה) 12:25, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- חייבים להבין שמדובר בתופעה חדשה שכבר יש לה המשך, כך נכתב היום בנענע "בעקבות מחאת דויד הנחלוואי, החליטו חיילים לפתוח במחאה חדשה ברשת החברתית כשהפעם הם מחזיקים שלטים בהם נכתב כי יסרבו לפנות יהודים...מדובר צה"ל נמסר כי "השימוש שנעשה במקרה זה ברשת החברתית ככלי מחאה, בלתי מתקבל על הדעת ומהווה פגיעה בערכי היסוד של צה"ל כצבא הפועל במדינה דמוקרטית". אגסי - שיחה 18:53, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זה הכל בר חלוף. גילגמש • שיחה 20:52, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בכלל לא בטוח. צה"ל כבר למד את הלקח ומתייחס למחאות האלה ברצינות (כמו למרד רגיל). רועי שרון ואור הלר, מחאת החיילים החדשה: שני לוחמים הודחו, באתר nana10, 15 במאי 2014. אגסי - שיחה 01:22, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זה לא חדש. גם בעבר הודחו חיילים שהניפו שלטים. גילגמש • שיחה 03:49, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אבל כאן מדובר על הנפת שלטים ברשת ולא בבסיס צבאי. שים לב להודעה תקדימית של דובר צה"ל: "השימוש שנעשה במקרה זה ברשת החברתית ככלי מחאה, בלתי מתקבל על הדעת ומהווה פגיעה בערכי היסוד של צה"ל כצבא הפועל במדינה דמוקרטית". אגסי - שיחה 08:12, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זאת פגיעה קטנה יותר בציפור הנפש. אין דין הנפת שלט ברשת חברתית כדין הנפת השלט בתוך הבסיס! בכלל, במדינה מתוקנת היו מטפלים בזה אחרת. גילגמש • שיחה 16:41, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הסבר לתמיכתי במחיקה: חשיבות ציבורית נקבעת לאחר זמן, לא אחרי יומיים. יש בפייסבוק מחאות רבות. למעשה, כמעט בכל פעם בה אני נכנס לפייסבוק יש בו איזו מחאה. על חלק גדול מהן גם מדווח בתוכניות כאלה או אחרות במדיה למשך זמן קצר. (ואז הן נשאבות לתהומות הנשייה ונשארות שם).
מחאת דוד הנחלאווי היא עוד מחאת פייסבוק, אחת מתוך רבות, שהסתיימה אחרי כמה ימים. לא יותר ולא פחות. עצם כתיבת הערך בסמיכות כה גדולה לפירסום אותו "מם" בפייסבוק, מהווה מכשול. כשרוב האנשים ראו את הסיקור התקשורתי (בן ה-5 דקות) רגע אחרי הפירסום, לכאורה עשויה להיראות בו חשיבות ציבורית. אבל "ממים" בפייסבוק היו ויהיו. זאת המהות של פייסבוק. והטענה שדווקא לערך זה יש חשיבות מעבר ל"ממים" אחרים - היא טענה שהזמן יוכיח. ולא ויקיפדיה תקבע. כזכור, חצי שנה קודם התפרסם בפייסבוק "מם" ש"הסעיר את הרשת" למשך חמש דקות: חיילים שרקדו איזה ריקוד. וחודש אחר כך התפרסם בפייסבוק "מם" עם חיילות חצי ערומות עם קסדות ולבוש חושפני. ואכן - המדינה (כולל סיקור המדיה) רעשה למשך כמה ימים. ודי. נגמר. איש לא זוכר. כמו במקרים האלה, גם כאן לדעתי - אין כאן חשיבות המצדיקה ערך באנציקלופדיה. בברכה, דני. Danny-w • שיחה 00:16, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הצעה לעצירת ההצבעה
בהצבעה זו השתתפו מצביעים רבים ויש כעת נטיה קלה למחיקת הערך (אם כי מתחת ל-55% - בערך 52%). בינתיים הערך עבר הרחבה רבה ואני מציע לעצור את ההצבעה, להשאיר את תוכנו של הערך ולשנות את שמו ל"מחאה בצה"ל". כך הערך יקבל את המקום המתאים לי בלי לרדת לרזולוציה מקרית של מחאה בת חלוף. בערך החדש "אפשר להזכיר מקרים רבים נוספים של מחאות בצה"ל - למשל התנגדות צוערים דתיים לשמוע שירת נשים, מחאה פוליטית שכללה הנפת שלטים, היחס של הקצונה הבכירה לתופעה, האפשרות של החייל לבקש להמנע מביצוע פעולה שקשה לו מבחינה מוסרית וכיוצא באלה דברים. אפשר להזכיר גם מחאה שמתקיימת מחוץ לצה"ל - למשל הסרבנים השונים שמסרבים לשרת בצה"ל בכלל או בחלק מהתפקידים בו. גילגמש • שיחה 10:58, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני בעד הרעיון אבל גם אם יחליטו למחוק, שמור את התוכן ותעשה בו שימוש בערך שאתה מציע. ישרון • שיחה 11:07, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אולי מחאות בצה"ל. ואם ערך כזה יכתב, הוא כן ראוי להכיל מידע על מקרה זה כפסקה נפרדת, אם כי לא רחבה במיוחד. ושם ראוי כמובן להזכיר יותר בהרחבה את ההתנגדות והסרבנות שהיתה בפינוי גוש קטיף ומקרים כבדים יותר מאיזה תופעת רשת. אני בעד ההצעה שלך, אם מישהו יקח על עצמו את האחריות לכתוב ערך מקיף על הנושא לאורך השנים. אבל 45 איש כבר הצביעו ואני לא חושב שיש לי זכות לבטל את דעתם. Corvus,(שיחה) 11:19, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני תומך ברעיון של גילגמש. הוא נותן מענה סביר, ומממקם בקונטקסט ברור את חשיבות הנושא. ערך על מחאות בצה"ל, שפרקיו יחולקו לפי עשורים - בכל עשור המחאות הבולטות. כך ניתן יהיה להבין את השינוי החברתי שחל בישראל (נגיד בהבדל במחאה כגון להעלות את השיר "שיר לשלום" בלהקה צבאית - לעומת מחאה כמו דוד הנחלאווי). ויפה שעה אחת קודם. גארפילד - שיחה 13:26, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני בעד הרעיון, אבל בלי קשר להצבעה זו. כלומר: אם הערך ימחק - מחאה זו תוזכר שם בצורה מצומצמת, ואם הערך ישאר - המחאה תוצג שם בכמה משפטים, תוך הפניה לערך מורחב זה. יזהר ברק • שיחה • י"ח באייר ה'תשע"ד • 13:48, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Corvus, אשלח לכולם הודעה בערב בדף שיחתם ואודיע להם על שינוי מהותי זה במתווה ההצבעה. אם תהיה תמיכה ניכרת נעשה את זה. אני רוצה להדגיש: הרעיון הוא לבטל את הערך הנוכחי (מחאת דוד הנחלאווי) ולכלול את התוכן שלו בערך המורחב. הפרקים הקיימים כמו "רקע" ו"הרחבת היריעה" יעברו פשוט מקום ויוטמעו בערך הקיים ואילו גוף הערך "מחאת דוד הנחלוואי" תשאר ללא שינוי. לגבי כתיבת הערך - אני בטוח שאפשר לכתוב אותו. אני עצמי לא נוהג לכתוב ערכים כאלה, אבל אם יונחו היסודות אני בטוח שהוא יורחב. זה יכול לסייע להזכיר גם מחאות שהיו מחוץ לאינטרנט. הזכרתי כבר הנפת שלטים ויציאה מופגנת מאירוע שכולל שירת נשים ויש עוד דברים רבים אחרים, אני מניח שהיו אירועים כאלה גם בשנות ה80 וה70 וכך הלאה. גילגמש • שיחה 13:54, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני תומך ברעיון במידה ולא יהיה ערך נפרד-מורחב למחאה הספציפית הזו. יואב נכטיילר – שיחה 15:43, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לדעתי עדיף לסיים הצבעה זו בצורה מסודרת ורק אחר כך לדון באפשרות של איחוד. היו כבר הרבה מצביעים ולא נראה לי מתאים לעצור בשלב זה הצבעה. Uziel302 • שיחה • אמצו ערך יתום! 16:52, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני מצטרף לעוזיאל. ההצבעה נמצאת כבר בשלב מתקדם, מעל 50 ויקיפדים הצביעו, ויש לאפשר לה להסתיים. אם הערך יימחק, עדיין אין שום מניעה לכתוב ערך כללי יותר על מחאות בצה"ל ולאזכר בו את הפרשה הזו. Lostam - שיחה 16:56, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ללא קשר להצעתו של גילגמש - כדאי לעצור את ההצבעה עד שה"מחאה" הזו תרגע ואז יהיה נית ןלדון כמו שצריך. The Turtle Ninja • הטברנה של מו • תאריך ושעה - 16:59, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כמו יזהר ועוזיאל, ותוך זהירות מכפילות עם הערך סרבנות בישראל. ההרחבה שהערך עבר רק הופכת אותו למתאים פחות לאיחוד, כי רוב הפירוט אינו מתאים לערך המאוחד. בברכה, גנדלף - 17:20, 18/05/14
┐────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────└
אני מסכים באופן כללי עם שנוי שם הערך ותוכנו בהתאם אך לדעתי הענייה, צריך רזולוציה גבוהה יותר במעט. אולי מחאות XXXX בצה"ל כמו לדוגמא מחאות פוליטיות בצה"ל בברכה, Tshuva - שיחה 17:23, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מצטרף לדברי גילגמש ו-Corvus. השם "מחאות בצה"ל" נראה לי הולם. לא חושב שכדאי לרדת להתמקדות במחאות פוליטיות דווקא, גם כי זה פותח פתח לויכוחים מה פוליטי ומה לא, וגם כי הוא לא יהיה מספיק מקיף.
- גנדולף, יש להבדיל בין מחאות לבין סרבנות. אלו מונחים שונים בתכלית. מחאה אינה בהכרח כוללת סרבנות, וסרבנות אינה כוללת בהכרח מחאה. דגיג - שיחה 17:35, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מעניין אם ההצעה הזו הייתה עולה אם ההצבעה הייתה כרגע על 70% בעד מחיקה... והמבין יבין! בורה בורה - שיחה 19:37, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא יודע מה לגבי האחרים, אבל בכנות, הרעיון עלה במוחי מיד כשראיתי את ההצבעה. לו היתה הצבעת שולצה על שלושת האפשרויות, הייתי מצביע: ערך כללי ואם לא אז מחיקה. על כל פנים, אני לא רואה פסול בהצעה הזו גם אם היא באה "למזער נזקים" מבחינת המחקנים. מה שמשנה הוא אם ציבור המשתמשים הרלוונטי יקבל אותה או לא. הצעות כל אחד יכול להציע בכל זמן, מה שקובע הוא דעת הקהל. דגיג - שיחה 20:02, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני לא מכיר תהליך שיכול לעצור הצבעה בה הצביעו כבר 53 ויקיפדים. גם 15 תגובות כאן בעד העצירה לא יכולות לעשות זאת. יש לסיים את ההצבעה, ולקבל הכרעה לכאן או לכאן. בורה בורה - שיחה 20:33, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני מסכים עם בורה בורה. התחלנו ולכן נסיים. בברכה, שי אבידן • שיחה • היכון, הכן, רוץ! 20:58, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- עצירת הצבעות הן הליך מקובל בוויקיפדיה העברית זה פשוט יחסוך הצבעה אחרת על שינוי שמו של הערך וזהו זה. גילגמש • שיחה 21:01, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תומך בפשרה שהציע גילגמש וכתיבת הערך "מחאות בצה"ל". בברכה, דני. Danny-w • שיחה 19:32, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בעד. זה הפתרון הנכון. דוד הנחלאוי אולי ישכח, אבל לא שיטת הפעולה. הכצעקתה - שיחה 21:57, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שבירה
האם המשך ההצבעה נחוץ? ההצבעה הניבה אתה התוצאה שאין קונצנזוס בנושא המחיקה (יש משהו כמו 50/50). אם הערך ישאר, אז נשנה את שמו לערך מורחב יותר והמקורי יהפוך להפניה. אם הערך ימחק, ישתמשו בתוכן שלו בשביל הערך המורחב והמקורי יהפוך להפניה. אז למה להצביע אם התוצאה זהה? Corvus,(שיחה) 21:07, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא. אם הערך ישאר, ניתן יהיה לכתוב ערך אחר, כללי יותר, וליצור "הפנייה לערך מורחב" לערך זה. לא תוכל להעלים את הערך שעבר הצבעת מחיקה בתרגילי הפניות. בורה בורה - שיחה 21:10, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אבל אפשר יהיה לערוך הצבעה לשינוי שם הערך, גם אם הערך לא ימחק. כמו שגילגמש הציע. דגיג - שיחה 21:19, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אולי. אבל לא יהיה לך מנדט להוריד תוכן ולסרס את הערך לערך כללי היות והתוכן עבר הצבעת מחיקה במתכונתו הנוכחית. זה "תרגיל" להעלים ערך שלא צלחה מחיקתו. יותר הגיוני לכתוב ערך כללי עם הפניה לערך מורחב. יקומו המציעים, יעשו מעשה ויכתבו את הערך הכללי כבר עכשיו. בורה בורה - שיחה 21:24, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זה לא "תרגיל". אנחנו לא בכנסת. זה בירור ממוקד יותר של דעת הקהילה. אפשר להציב את הדילמה באופן ברור, ובמידה והקהילה תחליט שעדיף ערך כולל יותר עם שם שונה, זה מה שייעשה. דגיג - שיחה 21:39, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תומך בהצעת גילגמש, אבל אני מהצד "הלא נכון" של ההצבעה. אם וכאשר יוחלט נגד מחיקת הערך, אני מניח שהצעת גילגמש לשינוי שמו לאחר מכן, עשויה לזכות לרוב, בניגוד למצב כעת. Liad Malone - שיחה 21:52, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כתיבת הערך מחאות בצה"ל לא תייתר את הערך הזה - ערך זה עוסק במחאה ספציפית, בעלת מאפיינים משלה, שלא יפורטו בערך כללי. דוד שי - שיחה 22:16, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- יפה דוד. בדיוק מה שכתבתי לעיל. בורה בורה - שיחה 22:22, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני תומך בדעתו של דוד שי. Ovedc • שיחה • אמצו ערך יתום! 07:55, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בעד הצעתו של גילגמש, נראה לי פתרון טוב. Lionster • שיחה 11:21, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בתשובה לבורה בורה - תמיד ניתן למחוק ולהוסיף מידע לפי שיקולי עריכה פרטניים. בהחלט אזום דיון לשינוי שם הערך לערך כללי יותר אם הצעתי לא תתקבל. גילגמש • שיחה 12:59, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נגד בשביל לעצור הצבעה צריכים לערוך הצבעה האם לעצור את ההצבעה או לא. במקום זה, תחכו בסבלנות שההצבעה תיגמר, ותפתחו או ערך חדש כפי רצונכם, או דיון חדש בדף השיחה של הערך שנשאר. זה סתם מבלבל. • צִבְיָה • שיחה • י"ט באייר ה'תשע"ד 18:43, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
┐────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────└
נגד. מנימוקיה של צִבְיָה וכן לאור כמות המצביעים הנדירה במקומותינו. ברור שלטוב או לרע, מדובר בנושא שמדבר להרבה מאוד אנשים ולכן אפילו אם הייתה זו הסיבה היחידה, אסור היה לדעתי למחקו. עמירם פאל - שיחה 09:01, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אגלה לך סוד: גם אני עשיתי לייק לדף. הזדהות עם המחאה אינה קשורה לשאלת החשיבות האנציקלופדית. אני לא חושב שההצבעה הזו משקפת את המחלוקת האידאולוגית שמתבטאת במחאה, ולא בהכרח שכל אותם תומכי מחיקה מנסים "לטאטא את הסיפור מתחת לשטיח". זו שאלה של פרופורציות סבירות בפרספקטיבה של עורך אנציקלופדיה כללית. דגיג - שיחה 11:21, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא זו הנקודה - בין אם אתה בעד ובין אם נגד, יש כל כך הרבה בעלי דעה, שזה חייב להיות חשוב מספיק גם בשביל האנציקלופדיה. ודרך אגב, יש לי הרגשה, שאפילו אם המחאה לא תשנה את המדיניות הפורמלית של צה"ל, היא כן שינתה משהו בשטח. נדמה לי שיש תגובה תקיפה קצת יותר של החיילים בפועל ובעקבותיה קצת יותר חשש של המפגינים. לא? עמירם פאל - שיחה 11:30, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני לא חושב שיש מקום לערך, אבל אם כך הקהילה החליטה אז לא ניתן לשנות ככה את הערך, שינוי הערך למשהו אחר היא לא במקום ונוגדת את מסקנות הצבעה זו. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 11:31, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.
למחוק
- רמת חשיבות של כתבה לשבועון. Corvus,(שיחה) 21:50, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זה לא ערך גילגמש • שיחה 21:53, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- והיה צריך במחיקה מהירה. יואב נכטיילר – שיחה 21:54, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- היבט נקודתי מאוד של נושא חשוב במצב הבטחוני המקומי. הערך הזה הוא המעקה של המרפסת של בית הנופש של מלך נפאל (אם להשתמש במשל ענתיקה במונחי ויקי). התמקדות בנושא הזה מחטיאה בענק את הנושא הבאמת חשוב. ממילא, הביקורת שנשמעה במקרה זה לא שונה מהותית מביקורת שנמתחה באירועים אחרים. מה שלפייסבוק - לפייסבוק. כאן אנציקלופדיה. נעים מכיר. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:57, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אבנר - שיחה 22:01, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- nevuer • שיחה 22:06, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אופקאלף • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 22:08, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Ben tetuan - שיחה 22:09, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- עוד פרשיה זמנית שתוך חודשיים גג תישכח. Lionster • שיחה 22:14, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Mr. W ~ T ~ בית המשפטים העליון 23:38, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- BAswim - שיחה 00:05, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ויקיפדיה איננה אתר חדשות. בסדר, פתחו דף, יש הרבה לייקים, עשו הפגנה, פוליטיקאים עיתונאים, ידוענים, ארגונים וכו' אמרו מה שאמרו. זה לא מצדיק ערך אנציקלופדי. אם המחאה הייתה מובילה לשינוי מדיניות משמעותי והשפעה ארוכת טווח, היה על מה לדבר. דגיג - שיחה 00:13, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Uziel302 • שיחה • אמצו ערך יתום! 16:09, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בעידן האינטרנט למחאה אינטרנטית אין חשיבות כל כך גדולה. • צִבְיָה • שיחה • י"ד באייר ה'תשע"ד 19:25, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Liad Malone - שיחה 21:13, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תנו לו לשוב לאלמוניותו. בברכה. ליש - שיחה 22:29, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לצערי היה רק אפיסודה חולפת שזכה לאהדה ותמיכה רגעית בשל צירוף של נסיבות טובות. מוקדם לשפוט בלי פרספקטיבה ארוכה יותר של זמן. בנוסף כנראה אחרי הכל מדובר בתפיסת טרמפ של גורמים אינטרסנטים ולכן איבד את המשמעות שלו מהר. שימו לב שאף בן אדם לא מתייצב מאחורי פעילות מחאה זו. מחאה כזו אינה רק של חיילים והיו צריכים להופיע גורמים אזרחיים בפניהם וקולם כמארגנים ומובילי הנושא. מחאה שאין מאחוריה כתובת איננה מחאה ציבורית אמיתית. מי-נהר - שיחה 23:54, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מה?! אמנם מה שאתה אומר לא קשור לשאלת החשיבות, אבל הוא פשוט לא נכון! ראשית - ישנם שרים וחברי כנסת, עם פנים וקול, שהצטרפו למחאה. שנית, מנין הקביעה שמחאה שאין מאחוריה שם וכתובת אינה מחאה ציבורית? תוכל לנקוב בשמות המוחים באביב הערבי? או בהמון מהפכות אחרות שהתחילו מהציבור ודעת הקהל? או שכל אלו לא היו מחאות תיבוריות אמיתיות? חמויישֶה - שיחה 08:50, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- איני בטוח שיש לי זכות הצבעה. אבל שמן לא צריך לשפוך על המדורה. בברכה, שי אבידן • שיחה • היכון, הכן, רוץ! 08:55, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Shannen - שיחה 13:12, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ברווז עיתונאי. אם בעתיד יתברר שיהיו לו השלכות ארוכות טווח (ולא יהיו לו) יהיה ניתן לדון בחשיבותן. בברכה, גנדלף - 14:24, 15/05/14
- כבר עכשיו אפשר לראות שיש השלכות http://news.walla.co.il/?w=/4487/2746626&m=1 חמויישֶה - שיחה 16:14, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אם כבר לדבר על השלכות של מחאות רציניות, יש את המחאה נגד תוכנית ההתנתקות, שכתבה שצירפת רואים בבירור את ההשפעה שלה. Corvus,(שיחה) 16:20, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני חושב שכיפת ברזל היא הביטוי הכי גדול למחאה נגד ההתנתקות לא? FireSky - שיחה 16:50, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אין טעם. Amimqj - שיחה 18:29, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אין לכך שום חשיבות. חיילים שבוזים משתמשים באינטרנט להבעת מחאות אנונימיות ולרוב חסרות חשיבות מאז שיש אינטרנט. בברכה, גנדלף - 11:30, 18/05/14
- לא ערך אנציקלופדי אלא חלק מהקמפיין. אצלנו בכפר היו קוראים לזה "לרוץ לספר לחבר'ה". קיפודנחש 03:45, 17 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לגמרי חלק מהקמפיין. ויקיפדיה משמשת הרבה פעמים כחותמת על מה חשוב ומה לא, וערך כאן לכאורה נותן למוחאים תחושה שהם עשו משהו. כרגע עוד לא קרה כלום חוץ ממאות דפים שצולמו ונזרקו לפח. ביום שמישהו במערכת הביטחון יגיד "וואלה, צודקים, משנים את המדיניות", אז למחאה תהיה השפעה כלשהי. היום זה פשוט מחאה שנראית בעלת השפעה ויחודיות כי המשתתפים לובשים מדים. ישנן מחאות גדולות ומשמעותיות יותר שלא זוכות לערך. עובדה שהנה, שבועיים אחרי ודממה לגבי זה, אין שום דיבור על זה בתקשורת ועל פניו לא קרה עם זה כלום. Ubub92 - שיחה
- אתה באמת מצפה מהתקשורת המדהימה שלנו לסקר משהו שקשור לחיילים שלנו? הצחקת אותי. וכן משתנה, אח שלי חייל בהנדסה קרבית, וחברים שלו שמוצבים בחברון מספרים לו שהם מרגישים בטוחים יותר כבר, שלא ישפטו אותם כמו פושעים אם הם יגיבו ביד קשה כלפי טרוריסטים עם אבנים, אז אני חושב שהמצב כן משתנה, והמחאה הזאת בהחלט הפחידה את הצמרת בצה"ל, אתה רק פשוט בחיים לא תדע את זה. הרגנו בשני פלסטינים שהתפרעו ביום הנכבה, זה לא מספיק שינוי מדיניות? אני חושב שכן, מישהו שיחרר את הרסן סוף סוף. FireSky - שיחה 20:51, 17 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- משתמש:Ubub92, למחאה הזאת יש תוצאות בשטח. החיילים מרגישים מגובים יותר ויכולים להשתמש באמצעים תקיפים יותר נגד התקפות אלימות והפרות סדר של פלסטינים. בברכה, MathKnight ✡ (שיחה) 20:56, 17 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- FireSky אל תגיד דברים בלי לדעת. במקרה גם אני חייל, במקרה גם בתקשורת הצבאית, במקרה נמצא הרבה מאד באזורים רגישים ומדבר עם חיילים. נהרגו פלסטינים גם לפני המחאה הזאת. וגם לMathKnight, אני חושב שלטעון ש"חיילים מרגישים מגובים יותר" על סמך חבר'ה מהצבא שמספרים לך דברים, זה טיעון מאד חלש כדי להראות שהמחאה עבדה. אז אולי כמה מפקדים נותנים יותר גב. עד שלא תהיה לזה התייחסות רשמית, ויקיפדיה לא יכולה להסתמך על כמה חיילים שמספרים שהתחושה כרגע יותר טובה Ubub92 - שיחה
- דוד א. - שיחה 18:26, 17 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- עברו כמה ימים והדממה מדברת בעד עצמה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 11:05, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תומך בהצעת גילגמש למעלה. חלק מסיפור אך לא "הסיפור". ישרון • שיחה 11:17, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הכצעקתה - שיחה 14:30, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- שושושושון - שיחה 14:55, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אם אני, מכלילן מארץ המכלילנים חושב שצריך למחוק - זה אומר דרשני גארפילד - שיחה 19:26, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Danny-w • שיחה 19:29, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אנחנו לא מעוניינים להיות חלק מהמחאה. בריאן - שיחה 08:50, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הנימוק ממש לא לעניין. ויקיפדיה אינה, ואסור שתהיה, כלי להשגת מטרות פוליטיות. דגיג - שיחה 16:14, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- עמרי • שיחה 15:58, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
להשאיר
- יזהר ברק • שיחה • י"ד באייר ה'תשע"ד • 21:59, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- המרד הדיגיטלי הראשון, שמדאיג מאוד את צה"ל, שפתח במסע הסברה בקרב החיילים, וגרר תגובות של הרמטכ"ל, הנשיא פרס, פוליטיקאים, בכירים לשעבר במערכת הביטחון ופרשני צבאיים. מומלץ לקרוא את הלינקים בערך. אגסי - שיחה 22:18, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תקדימית בהיקף המחאה ובהשתתפות חיילים בה. כמו כן, לפי עדויות של חיילים למחאה יש כבר תוצאות בשטח. בברכה, MathKnight ✡ (שיחה) 22:51, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- --אבישי111 - שיחה 23:25, 13 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- צביקה - שיחה 08:57, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אירוע יוצא דופן באופיו והיקפו הנדב הנכון - שיחה 10:22, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ליבי מגמגם, אך כרגע להשאיר. Tshuva - שיחה 11:47, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני מאמין שכל אירוע שבו השתתפו הרבה אנשים ראוי לאיזכור באנציקלופדיה, אפילו אם זה קצר. גיא - פתרון למחיקה 12:08, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כמו הופעות של אמנים ידועים, למשל? גם אם התכוונת לאירוע המוני שהוא הפגנה, אם כל הפגנה בסדר גודל כזה הייתה זוכה לערך, היו כאן אלפי ערכים על הפגנות. דגיג - שיחה 09:52, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- באמת עשה המון רעש ויהפוך לאבן דרך בטיפול ברשתות חברתיות בצה"ל. חמויישֶה - שיחה 15:52, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- גם מחאת האוהלים עשתה הרבה רעש ונכחדה. כל מחאה בלתי שגרתית והמונית בישראל צריכה להיות בעלת ערך בוויקיפדיה. מה עוד שהערך כתוב די טוב. FireSky - שיחה 15:53, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- WikiJunkie - שיחה 18:34, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- דוד שי - שיחה 20:41, 14 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- גרש - שיחה 01:57, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Lostam - שיחה 15:41, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מחאה דיגיטלית חסרת תקדים בקרב חיילי צה"ל + השפעה לא קטנה על הוראות הפתיחה באש ודרדור האמצעים באיו"ש. נת- ה- - שיחה 16:37, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מה הכוונה "ודרדור האמצעים" האם תוכל להבהיר ? מי-נהר - שיחה 01:02, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא ממש קשור לנושא ההצבעה, אבל 'דרדור אמצעים' בצה"ל מובנו הוא סדר השלבים בפעולות חייל במקרה והוא חש איום, (המכונה נוהל מעצר חשוד), שבמקרה של דוד הנחלוואי, נעצר בדריכה הפגנתית של הנשק כלפי האיום. נת- ה- - שיחה 17:02, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נת- ה-, יש מקור כלשהו לטענה שזה השפיע על הוראות פתיחה באש או על נוהל מעצר חשוד, דברים שמשתנים בלי קשר באופן תדיר ומגזרה לגזרה? ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 11:09, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא בטוח שיש מקור מפורש, אבל התבטאויות פומביות של בכירים בצה"ל שהודו שהחייל פעל נכון בדריכת הנשק, מאחר וחש איום, לא נשמעו בעבר. ההוראות עצמם לא השתנו, אבל נדמה שהפרשנות שלהם השתנתה בעקבות האירוע, והפכה להיות יותר לטובת החיילים. נת- ה- - שיחה 12:13, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- • חיים 7 • שיחה • ט"ו באייר ה'תשע"ד • 18:24, 15 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כמו נתי --בן נחום - שיחה 00:52, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אלדד • שיחה 01:12, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מנמוקי Lionstar - אם לא נשאיר בויקיפדיה נאבד מידע לנצח. קודגורו - שיחה 08:12, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בדיוק! בגלל זה אנו רוצים למחוק. לא רוצים להנציח תופעת רשת נקודתית. Corvus,(שיחה) 10:38, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לפי הנימוק של קודגורו ככל שנושא הערך אזוטרי ובלתי מוכר כך גדל הצורך לכתוב עליו ערך בויקיפדיה, אחרת זה יאבד לנצח. נרו יאיר • שיחה • ט"ז באייר ה'תשע"ד • 13:42, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- +1 Lionster • שיחה 15:12, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- דרור - שיחה 11:21, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- --א 158 - שיחה 12:40, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אירוע תקדימי שזכה לחשיפה תקשורתית רבה ולדיון ציבורי עירני; notable. Noon - שיחה 15:04, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 11:28, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Ovedc • שיחה • אמצו ערך יתום! 11:37, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- עמירם פאל - שיחה 15:52, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בעד חזק - משהוא שאמר פעם דוד שי: "ויקיפדיה נכתבת על ידי העם, למען המעם" - וגם זה נאמר בהצבעת מחיקה. The Turtle Ninja • הטברנה של מו • תאריך ושעה - 16:58, 18 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Rafael Guri שיחה 03:11, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- סנופקין - שיחה 12:11, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- דוד הנחלאווי, הקוטג', והאוהלים, הן מחאות שהיה להם הד חזק ביותר, ועל כן ראויות לערך. ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 18:25, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- --מלאחווז - שיחה 10:23, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
חסרי זכות הצבעה
למחוק
- אביעד • שיחה 10:27, 19 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
להשאיר
- להשאיר, ויפה שעה אחת קודם! לו רק כי לאירוע יש השלכות רחבות יותר על (א) מדיניות צה"ל בעידן התקשורת הדיגיטלית (ב) מחאת המונים בעידן המודרני (ג) הוראות פתיחה באש בשטח עימות (ד) השיח הפוליטי. ולא למחוק, כיוון שזאת ויקיפדיה ולא תמציפידיה, ולא קיצוציפדיה, ולא תקציריפדיה. ואידך זיל גמור, ובבניין הערך הערוך ננוחם. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אתמול נהרגו שני מפגינים פלסטינים ע"י כוחות צה"ל, מי זוכר שבשנים האחרונות נהרגו פלסטינים שיידו אבנים??? הלא דבר הוא??? די להיתממות. ברור שלא מדובר בברווז עיתונאי של רגע. ―אבישי111 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מתן י - שיחה 05:07, 16 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- חשוב.--יעלי 1 - שיחה 15:03, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
32-30 (51.6%) בעד המחיקה. לא הושג הרוב הדרוש למחיקה (55%). עמיחי • שיחה 21:52, 20 במאי 2014 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
|
|