התחרות לכתיבת ערכים על אתרי מורשת בעלי חשיבות אנציקלופדית שטרם נכתבו, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. סייעו לנו להרחיב את וויקיפדיה העברית בערכים מעולים!
התחרות תתקיים בין 16 באוגוסט 2020 ל-15 באוקטובר 2020, והתוצאות תתפרסמנה מייד לאחר מכן.
לאחר סיום התחרות, יעניק צוות השופטים את הפרסים הבאים לכותבי הערכים הזוכים:
פרס ראשון: 1,000 ש"ח
פרס שני: 500 ש"ח
פרס שלישי: 250 ש"ח
פרס לויקיפד התורם: שי בשווי 50 ש"ח - יינתן לכל אחד מחמשת העורכים שיתרמו בצורה נאה למיזם!
ישנה גם אפשרות שמשתתפי התחרות, שיתרמו יותר מערך אחד, יזכו בשי צנוע מתנת עמותת ויקימדיה ישראל!
כמו בשנה שעברה, גם הפעם נוסף לתחרות מסלול עצמאי, שאינו מגביל יצירת ערכים רק לכאלה שנמצאים ברשימות, אך מחייב חשיבות אנציקלופדית והתאמה למושג אתר מורשת.
כמו כן, קיימת אפשרות לשדרג קצרמרים/ערכים קיימים, בתוכן העונה על ההגדרות המופיעות בערך אתר מורשת, ושיש לו חשיבות אנציקלופדית. יש לרשום את הערך ששודרג ברשימה המיוחדת לכך, במסלול העצמאי, ולהוסיף בראש הקטע שנוסף את התבנית של המיזם.
בתחרות אין מגבלה למספר ערכים שיכול לשלוח משתתף לתחרות.
שלום לכל חברי וחברות הקהילה:) לאורך כל 5 שנות הפעילות שלי בויקיפדיה לא כתבתי כמעט דבר בכיכר העיר. בכלל, אני לא מאוד פעיל בחיי הקהילה, הגעתי הנה בעיקר כדי לעבוד מאחורי המקלדת:). אבל הנה, אני סוף-סוף פה! אני לא יודע אם זה המקום, אבל רציתי לשתף אתכם בעצבנות ויקי שאני חווה כרגע. תוכלו להיכנס לדף השיחה של הערך "אלה לי להב" ולהבין במה מדובר. אני מכבד כל ויקיפד, והיה לי נורא קשה להיכנס לסוג של מלחמת עריכה, בפעם הראשונה בחמש השנים האחרונות. זה עלול להישמע תמים, אבל באמת שלא ידעתי שניתן להגיע לרמה כזו של אי הסכמה בין חברי קהילה, רמה שגרמה לי לאי נוחות פנימית אמיתית. קודם כל, רציתי רק לשתף....ושנית כל, אשמח לקבל עצות לאיך מתמודדים עם זה. העימות האחרון סביב הערך הנ"ל הוריד לי את המוטיבציה לעריכה... אני יודע שזה זמני, אבל זה די מבאס... תודה על העזרה!--Muhallebi - שיחה18:55, 13 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Muhallebi, יש שיחות שעלולות להיות מאוד לא נעימות ואני מבין את תחושתך. גם אם לא התכוונו, לפעמים יש עורכים שנפגעים ממה שכתבנו ויש כאלו שכשהם נפגעים הופכים לאגרסיביים וזה באמת לא נעים, אבל חשוב לזכור שזה מיעוט השיחות בויקיפדיה (הרי עד עכשיו לא נתקלת בחוויה שלילית כזו), ויש הרבה דברים טובים אחרים בויקיפדיה ששווה להישאר פה בשבילם. אישית בתחילת דרכי יצא לי פעמיים דיוני חשיבות להרגיש כל כך נבוך עד שהחלטתי לקחת הפוגה מדיוני חשיבות, וזה עשה לי טוב, כי לפעמים יש דברים ספציפיים במיזם שנרגיש פחות בנוח איתם (לפחות בזמנים מסוימים), וזה סימן שכדאי להתמקד בדברים אחרים. גם אני אציין שאם אתה צריך עזרה כלשהי במיזם תרגיש חופשי לפנות גם אלי איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים08:48, 20 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ישראל בדרך להסכם שלום היסטורי עם איחוד האמירויות הערביות. נתניהו מצטרף למנחם בגין ויצחק רבין כמנהיגים שהביאו הסכם שלום עם מדינה ערבית. יחד עם זאת, עלינו לזכור שיחד עם ההסכם הצפוי, הוא הפר את הבטחת הבחירות המרכזית שלו, החלת ריבונות של 30% משטחי יהודה ושומרון כשבראש ובראשונה בקעת הירדן (שזה בעיקר מה שעניין אותי). peledy - שיחה21:32, 13 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
על פניו ההסכם נראה לא רע (בפרט הקטע של דחיית הסיפוח). נראה מה ייצא ממנו, האם אכן יוקמו שגרירויות. מה שברור שזה טררם גדול שעושים טראמפ ונתניהו קודם כל כדי לנסות לחזק את התמיכה בהם בדעת הקהל לקראת הבחירות בשתי המדינות. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 1023:41, 13 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבחינת ישראל, אין הישג משמעותי ברור. שיתוף הפעולה נגד איראן לא ישתנה כמו גם המאבק בנגיף. מי שמרוויחים פה בעיקר זה איחוד האמירויות שסיכלו את הריבונות והנשיא טראמפ לקראת הבחירות בארצות הברית, שיש לו חלק גדול בהסכם הזה ובהתקרבות בין ישראל למפרציות, שהחלה בתקופת אובמה שנטש אותן לטובת איראן. חשבתי שההבטחה תקוים לא בגלל נתניהו אלא בגלל הלחץ האוונגליסטי על הנשיא טראמפ, אך התברר שטעיתי. peledy - שיחה23:53, 13 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אם אכן מדובר בהסכם שלום של ממש ולא משהו שהוא נורמליזציה ותו לא, אני מברך על ההסכם הזה. גם אמור לסכל את רעיון הסיפוח שרק היה מזיק, אבל יותר חשוב- מביא שלום, שזה תמיד דבר מעולה, בעיקר כשיש הסכם מסוג כזה שאין בו ויתור כבד במיוחד (לדעתי לפחות).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון00:05, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איש מכירות לעולם נשאר איש מכירות. תחילה המציא נתניהו "עז" - תוכנית סיפוח שכל בר דעת הבין שאין מאחוריה דבר וחצי דבר - ואחר כך מצא פראיירים (איחוד האמירויות) שמוכנים לקנות את העז הזו תמורת מזומן. היי, חברים באיחוד האמירויות, יש בבעלותי גשר בלתי נראה שמחבר בין ישראל לאיטליה, ורק בשבילכם אני מוכן למכור אותו בהנחה של 40%. אל תחמיצו, המבצע רק היום ומחר! דוד שי - שיחה06:59, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אם נקבל את התזה הזו, אזי לא מדובר באיש מכירות אלא באיש עסקים ממולח. אולי תכנית הסיפוח כן אפשרית וכן מלחיצה מישהו, ולכן במקום לתת עוד ועוד, הפעיל האיש-הקוסם-החשוד-השנוא-האהוב-המציק-הלעולם־לא־משאיר־אותך־אדיש הזה מנוף מעולה מול המתמקחים אתו-אתנו מזה כמה שנים, והגיע לתוצאות. תוצאות טובות יש לומר. אז עסקני הימין הקטנים יציצו מהקוקר שלהם ויבכו, וחמוצי השמאל יסבירו שהמדינה הסונית הערבית הראשונה שהסירה מעל כתפיה את עול הפלסטינים רק הפסידה, אבל תכל'ס מדובר כאן על פניו בעוד צעד יפה לשלום אזורי שמביא את ישראל לעסקה מול הפלסטינים (שאין מנוס ממנה, שלום עושים עם אויבים ולא יעזור לאף אחד להתעלם ממציאותם כאן) מעמדת כוח מדינית ולגיטימציה כלל אזורית. בסופו של דבר זה יועיל גם לפלסטינים שייאלצו לצאת מפוזיציית הקבצן הבכיין, ללכת לשמאי בלתי-תלוי שיסביר להם בדיוק מה מצב חשבון הבנק הכלכלי-לאומי-מדיני-אזורי שלהם, ויאפשר הסכם ראוי שכל הצדדים יוכלו לעמוד בו. ביקורת - שיחה10:16, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
דוד, התזה שלך שגויה. שרים בממשלה וגורמים בבית הלבן אמרו שנתניהו התעקש להחיל ריבונות ולו רק באופן סמלי על שטח קטן, והוא היה מוכן לוותר על כך ברגע שהוצעה לו הנורמליזציה עם המפרציות (איחוד האמירויות ולפי התקשורת גם בחריין). נתניהו רצה מורשת וברגע שהציעו לו מורשת נורמליזציה עם המפרציות, הוא העדיף אותה ממורשת ריבונות. שלום יהיה ייתכן לדעתי רק בזכות העם, וכרגע לדעתי, הדור הפלשתינאי הנוכחי לא יסכים לשלום עקב התעמולה האנטישמית של אבו מאזן בספרי הלימוד כך שמדובר כנראה בדור מבוזבז. לפני שמגיעים איתם לשלום, חייבים להפסיק את ההסתה האנטישמית שלהם במערכת החינוך. peledy - שיחה14:19, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
חזרנו לקדנציה הראשונה של נתניהו אי שם בשנות התשעים, שבה אנשי מרצ הפגינו בעדו בעוד שאנשי הליכוד (ובהם אביו) הפגינו נגדו. peledy - שיחה14:19, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הדבר מוכיח כמה נתניהו לא נאמן לבייס שלו (גוש הימין של פעם, עם בגין, ארנס, שמיר, בגין הבן, לבנת ורבים אחרים) היו חושבים שנתניהו גורר את הליכוד למפלגת נתניהו - אתה מחזיק בדעות ימניות ואפילו תומך בארץ ישראל השלמה?אם אתה לא שימושי לביבי או לא נאמן אתה בחוץ. נתניהו אף פעם לא שם את הימין או בכלל את טובת ישראל לפני הכל, החזרי מס בתקופה קשה למדינה זו רק דוגמא אחת שמראה את הפנים שלו, נתניהו היה עורק למרצ, מוכר את הגולן ויוזם הצעה להפרדת הדת והמדינה אם הדבר היה קונה לו חצי שנה בכס ראש הממשלה. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:14, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איני בטוח שעד כדי כך. נתניהו לא יבגוד במדינה והוא עשה דבר או שניים למענה. נתניהו לדעתי עקבי במדיניות שלו, שמאז ומתמיד הייתה קרובה יותר למחנה השמאל - הסכם חברון, הסכם ואי, הוא תמך בהתנתקות ואם תשים לב, תמיד שאף לצרף לממשלתו גורם שמאלי בשנות התשעים רצה לצרף את ברק לממשלה (אלא שברק עשה לו תרגיל והפיל את הממשלה), בממשלתו השנייה צירף את העבודה (שהפכה לעצמאות) ואת קדימה לזמן קצר, בממשלה השלישית צירף את יש עתיד והתנועה, בממשלה הרביעית רצה לצרף את המחנ"צ (אלא שלמרות הרצון של בוז'י היו לו בעיות בבית) ועכשיו הוא צירף את כחול לבן. בקיצור, עקביות. peledy - שיחה15:23, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איני מזלזל בעברו בסיירת מטכ"ל, תרומתו לכלכלת ישראל אם לזו הייתה כוונך. הסברה שלך יכולה להיות נכונה (אבל היא צריכה לכלול את הגרסה הפוליטית להומופוביה מופנמת שאדם שהוא מרכז (מצטער זה קשה לי ואני די בטוח שגם לך להחשיב את נתניהו כשמאל) שמתנדנד בין הפטיש לסדן ומתקרב לסדן השמאלני? אבל מגדף נגד השמאל, מסית נגד מנהגיו ומוקיע כל שמאל (הן שמאל גרסת מרצ, שמאל גרסת העבודה או שמאל גרסת השד יודע מה. הקטע שזה לא נכון לעשות השוואה של נתניהו של הניטייז לנתניהו של עכשיו. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:33, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
TheDesertboy, נפלת בפח של ביבי. הוא עושה את כל זה כי הוא פוליטיקאי שרוצה קולות של מצביעים. מה שמשנה זה מה שהוא עושה, והמדיניות שלו יותר קרובה למדיניות של רבין מזו של בגין. peledy - שיחה15:39, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אנונימי זו לא הבעיה רק אצל הפלסטינים, אני רואה קריאות הדדיות לטבח או נקמה בין הצדדים, אגיד לך משהו שאמרתי בהצבעת המחלוקת על הסיפוח, "אתם יודעים מה הבעיה שההצעות באות מהאנשים בחלונות הגבוהים?שאם בשטח (בדו שיח בין העמים, בחינוך שמקבלים ובדעת הקהל - דבר אשר דינמי מאוד גם במדינות בהן חופש הביטוי מוגבל ולכן יותר קשה להביע אותן) או אפילו מעצם הרצון להפסיק להילחם (בואו נודה - גם אם אתם אנשי ימין או שמאל עדיף שלום - עזבו באיזו צורה ואיך ומסירת או נסיגת שטחים פשוט נטו שלום) אין רצון אמיתי (עזבו מי העם שמביע חוסר רצון - לבעיות יצירתיות יש לרוב פתרונות יצירתיים, זה גם תלוי באיך משווקים את זה לציבור. בואו נודה שהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים (2013–2014) לא קיבל שיווק ברמה של תוכנית השלום של הנשיא טראמפ. בלי העם עצמו זו סתם חתיכת נייר. בנתיים העם עסוק בלריב עם עצמו, החרדי בוכה על סגירת בתי הכנסת ומוחה על זה שלחילונים דברים אחרים פתוחים, השמאלני מבזבז את הכוחות שלו וצורח לחינם על כמה ביביסטים וחושב שהדיון יתקדם איכשהו, הביביסט עסוק בלגדף את הלא ביביסט, הערבי עסוק בלנטור טינה כלפי הממסד והמתנחל עסוק בלהתגעגע לשטחים שברור לו שלא יראה יותר. לכן אם בנינו לא יהיה שלום איך זה יקרה עם אחד העמים שהכי בכסאח איתנו - "אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי קיר"? Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:18, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הבעיה בעיקר אצלם. הם מעולם לא אמרו כן להצעה ריאלית (ולא, פינוי חצי מיליון מתיישבים אינו ריאלי). אבו מאזן אינו מעוניין בשלום ולראייה מערכת החינוך האנטישמית שלו שלא הייתה מביישת את התעמולה הנאצית. אני אגיד לך גם מדוע אבו מאזן עושה הכל כדי להסית נגד ישראל ולמנוע שלום. הוא עושה זאת משום שאין עם פלסטיני, בדיוק כמו שאין עם סורי, עם סעודי או עם לובי. מדובר בהמצאות קולוניאליסטיות. אבו מאזן ויורשיו יודעים שברגע שהשנאה לישראל תיפסק, הפלסטינים יילחמו אחד בשני בדיוק כמו שקורה עכשיו בסוריה. לכן הם מתעקשים לנסות ולשמור על המכנה המשותף היחיד שלהם - השנאה היוקדת לציונות, לישראל וליהודים. peledy - שיחה15:28, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אי אפשר להמשיך לריב לנצח, לפני שנפתור את הסכסוך הישראל פלסטיני (דבר שצריך לפתור) צריך למצוא את שורש לשסעים בין אזרחי המדינה. כמו שאמרתי כמה פעמים "ארץ אוכלת יושביה" שתריב גם בעת מלחמה בריאותית, אסון טבע או יום חג - הכל מתחבר לפוליטיקה הקטנה על חשבון אזרחי המדינה ומשלם המיסים. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:00, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Desertboy, אין לאומיות ערבית, זו המצאה של המערב. מדינה ערבית לא תשרוד אם היא אינה הומוגנית וזה מתקשר לפתרון האמירויות שהזכרנו בדיון שציינת. איחוד האמירויות היא מדינה משגשגת בשל היותה הומוגנית ולעומתה סוריה, עיראק ולוב העשירות בנפט הן מדינות כושלות. peledy - שיחה16:07, 14 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
יפה מאד נעם. אם מושיק עפיה ויחצניו לא הצליחו לפי מה שמסר לתקן את הערך (לא ראיתי שניסו או דיווחו על שגיאה) ייתכן ועולה מכך שיש בעיה בבולטות האפשרות לדיווח על שגיאה/דף השיחה, למרות שלי אישית זה נראה מספיק ברור. כמו כן ראוי לציון שהיו מקרים בעבר של מושאי ערך שביקשו לתקן פרטים עליהם כשהמידע שהם מוסרים על עצמם דווקא לא היה מדויק (זכור לי שמישהי ניסתה להצעיר עצמה בשנה, מישהו אחר מחק שם נוסף שלו למרות שעדיין בת.ז.) Tomtom • שיחה17:52, 16 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בעקבות מותה של פרופ' רות גביזון פורסמו ב"גלובס" מאמרים לזכרה מאת אביחי מנדלבליט ואיילת שקד. אבל אבוי! את המאמרים יכולים לקרוא רק יחידי הסגולה המנויים על אתר "גלובס". אני מבין את מנהלי "גלובס" המעוניינים בתשלום תמורת העיון בתוכן האתר, אבל לא מבין מדוע מנדלבליט ושקד מוכנים לתת יד לכך. במאה הקודמת, אדם שרצה להגיע לתפוצה רחבה של קוראים היה חייב לפרסם את דבריו בעיתון מודפס, שנמכר בתשלום. כיום יש די והותר דרכים לפרסם בתפוצה גדולה בלי לחייב את הקורא לשלם על כך. קודם כל ישנם אתרי החדשות החינמיים. אין לי ספק שאם מנדלבליט ושקד היו מציעים את מאמריהם לאתר ynet, הם היו מתקבלים בברכה ומתפרסמים ללא חומת תשלום, ונחשפים למספר גדול לאין שיעור של קוראים. פרסום המאמרים בבלוג, עם הפניה אל הבלוג מפייסבוק ומטוויטר, היה גם הוא מניב תפוצה גדולה לאין שיעור מזו של "גלובס".
אוסיף שמנדלבליט ושקד הם אנשי ציבור. העניין במאמריהם נובע גם ממעמדם הציבורי. כיוון שכך, עליהם לפעול כמשרתי ציבור, ולא כמשרתיה של אלונה בר-און, המו"ל של "גלובס". ראוי שהידיעה שמאמריהם יגיעו לקהל קוראים מצומצם תתפוס מקום מרכזי בשיקול היכן לפרסם מאמרים אלה.
מדוע, אם כן, בחרו מנדלבליט ושקד לפרסם את מאמריהם דווקא ב"גלובס"? אני יכול להעלות השערות שונות על הסיבה לכך, אבל אין להן חשיבות. אסתפק בקביעה שמנדלבליט ושקד לא שמו לב שהעולם סביבם השתנה, ואתר "גלובס", שבעבר הלא רחוק היה פתוח לכל, הפסיק להיות במה ראויה למאמריהם. דוד שי - שיחה06:53, 17 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
נקודה מעניינת שאף פעם לא חשבתי עליה. אולי זה עניין של יוקרה? ואולי הם פשוט לא הקדישו לכך מחשבה, וכתבו מאמר לעיתון שפנה אליהם? משה פרידמן - שיחה13:57, 17 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אולי הם חושבים שמשהו לא-חינמי יוכל להתחייב להשאיר לנצח את המאמרים זמינים ברשת ולו-בתשלום? אולי כפי שקורה פעמים רבות את המאמרים ערך מפיהם ועבורם עיתונאי (בתשלום) של גלובס? הם לא חייבים להיות בעצמם כותבים מלוטשים כל כך ואתרי החינמונים לא השקיעו את מה שהשקיע גלובס? ביקורת - שיחה15:02, 17 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אולי (אם כי במקרה של שקד ומנדלבליט זה לא רלוונטי) הדבר קשור למי הבעלים של העיתון? (אם למשל בעיתון יתד נאמן יהיה כתב שירצה להגיד דברי הלל על ליצמן הוא ידחה בגלל שיש פייבוריט בשם "המודיע" שיעשה את העבודה יותר נאמנה שתציג את האדון בצורה טובה יותר) כך יעשה נתניהו (אם כי במקרה הזה זו הסיבה היחידה שמצדיקה את קיום העיתון) שיעדיף שהכתבה שעוסקת בו תבדק על ידי העיניים של בועז ביסמוט ותהיה כמה שיותר מיופה ויתנגד או יתסייג מלתת ראיון שיעבור בדיקה על ידי גולן בר יוסף. במקרה הזה נראה לי זה עניין של דבר שנראה איכותי בגלל היוקרה ולכן ידבר יותר לאנשים בעלי מעמד כזה ופחות כלפי "עמחה" מהרחוב. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:21, 21 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
באתר הספרייה הלאומית נמצאים מרבית הגיליונות של כתב העת "עלי זית וחרב". לקישור למאמרים בכתב העת יצרתי את תבנית:עלי זית וחרב. מאמרים בכתב העת מוזכרים ביותר מ-50 ערכים, ויש להסב אותם לתבנית. הסבתי את שבעת הראשונים ברשימה (עד משה סנה) ואתם מוזמנים להמשיך. כדאי גם לעבור על כל הכרכים, בוודאי יש בהם עוד מאמרים מועילים רבים.
בהזדמנות זו אזכיר את תבנית:קתרסיס, לקישור לכתב העת "קתרסיס", שגם בו כדאי לעבור על כל הכרכים ולקשר למאמרים, שהם סקירות הספרים המוקפדות ביותר שניתן לקרוא בעברית. דוד שי - שיחה11:02, 20 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום. באופן כללי אני סבור שאין מקום לערכים על תנועות נוער של מפלגות, אבל נתקלתי בערך על נוער הליכוד, והתחושה הראשונה שעלתה לי, היא שמדובר בערך די פרסומי: שמטרתו להאדיר את התנועה, והוא מכיל בתוכו פרטים שאין להם שום חשיבות לויקיפדיה. אתם מוזמנים להיכנס אליו ולחוות את דעתכם. פרט חשוב שצריך לציין, הוא שמתוך סקרנות נכנסתי לעמוד האינסטגרם של נוער הליכוד, ולהפתעתי ראיתי שהם פירסמו "סטורי" על כך שהיו"ר שלהם עבדה הרבה על הערך כדי למשוך אנשים להצטרף לשורות הארגון. ואכן, נועה אימבר, היו"ר הנוכחי- ביצעה המון עריכות חוזרות ונשנות בערך של נוער הליכוד. מדובר בעריכות שלא הטסיפו שום מידע בעל ערך, יש לי ספק אם בכלל קיים מידע שכזה. עוד משהו, הוא שבהתסכלות על הגרסאות הקודמות של הערך, המון עריכות נעשו ע"י משתמשים לא רשומים, שהמון פעמים כתבו בתקציר העריכה כי הם הוסיפו מידע על בסיס: "היכרות עם נוער הליכוד", "השתתפות בפעילות נוער הליכוד" וכו'. האם רשימה של יושבי הראש של נוער הליכוד, שרובם היו אז בני נוער- האם זה הוא מידע בעל ערך לויקיפדיה? הרשימה הזו מופיעה למשל גם בערך על נוער העבודה, אבל כרגע אני מתייחס לבעיות בערך של נוער הליכוד בלבד.
לדעתי, יש צורך לפתוח בדיון על חשיבות הערך במהרה. אבל מנסיון קודם, למדתי שלפני שמפסרמים הודעה כזו מקובל להתייעץ עם הקהילה, ולהזמין אותה לדון על כך בדף השיחה של הערך המדובר. הוא חסום לעריכה עד ה25 לחודש, בעקבות השחתות. בכל מקרה, רציתי להעלות בפני הקהילה את הבעיות הקיימות בערך הנ"ל, ולהזמין את כולם לחוות את דעתם עליו, ובמידת הצורך, לפתוח בדיון והצבעת מחיקה. יום טוב! --Muhallebi - שיחה12:28, 22 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ראשית, אני חושב שהמקום לדיון הזה הוא בדף השיחה ולא בכיכר העיר. לגופו של עניין, יש להבחין בין החשיבות לבין מצב הערך. מבחינת חשיבות - הערך עבר בשנת 2019 דיון חשיבות, וניתן להניח שהוא לא שונה מערכים מקבילים כמו נוער העבודה, אונוער מרצ. לגבי ההערות שלך על מצב הערך - אין מניעה עקרונית שמישהו מטעם מושא הערך, יערוך את הערך, כמובן בכפוף שיבצע עריכות ניטרליות. עברתי על הערך והוא נראה לי במצב סביר, אתה מוזמן להסיר תוכן שנראה לך פרסומי. ביקשתי להוריד את רמת ההגנה על הערך. אמירו • שיחה13:07, 22 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תודה. באמת לא הייתי בטוח איפה הכי כדאי לפרסם את ההודעה, אבל תודה על ההבהרה, אדע זאת לעתיד. שוב תודה על הבהרת מצב הערך ועל דיון החשיבות שהתקיים. יום טוב, --Muhallebi - שיחה13:33, 22 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
השאלה שהעלית לדיון היא נכונה וחשובה. אני חושב שהיא גם קשורה לכללים שכדאי לקבוע על ערכים שקשורים לפוליטיקאים. מה נחשב אנציקלופדי ומה לא. לאחרונה יש / היו דיונים בערכים אודות מיקי זוהר ובצלאל סמוטריץ'. והתחלנו לכתוב טיוטה כאן. נשמח לעזרה! תודה, עמיחי • שיחה13:29, 23 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
פעם הסטנדרט והערכים היו שונים לגמרי. אני חושב שמקס ומוריץ זו אחת הדוגמאות הקיצוניות ביותר. אפילו לראות עם הילדים שלי סדרות בחינוכית שאני גדלתי עליהן, זה כבר לא עובד בגלל השינוי המהיר של הנורמות בתרבות - למשל בדרדסים ובהיה היה יש המון אלימות ובריונות (היי, בואו נרביץ כולנו למעצבן הזה עם המשקפיים רק כי הוא מעצבן אותנו). מאוד משונה לשים לזה לב כהורה דור או שהניים אחרי שהסדרות האלו נוצרו. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים12:26, 24 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
לפני עשורים בודדים ההורים הנורמטיביים והמתקדמים ביותר היו מכים את הילדים שלהם לעיתים לא נדירות, אז מה זה שיר שיש חשש קלוש שיטריד קלות את נפשו האנינה והמאותרגת של הרך? Ronam20 - שיחה13:58, 24 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
קראתי את שני שיריו של ביאליק שבתחילת דיון זה, ולדעתי הם שירים חשובים שבאו לעורר מודעות לאומללותן של החיות בסביבת האדם. השירים לא מתאימים לילד בן שנתיים, אך ילד בן חמש בהחלט ראוי שיכיר גם צד זה של החיים. דוד שי - שיחה06:37, 25 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בניגוד למה שכולנו רוצים להאמין, ילדים הם לא תמימים ועשויים מסוכר. יש להם פחדים וכעסים כמו לכל יצור אנושי. עוזי ו. הזכיר את אגדות האחים גרים, ובעצם בכל תרבות (שאני מכירה) יש אגדות כאלה. לפי ברונו בטלהיים ("קסמן של אגדות", מומלץ בחום) דווקא הסיפורים המפחידים האלה מועילים לילדים. יכול להיות שאם מיטב ילדינו (והוריהם) היו קוראים ומפנימים את "ארנבת" ו"סנאי" היו נחסכים מאיתנו מאורעות איומים בבגרותם (חמלה וכו'). סיון ל - שיחה08:46, 25 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שפו"פ נצל"ש: כתוב שם "עֲכוֹזוֹ" – עם חולם אחרי האות כ"ף, לא דגושה. האם זה הניקוד הנכון? חזרתי • ∞ • שיחה11:49, 25 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בגרסאות המקור של אגדות האחים גרים הנסיך בועל את היפיפיה הנרדמת, והזאב מנסה לפתות את כיפה אדומה למשגל. הגרמאנים האלה, לך תבין מה עבר להם בראש. מי שמעוניין בשעשוע מודרני יותר מוזמן לעיין במילים של "לילה לילה". !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה23:48, 25 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
לא רק שירי ילדים, גם סדרות אנימציה לילדים. ניקח לדוגמה את טום וג'רי, הסרט הקצר "The Year of the Mouse" שיצא ב-30 באוגוסט1965. ג'רי ועכבר נוסף מתעללים בטום ועושים עליו מתיחות בעודו ישן: פעם אחת לשים אקדח תופי בידו ולגרום לו לירות בראשו, פעם אחרת לכרוך סביב צווארו חבל תלייה ולגורם לו למשוך את החבל ופעם השלישית לגרום לחשוב שהוא דקר את עצמו על ידי השתלת סכין בידו כאשר ג'רי והעכבר הנוסף שופכים קטשופ על החזה שלו. בסופו של דבר טום מוצא את אותם "פושעים" ומאיים עליהם באותו אקדח תופי שהשתמשו במתיחה הראשונה ובסופו של דבר כולא אותם בבקבוק שבמידה וינסו לצאת ממנו, אותו אקדח יירה בהם. לילד בן 5 זה נראה מצחיק, בגיל 21 אחרי שראיתי את הסרט הקצר הזה שוב פעם הזדעזעתי. אגב בהרבה מהסרטים הקצרים של טום וג'רי מהתקופה הזאת (שנות ה-60 ומטה) יש בלאקפייס. HiyoriX • שיחה • חציל-צילון • 22:59, 26 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אפשר לקחת דוגמה קצת יותר קיצונית ואפילו יותר מינית. סדרת טיטוף שודרה (ואני חושב שעדיין משודרת) בערוץ הילדים. אחד הפרקים ששודרו הוא פרק 135 (/21) של העונה השלישית, "Prématurés du zizi", או בעברית: "בולבולוס מוקדמוס". כן... לא שחומר המקור יותר טוב כן? אבל אני תוהה לעצמי איך מישהו חשב שזה רעיון מצויין לשדר את האדפציה הזאת בערוץ לילדים. HiyoriX • שיחה • חציל-צילון • 23:20, 26 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ילדי הדור של טיטוף ודאי הכירו גם דרגון בול זי ששודרה מידי צהריים בערוץ הילדים וזכתה לפופולריות אדירה. התוכנית שכאמור שודרה בערוץ הילדים הציגה לעיתים גם תוכן מיני (ברמה מסוימת) שכמובן אינו מתאים לילדים. חברת טויס אר אס בארה"ב אפילו הסירה את מוצרי דרגון בול מהמדפים בעקבות תלונה של הורה מדאלאס על התוכן המיני בסדרה. כל זאת מבלי להזכיר כמובן את האלימות הרבה שהייתה מרבית העלילה. בר 👻 שיחה
דרגון בול זי זה עוד תוכן לייט לעומת דרגון בול המקורי כשגוקו היה עוד ילד (מי שזוכר את האמירה המפורסמת "It's your balls Bulma, they are gone") או הסטייה המינית הקיצונית של מאסטר רושי. גם פוקימון לא כזה תמים כמו שחושבים: הפרק ה-18 של העונה הראשונה, "Beauty and The Beach" (שודר ביפן ב-29 ביולי 1997), כלל החפצה מינית של נשים וכמובן הנפשה מלאה של שדיים מזוייפים מתנפחים כשצוות רוקט מנסה לחבל בתחרות בחוף וג'יימס מתחזה לאישה (הקטע צונזר בגרסה האמריקאית וניתן למצוא רק את הדיבוב היפני המקורי ברשת). HiyoriX • שיחה • חציל-צילון • 16:29, 28 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
┐────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────└
האסוציאציה שלי בעקבות הדיון היא סיפור עקידת יצחק שמלמדים בכתה ב (לא בשנת קורונה) שושושושון - שיחה18:28, 28 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תחקיר גילה שחלק גדול מהערכים בויקידפיה בסקוטית נכתבו למעשה על ידי אמריקאי שלא דובר סקוטית והוא בגדול לקח מאמרים באנגלית ושינה כמה מילים לסקוטית משובשת. הוא גם מפעיל מערכת ומתברר שאין שם הרבה עורכים פעילים אז שוקלים אפילו למחוק את המהדורה כולה. DGtal - שיחה12:25, 27 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
זה היה מצחיק, אילולא היו ויקיפדיות שמשתמשות בבוטים לתרגום מכונה כדי לכתוב ערכים. HiyoriX • שיחה • חציל-צילון • 12:31, 27 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הבעייה בבוטים האלו היא שהמידע בערכים הוא מינימלי אבל השפה תקנית. כאן הבעייה היא שהמידע פשוט לא בסקוטית. DGtal - שיחה12:49, 27 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תאחד עם ההודעה שלי 2 כותרות למעלה. בכל מקרה, פה זה לא יקרה בעיקר כי יש "יותר מידי" דוברים של השפה שפעילים פה, כי ערכים בתרגום מכונה נמחקים במחיקה מהירה וכי ההתייחסות פה לשפה תקינה היא עניין בוער בעצמות של לא מעט עורכים. DGtal - שיחה14:39, 27 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
יש לא מעט ערכים שלא רחוקים מתרגום מכונה. יש לא מעט קליקות של עורכים שמגנות על חבריה בלי בדיקה או מחשבה. יש המון הצבעות, כך שיש מוטיבציה ואפשרות למניפולציה. שיחת משתמש:Haparsi הפרסי 15:06, 27 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אם תמצא, תתריע. לגבי הקליקות - זו יותר אגדה ממציאות, בטח בהווה. בכל מקרה אנשים ישקיעו מאמץ בשימור ערך על נושא שנוי במחלוקת אבל אף אחד לא ישקיע מאמץ בשימור תרגום מכונה (או שמוחקים או שמשכתבים). DGtal - שיחה15:31, 27 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הנה הדיון במטה לגבי מה לעשות עם ויקיפדיה הסקוטית עכשיו (החל מלסמן את חצי מהערכים כלא תקינים ועד למחוק את כולם עד שייכתבו מחדש ע"י אנשים שאכן דוברים את השפה, ואין הרבה כאלו). Dovno - שיחה00:51, 28 באוגוסט 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בתור דובר יידייש ברמה יחסית גבוהה ועברית כשפת אם, לי לפחות יצא פעמים ספורות לראות ערך ביידיש צולעת אבל יש ערכים שזה ברור שכותב עברית עשה גוגל טרנסלייט וחירבש בדפי שיחה שבת במקום לכתוב שאַבעס (אולי הקצנתי ברצוני שהאדם יכתוב בדפי שיחה בצורה תקנית אבל "אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי קיר" Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:16, 5 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
זה כבר החלטה שצריך להשאיר לדיילים. אפשר להציע שם דברים, אבל זה לא אומר שזה יעבור. אציין גם שזה לא לפי רוב, אז אם מישהו חושב אותו דבר כמו האדם האחר, זה לא ממש יעזור. הם רק רוצים הצעות. בעברית, למרות הבעיות האחרונות שנתקלנו, ניתן לבצע לעברית תקינה (או להשארת תרגמת או דברים לא-אינצקלופדיים). PRIDE! - שיחה01:56, 12 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
התחרות לכתיבת ערכים על אתרי מורשת בעלי חשיבות אנציקלופדית שטרם נכתבו, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. סייעו לנו להרחיב את וויקיפדיה העברית בערכים מעולים!
טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקישטעטל • פיצ'רים חדשים למשתמשים חדשים • מיזם צילום אישים • Wiki Talk • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם חודש אסיה • מתקפת איכות על הכניסה ללבנון • הפרלמנט • מפגש קיץ 2020 • קרב איגרוף • תמונות חדשות
זה לא סוד שאני לא חסיד האנגלית ולכן אשמח לתרגום - מה לכל הרוחות קרה כאן, מלבד שהבנתי שזה משהו שקשור לפגיעה ברגשות העורכים הדתיים, בובת קש וטרול לא הבנתי כמעט מילה. האם מישהו שהיה קשור לעניין יכול לספר לי מה קרה שם ? בברכה Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:22, 5 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
משום מה גם השם שלי כתוב שם.. אני יכול להגיד שלפחות מה שאני מצוין שם קשור בסכסוך בין שני משתמשים (משתמשת:טיי את טיי ו-King G.A.) שהגיע לרמה שטיי את טיי ביקשה להוריד הרשאת מנטר לקינג בשל דברים שמעבר לאותו דבר ספציפי, ופתחתי על כך בקשה בוק:בירורים אם כי טענתי שיש כאן ניגוד אינטרסים בגלל שזה מעבר לסכסוך המקורי ונראה שהיא "חיפשה איך להחזיר" כזה (לא קשור דווקא להקשר הדתי, הם מדברים שם על "בובות קש" רבות בוויקיפדיה). לא ברור אם האזכור שלי שם הוא ממש משהו חיובי, אבל אני לא אוהב את זה (לא הייתה לי כוונה רעה שם כמובן, וזה די מצער לראות את השם שלי משורבב ככה, ועוד בלי תיוג). אני לא ידעתי אגב שטיי את טיי היא בובת קש (טוענים שם שכן. כנ"ל גם לגבי מיה). בכל מקרה, מקווה שזה יסתדר. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון13:45, 5 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אחד הערכים הוותיקים בוויקיפדיה העברית הוא אל גרקו, ולאחר 16 שנות עמל הצלחנו להביא אותו לגודל של 3,854 בתים, עם תוכן השקול לפתיח של הערך המקביל בוויקי האנגלית, שבה הוא ערך מומלץ, עם 94,000 בתים. גם בוויקי הספרדית זהו ערך מומלץ (112,000 בתים), וכך גם בוויקי הגרמנית (85,000 בתים) ובשפות נוספות, שהשכילו יותר מאיתנו להבחין בין עיקר לטפל ובין הבלי הזמן הזה לערכים אנציקלופדיים על-זמניים. באנציקלופדיה העברית מוקדשים לו כמעט שני עמודים, כך שאם אתם רואים אותה מושלכת ברחוב, קחו את כרך י"א וגזרו לכם את שני העמודים העוסקים באל גרקו, כדי שיהיה לכם מקור טוב בעברית עליו ועל יצירתו. דוד שי - שיחה06:17, 7 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
כן... אם הוא היה בעברית שווה בגודלו בערך לזה באנגלית או לערך הספרדי היו קמים חכמולוגים שונים בקול תרועה גדול: "אל לנו להעתיק לוויקי העברית את המנהג של מקבילינו באנגלית להרחיב על כל זוטות", ואז היית רואה איך הערך מתקצץ ומסתפר באמתלת פרטים טפלים. אם לא די בכך, ישנם ויקיפדים שאשכרה סופרים בתים ומשווים אותם לערכים שלדעתם האישית בלבד הם דוגמה ומופת שכמות הבתים שלהם לכאורה היא האידאל כאן במיזם. ניב - שיחה17:40, 7 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ניב צודק, בווקיפדיה העברית, לא נוהגים להרחיב ערכים ותיקים, כנראה גם מחשש שמשתמשים חזקים ישחזרו את העריכות, בנימוק שמדובר ב"פרטים טפלים", והאבסורד הוא שהערכים המומלצים, שהם חלון הראווה של ויקיפדיה, עמוסים ב"פרטים טפלים", וערך שהוא דל בפרטים קטנים לא זוכה לתואר "ערך מומלץ". צריך שינוי גישה. אגסי - שיחה18:48, 7 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אנחנו מדברים על אל גרקו, לא על מישהו שהופיע אתמול ב"הישרדות". יש הרבה מאוד מה לומר על אל גרקו בלי להגיע לפרטים טפלים. אתם מציגים כאן רדיפה שממש אינה קיימת. על בן תקופתו סנדרו בוטיצ'לי, למשל, יש לנו ערך מקיף יותר, ואיש לא צעק "פרטים טפלים". הערך אל גרקו פשוט הוזנח, אולי מפני שהזמן מתבזבז, הפלא ופלא, על פרטים טפלים בערכים אחרים.
אם הבנתם מדברי שטיבו של ערך נמדד רק בגודלו, הרי טעיתם. ערך אינו אווז שצריך לפטם, על הערך לספק מידע איכותי לקורא. הגודל הוא מדד קל לבדיקה, וכאשר גודל הערך אל גרקו הוא פחות משליש גודלו של הערך ליהיא גרינר, זה סימן שאנחנו בבעיה (גילוי נאות: בדברי אלה לא התכוונתי לפגוע באווזים או בליהיא גרינר). דוד שי - שיחה05:44, 8 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הערך על ליהיא גרינר היה בתחילתו באותו גודל כמו אל גרקו, אבל הוא הורחב, לדעתי, משום אנשים מרגישים יותר בטוח להוסיף תוכן לערכים בעקבות אירועים חדשים. בערך אל גורקו היו 155 עריכות, אבל הוא נשאר 4K. אגסי - שיחה10:02, 8 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תודה על הפניית תשומת ליבי לדיון בערך של אל גרקו, הוא אחד מתוך רבים מאוד (להערכתי מאות ערכים קצוצים מאוד) שצריך לטפל בהם בעיקר בהרחבתם למכלול ראוי לויקיפידיה העברית בטקסט ותמונות. עכשיו אני עובד בתוכנית מסודרת של הכנסת ערכים חדשים - מקווה להגיע לשלב השלמת ערכים קצוצים קיימים, והוא יכנס לרשימת העבודהYbargal - שיחה17:16, 8 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
התחרות תתקיים בין 16 בספטמבר 2020 ל-15 באוקטובר 2020, והתוצאות תתפרסמנה מייד לאחר מכן.
לאחר סיום התחרות, יעניק צוות השופטים את הפרסים הבאים לכותבי הערכים הזוכים:
פרס ראשון: 2,000 ש"ח
פרס שני: 1,000 ש"ח
פרס שלישי: 500 ש"ח
3 פרסים מיוחדים ונפרדים עבור העלאת תמונה היסטורית, כלומר תמונה שצולמה לפני 1990 או יותר. 3 התמונות ההיסטוריות שצולמו באתרי מורשת שיעלו בגורל, יזכו את מעליהן בשוברים לרכישת ספרים!
צלמי חמש התמונות שתבחרנה כמוצלחות ביותר בתחרות הצילום לילדים ובני נוער יזכו בחבילת מרצ'נדייז יפה. תמונות אלה תועברנה להתמודדות גם בתחרות הישראלית הכללית, לצד יתר התמונות.
עשר התמונות שתדורגנה במקומות הגבוהים ביותר בידי חבר השופטים, תישלחנה להתמודדות בתחרות הבינלאומית, וצלמיהן יוכלו לזכות בפרסים נוספים!
השנה נוספה קטגוריה חדשה לפרס - למעלי תמונות הסטוריות, כך גם מי שנמנע לאחרונה לטייל ולצלם, בגלל השפעת מגפת הקורונה על ישראל, יוכל לתרום למיזם!
HiyoriX, לא הבנתי מדוע יש בביטוי הזה אותיות קטנות וגדולות באופן מוזר. מכל מקום, מה שמשנה זה התוצאות, ולא גחמות פוליטיות כאלה או אחרות, וההישג הזה של הנשיא זכה לשבחים אפילו מאחד מגדולי מבקריו של הנשיא, תומאס פרידמן, וזה אומר הכל. peledy - שיחה00:07, 12 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אמנם מישהו הציע אותו, אבל זה לא אומר שהוא זה שיזכה. היו מקרים בעבר שחשבו שאדם מסויים יזכה, כאשר מישהו אחר בכלל זכה. הוא יכול לזכות, אבל זה לא 100% בוודאות שהוא יזכה. PRIDE! - שיחה01:45, 12 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שיהיה ברור, בתור אדם ששונא את טראמפ ואת כל מה שהוא מייצג (אם כי הוא כל רגע מחליף את הדבר הזה, כמו שהחליף מפלגות ועמדות וחזר בו ממשפט שאמר אבל אז ביטל את החזרה ואמר בפהרסיה את המשפט הראשוני ואז שוב התחרט) אני מעריך אותו מאוד אבל עדיין Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:16, 12 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
לא שמעתי שהוא דגל בעליונות לבנה. היו הפגנות בעד ונגד הסרת פסל של אדם מהקונפדרציה בשארלוטסוויל, כשחלק מהמוחים נגד היו נאו נאצים. יחד עם זאת, חלק אחר מהמוחים היו אנשים טובים שבסך הכל רצו לשמור על הפסל ההיסטורי, וחלק מהמוחים היו נאו נאצים בזויים. הפוליטיקה של היום בנוייה על שנאה והסתה והדגמת זאת נהדר על רבין (שגם אמר על גוש אמונים שהוא סרטן בגוף של מדינת ישראל - ייתכן שהוא ההשראה של מירי רגב בציטוט המפורסם שלה על הסודאנים), שזכה בפרס זה. בסופו של דבר, אתה צריך לשפוט אדם על פי מעשיו ולא על פי דבריו (ראה בנימין נתניהו שמדבר ימין אבל עושה שמאל). חוץ מלדבר, ברק אובמה לא עשה כלום במשך שמונה שנות כהונתו, אז לא ברור לי מדוע קיבל את הפרס בשנת 2009, אם לא מסיבות פוליטיות כמו שהיטיב לציין טל. אני חוזר ומציין גם את ההסכם ההיסטורי בין סרביה וקוסובו, נורמליזציה כלכלית שלדעתי כולנו מסכימים שהיא צעד נחוץ לנורמליזציה מדינית ולשלום בבלקן. לסיכום, הנשיא טראמפ ראוי לקבל את הפרס עקב מעשיו, ואמירות אומללות כאלה או אחרות אינן יכולות לשנות את העובדות. אם תתעקש, אז גילוי נאות: למרות תמיכתי בטראמפ, איני מזדהה עם סגנונו הבוטה ועם חלק מאמירותיו השנויות במחלוקת, אך יחד עם זאת לדעתי הוא זכאי להוקרה על מעשיו. peledy - שיחה18:11, 12 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
טראמפ לא יקבל פרס כי הוועדה תחשוש מביקורת קשה מצד התקשורות שעויינת לטראמפ. טראמפ אינו מושלם, אבל צריך להיזהר לא לאמץ את השקרים שהופצו נגדו, שהוא אנטישמי ועוד, כולל כל הדיווחים האנונימיים, לרבות האחרון (כאילו קרא לחללים "לוזרים) שנסתר על ידי עדים רבים. אגסי - שיחה18:45, 12 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הדבר האחרון שאמרתי עליו הוא שהוא אנטישמי, ההוא ההפך הגמור והוא הנשיא הכי פרו יהודי שראיתי מלבד טרומן. אם אכן הדיווחים האלו הם פייק ניוז אז אני חוזר בי ומתנצל על הפצתם של השקרים. בברכה Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 19:01, 12 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
כידוע לכולם, בתו, איוונקה וחתנו קושנר וילדיהם הם יהודים, אבל זה לא הפריע לתקשורת האמריקאית ואפילו הישראלית לאמץ את הטיעון שטראמפ אנטישמי. אותם צבועים גם הכפישו אותו שהוא איסלמופוב, למרות הקשרים הטובים שיש לו עם רוב המדינות המוסלמיות, כפי שגם רואים כעת. אגסי - שיחה19:42, 12 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אסלאמופוב זה כינוי למי שמבקר את דאעש ואת הקיצונות האסלאמית. אומרים את זה בדיון אם אין טענה לגיטימית להשיב, בדיוק כמו הביטוי פשיסט. הנשיא טראמפ הוא נשיא פרו-יהודי אף יותר מטרומן, משום שטרומן שיתף פעולה עם האמברגו על מדינת ישראל הצעירה, גזר דין מוות למעשה על היישוב היהודי, כשמי שהצילה אותנו במלחמת העצמאות הייתה למרבה ההפתעה ברית המועצות באמצעות בת בריתה צ'כוסלובקיה. לעומת זאת, טראמפ נותן לישראל גיבוי מלא בכל התחומים ואף נלחם באנטישמיות ובBDS. peledy - שיחה22:17, 12 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מדוע היא מגוחכת? שלושה הסכמי שלום היסטוריים (בסדר, נורמלזיציה...) אינם מספיקים? חיסול המדינה האסלאמית כישות מדינית אינו מספיק? פסגה היסטורית עם קים ג'ונג און אינה מספיקה? הנשיא טראמפ ראוי בהחלט לפרס, במיוחד כשאין מועמדים בולטים אחרים. peledy - שיחה00:55, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הנשיא טראמפ תרם בשנים האחרונות תרומה נכבדה לערעור הסדר והביטחון הבינלאומיים, בין השאר על ידי הפניית עורף לבעלי בריתו הטבעיים באירופה ובנאט"ו ובהתחנפות לרודנים כמו שליטי צפון קוריאה ורוסיה (התחנפות שעד כה לא הביאה לו שום הישג). אבל אין בעיה, אם אתה כל כך משוכנע שמגיע לו הפרס, סע לאוסלו לשכנע את הנורווגים החמוצים ההם שם שייתנו לו. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 1016:43, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
נדמה לי שפרס נובל לשלום ניתן בדרך כלל על הישג קונקרטי, והוא אינו פרס על מפעל חיים. אם כך, תרומותיו הנוספות של הנשיא טראמפ לשלום העולמי, חיוביות או שליליות (ואפילו אם היו ניתנות למדידה אובייקטיבית) עשויות שלא להילקח בחשבון על ידי הנורווגים, בכל דרגת PH שיהיו מצויים בה באותה עת. עוזי ו. - שיחה16:50, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אירופה מנצלת אותו מבחינת מסחר (בכלל... עד שטראמפ הגיע ארצות הברית הייתה מנוצלת בסחר על ידי כמעט כל מדינות העולם) וחוברת לאיראן, לסין ולרוסיה על חשבון ארצות הברית, ובהמשך מבקשת עוד סיוע על חשבון האמריקנים, כשלדעתי זו לא פחות מחוצפה. ה"התחנפות" לרוסיה ולצפון קוריאה אולי לא הביאה לו שום הישג, אבל ההתחנפות של אובמה לאיראן הביאה לחיזוק הטרור השיעי, חיזוק מדינת הטרור האיראנית, קירובה לגרעין ולחיזוק לא פרופורציונלי של השיעים ביחס לאחוזם באוכלוסיה המוסלמית, על חשבון בנות בריתה הסוניות של ארצות הברית. במקביל, הוא נלחם ברודנות יותר גרועה וערמומית מרוסיה (כן... זה קיים...), סין. peledy - שיחה18:14, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ראיתי שבזמן האחרון הרבה מהערכים בערבית מופיעים כחלק מ"ויקיפדיה המצרית" ומציינים את שם השפה כ"מצרית". יודעים פרטים על כך? Ewan2 - שיחה02:19, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
זה רק מתבקש שמסעות תעמולה יעברו אצלנו, ורק מחדד את גודל האחריות המוטלת על כתפי כל עורך לפקוח עינים ולהפעיל שכל ישר וגישה ביקורתית ראויה כלפי כל מידע ומידע חלקי שמגיע לכאן, ולא משנה מי תרם אותו. רבים וטובים עומדים על המשמר יום אחרי יום במשך שנים, ולמרות שעדיין לא ניתן להסתמך על ויקיפדיה כפוסק אחרון, מקרה כמו המקרה הזה מבליטים את האמינות שמייחסים לנו, ואת האמינות היחסית גבוהה באמת של כלל הערכים (או הערכים הנצפים, למצער). ביקורת - שיחה02:32, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
YoavR, איזה מסע תעמולה של משרתי נתניהו? לדעתי, הרשות השופטת אינה צריכה למתג עצמה בדרכים כאלה או אחרות, שכן היא גוף ממלכתי. peledy - שיחה12:19, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אתה מיתמם? ייתכן שאסתר חיות עשתה דבר פסול ויש להצביע על כך. העניין הוא שמי שמכריז על כך באריכות אינסופית הוא קלמן ליבסקינד, בשר מבשרה של מכונת התעמולה וההשמצה של ראש הממשלה, המופעלת על ידי משרתיו. זו המכונה שעובדת 24/7 כדי להכפיש את המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט בתקווה למלט את אבינו מלכנו מהמשפט הפלילי המנהל נגדו. יואב ר.שיחה - נופי חלונות 1014:03, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מסכים עם יואב, אם בעיה במערכת המשפט הדבר דורש תיקון, חופש השיסוי לא נותן אור ירוק לאף אחד מהצדדים לגדף גם אם אחד מהמגדפים הוא ראש ממשלה ושליחיו . Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:06, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
קלמן ליבסקינד הוא חלק ממסע התעמולה של ראש הממשלה? הוא אמר שאין זה ראוי שראש ממשלה יכהן עם כתב אישום והוא מבקר את נתניהו בתדירות די גבוהה (לעיתים הוא צודק ולעיתים לא). זה פשוט הזוי להגיד שמי שמבקר את מערכת המשפט הוא חלק ממסע התעמולה של נתניהו, בדיוק כמו שזה הזוי להגיד שיש קנוניה שיושבת וחושבת כיצד להפיל את נתניהו. מי שמגן על מערכת המשפט באופן קיצוני ומוקיע כל ביקורת עליה, בין היתר זו של קלמן ליבסקינד (הדברים שהוא טוען ראויים לבדיקה), אינו שונה ממי שמגן בחירוף נפש על כל החלטה של נתניהו, או כמו שיש המכנים אותם, "ביביסטים". נ.ב. עצוב לדעת שיש אנשים שחושבים שלעיתונאים ימנים אין בינה משלהם, ולחשוב שכולם מופעלים בידי המנהיג העליון שלהם. peledy - שיחה17:00, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
קלמן ליבסקינד אינו סתם שופר תעמולה ביביסטי. אבל לצערי במקרה הזה נראה לי שהוא לא הבין מספיק טוב מה שקרה כאן. אני מזכיר את הכלל של הנחת כוונות טובות (ולא על רובי צלפים). Tzafrir - שיחה20:46, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הכתבה הזאת מצטטת רק את המתלוננים. את דברי הטעם של דוד שי וביקורת היא לא מצטטת. בהתחשב בטענות שהכתבה הזאת כוללת לגבי הטייה, זה די אירוני. Liad Malone - שיחה17:03, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
לפני שמתחילים להאשים, בואו נברר קודם את העובדות. לפעמים קוראים מן החוץ מפרשים לא נכון את ההיסטוריה בוויקיפדיה. הנה מה שהבנתי:
נראה שהידיעה מסתמכת על שיחה:אסתר חיות (בפרט: התחלתו). לא קראתי עדיין את כל הדף הזה. תחילת חודש מאי 2017 נועדה חיות להתחיל בכהונתה כנשיאה. היה עליה ערך די בסיסי. בדוברות בתי המשפט החליטו לתקן את המצב ויצרו ערך מקיף עליה. אבל כמובן שכמו כל ערך מטעם הוא היה חשוד בהטיה (מי שמגיע מתחום יחסי הציבור וללא ותק בוויקיפדיה לא יודע בדרך כלל לכתוב בצורה נייטרלית). לכן חנה העלתה אותו לדף טיוטה (תוכנו). עדירל הסתכל על הערך ואהב את רובו אבל לא אהב חלקים ממנו. לכן הוא תיקן אותו. Tzafrir - שיחה17:02, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הביקורת שלי אינם כלפי הוויקיפדים שבסך הכל עשו את מה שרובנו עושים, ניסו לשפר את ויקיפדיה. הביקורת שלי היא כלפי הרשות השופטת שמנסה לקדם אידיאולוגיה כגוף ממלכתי, ואף מטה עובדות לצורך כך. peledy - שיחה18:15, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מהכתבה אפשר להבין כאילו הם עשו משהו לא יעשה במחשכים. למעשה, הם ראו שחסר מידע בוויקיפדיה ועזרו למלא את החסר בדרך הכי ישירה ושקופה שיש. הם לא הכניסו את המידע בעצמם בחשאי. שלא לדבר על כך שבאותו הזמן הערך הזה מיקד תשומת לב (אפשר לראות שבאותו הזמן הערך כבר החל לעבור עריכה על ידי עורכים שונים, וזה לא מפתיע).
לא היה מפריע לי שעוד גורמים היו עושים מעשה דומה: אם אין עליך ערך או יש ערך לוקה בחסר, ויש לך משאבים, ספק ערך חלופי שילך לטיוטה. וחלקים ממנו (או אולי אף כולו) יוכלו לשמש לשיפור הערך הקיים לפי הכללים הרגילים (ובהנחה שימצא מי שישקיע את העבודה הזו). ברור שיש כאן פוטנציאל להטיה, ומי שממשתמש במידע מהערך בטיוטה צריך לקחת את זה בחשבון. Tzafrir - שיחה19:51, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הכתבה הזאת עושה נזק מתועלת. אפשר לראות בדף השיחה של הערך שצצו כל מיני אנונימיים רבים שטוענים שויקיפדיה זאת דיקטטוריה וכל מיני קונספירציות כאלו ואחרות בלי באמת אפילו לקרוא משפט אחד מתוך הערך ובלי באמת להצביע על המשפטים/הפסקאות הספציפיות שאינן תקינות ונייטרליות. HiyoriX • שיחה • חציל-צילון • 19:58, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אבל צפריר, אני שב ומדגיש בכך שמדובר בגוף ממלכתי. אסור לגוף ממלכתי כמו הרשות השופטת, במיוחד בימים שאמון הציבור בה נשחק, לנסות להטות את הקוראים, להטעות אותם ואף את הוויקיפדים. peledy - שיחה21:33, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אבל פלדי, אני שב ומדגיש שראש ממשלת ישראל וחייליו קוראים לחברי אופוזיציה, נשיא ארצות הברית היועץ המשפטי לממשלה והפרקליט הראשי, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאןגם כאן, כאן, כאן בשמות כמו נאצים, אנטי ציונים, אנטישמיים, מורדים, עבריינים וכן הלאה. במיוחד שאמון הציבור בו נשחק בניסיון להטיל את האשמה על הצד האחר Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 22:08, 13 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הכתבה אינה על הויקיפדיה אלא מביאה דוגמה נוספת להתנהלות הנכלולית של הרשות השופטת שבאמצעות הדוברות משלחת לעבר אזרחי ישראל סחרירים כדי ליצור מצג שווא אודות עמדותיה של המועמדת לכהונת הנשיאה על מנת להגביר את סיכוייה לזכות במשרה. קול אורלוגין - שיחה06:30, 14 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אתה חוזר על הנרטיב של ליבסקינד, שמנסה ליצור שערורייה יש מאין. אני סבור שהצגת הדברים על ידי Tzafrir לעיל משקפת טוב יותר את המציאות. ההתנהלות של דוברות בתי המשפט נעשתה בשקיפות מלאה (שקיפות שרק בזכותה כתב ליבסקינד את מאמרו), בזמן שהפרסום ב"מעריב" נעשה בחוסר שקיפות מוחלט. מוטב שליבסקינד ייטול קורה מבין עיניו. דוד שי - שיחה08:00, 14 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
peledy, אני מבקש ממך כתרגיל להסביר מה בדיוק הייתה הבעיה. מה נכתב בתוכן שהוצע על ידי דוברות בתי המשפט שנראה לך שגוי ולמה. אבל לכתוב על כך בצורה ניטרלית. האם אתה יכול לעשות את זה? Tzafrir - שיחה09:58, 14 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מדוע אנונימי מדי צריך להסביר את קלמן ליבסקינד? ליבסקינד מסביר את עצמו מצויין. ואת חיציו הוא הפנה לדוברות ומי שמכוון אותה. והדוברות הוליכה שולל את הויקיפדיה וקוראיה כאשר הציגו את חיות כשמרנית בעוד פסיקותיה הפוכות. קול אורלוגין - שיחה10:35, 14 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
TheDesertboy, יש הבדל מזערי ששכחת לציין. ראש הממשלה הוא פוליטיקאי ואילו בית המשפט העליון מורכב מפקידים. אתה באמת חושב שלנתניהו יש צבא? לא כינו אף אחד נאצי בקישורים ששלך, אלא השוו בין התעמולה הנאצית לבין הנטייה התקשורתית שמאלה (השוואה מזעזעת אבל ממש לא כינוי כנאצים). ההפגנות בבלפור אכן אינן תורמות לאמון הציבורי, משום שאין שום הצדקה כלשהי לאיסור חתונות המוניות במגזר החרדי או הערבי לעומת ההפגנות הללו, וחלק קטן מהם קורא לאי-ציות להנחיות הממשלה בעניין הקורונה, זו ההגדרה לאנרכיזם. לקרוא לאובמה אנטישמי זה לגיטימי לחלוטין לאור המדיניות האנטי-ישראלית שלו, כשהוא נתן מאות מיליארדי דולרים למדינת טרור ששואפת להשמיד את ישראל תמורת כלום ושום דבר. Tzafrir, מה שקרה הוא הטייה של ערך ויקיפדי מצד בתי המשפט וניסיון להציג אותה כשופטת שמרנית שנמנעת מלפסול חוקים ולהתערב בהחלטות המדינה, על אף שהיא ממש לא כזו, וקלמן הציג את העובדות. peledy - שיחה16:37, 14 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בפעם האחרונה שבדקתי, שופט עונה להגדרה של פקיד ציבור. מעולם לא טענתי משפוליטיקאים עליונים מפקידים, אדרבה, אני אומר שצריך להיות פיקוח נוקשה על פקידי ציבור בדיוק כפי שצריך להיות על פוליטיקאים, ופה בין היתר נכנסים גם העיתונאים. peledy - שיחה20:40, 14 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אתר "העין השביעית" חשף אתמול שהמשרד לנושאים אסטרטגיים שילם ביוני 2019 יותר ממאה אלף ש"ח לעיתון "ג'רוזלם פוסט" תמורת כתבות תעמולה, ואלה מוצגות באתר העיתון ללא שום רמז לכך שמדובר בתעמולה בתשלום. חשיפה זו עוברת בקול דממה דקה, אני לא רואה שום קריאה נרגשת בדפי שיחה לפרסם חשיפה זו בערכים של ג'רוזלם פוסט או המשרד לנושאים אסטרטגיים, וכמובן לא בדף השיחה של גלעד ארדן, השר הממונה על עסקה אפלה זו. ומה עם קלמן? גם קלמן, אביר הצדק, לא השמיע מילה בעניין זה, שבו מעורב עיתון המשתייך לאותה קבוצה שאליה שייך עיתונו של קלמן. ככה זה, אם זו לא מערכת המשפט, זה לא מעניין.
ומה קורה בוויקיפדיה? בפברואר ובמאי 2020 טיפל Mosa6789 בערך המשרד לנושאים אסטרטגיים וניפח אותו לגודל של 39K, כן, קצת יותר מאשר הערך משרד הבריאות. כי ככה זה בוויקיפדיה, לפעמים כותב מטעם יכול לחולל בה פלאים, וכך ערך על משרד שכל קיומו הוא על גבול הפיקציה הקואליציונית מקבל ערך מלא שבחים על פעילותו. Mosa6789 מעולם לא הציג עצמו ככותב מטעם המשרד, וייתכן שהוא תורם בתום לב שהמשרד הזה יקר ללבו, אבל בשם Mosa6789 יש רמז דק, שהרי Mosa זה ראשי תיבות של Ministry of Strategic Affairs. כיוון שבוויקיפדיה (להבדיל מ"מעריב" ו"ג'רוזלם פוסט") הכל מתנהל בשקיפות רבה, עלי להודות שראיתי עריכות אלה, וטיפלתי בהן בכפפות של משי (קצת בקשות מקור, קצת הסרה של הגזמות). אני שמח שלאחרונה, בעקבות הערה ב"דיווח על טעויות", ס.ג'יבלי עבר על הערך בגישה יותר ביקורתית. דוד שי - שיחה09:36, 16 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הכתבה מתייחסת להוצאה ממיוני 2019, בתקופתו של גלעד ארדן. בזמן כהונתו של ארדן המשרד הצליח להפוך את עצמו לשושואיסט ולזכות בחסינות מפני בקשות למידע לפי חוק חופש המידע. השרה הנוכחית, אורית פרקש הכהן, שינתה את המצב. בינתיים נקודה אחת קטנה. יש בערך פרק על „מיזם קונצרט״. זהו שמו החדש של קלע שלמה. פרטים נוספים: [2][3]. לריכוז כתבות על המשרד באתר העין: [4] (מצטער שאין לי זמן לערוך כרגע). Tzafrir - שיחה10:44, 16 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אתה רציני? פוליטיקאים מנהלים יחסי תן וקח עם התקשורת מאז ומעולם ומדובר בהליך ידוע ותקין. לעומת זאת, בית המשפט העליון הוא מוסד של פקידים, שלא אמור להתעניין בדעת הקהל עליו אלא רק לעשות את עבודתו נאמנה. מיכאל.צבאן • שיחה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 09:18, 17 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
משרד רשמי הוא גם גוף של פקידים. עם זאת, לו היה מדובר בקמפיין הסברה למען ישראל, לגיטימי שהמשרד לעניינים אסטרטגיים יבצע את תפקידו. peledy - שיחה11:55, 17 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
קח ותן זה מידע שמוסרים בתמורה לחשיפה. כאן מדובר על מימון לכתבות בצורה לא שקופה. למי שלא עוקב, אתר העין השביעית עוקב אחרי מימונים דומים מכל הסוגים: ידיעות אחרונות ובנק הפועלים (שהוא גם מפרסם בולט, כולל „כתבות תדמית״ ומיזמים משותפים רבים) וגם נושה של העיתון, תוכן שיווקי בכלל, וגם צה״ל כששומעים על זה. המשרד לעניינים אסטרטגיים עלה על הכוונת בגלל חוסר השקיפות שלו: הוא טוען שהוא לא חייב דיווח לציבור (כלומר: למצביעים), ומסתבר שמשתמשים בכסות הביטחונית כדי להוציא כספים לקידום את השר. Tzafrir - שיחה12:01, 17 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תקציר: לנוכח כשלונו הנורא של נתניהו בטיפול במגפת הקורונה, מציע קלמן: "עסקה שתמנע את קיומו של ההליך בבית המשפט מזה ותביא לסיום כהונתו של בנימין נתניהו מזה ... תפטור אותנו מעונשו של הפצע המדמם הזה, החותך בבשרה של החברה הישראלית, כמו ששום פצע לא חתך כבר הרבה מאוד שנים." אני מוכן לקבל את העסקה הזו, אבל נדמה לי ש"אין פרטנר" - נתניהו לעולם לא יסכים לעסקה הזו. דוד שי - שיחה17:22, 22 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
נתניהו להערכתי יחתום על הסדר טיעון באיזשהו שלב, כשהוא יבין שאין לו ברירה עקב ההתנהלות המופקרת שלו עם עורכי הדין. peledy - שיחה13:23, 23 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אולי נראה שמות נוספים. כרגע יוסי כהן אינו אפשרות ריאלית משום שהוא עדיין בתפקיד ועוד תהיה תקופת צינון. בכל מקרה, אולי יהיו מועמדים נוספים. נהיה חכמים יותר בזמן הבחירות המקדימות לראשות הליכוד אחרי עידן נתניהו. peledy - שיחה14:03, 23 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
להגיד שמורשת נתניהו היא שחיתות זה כמו להגיד שמורשת רבין היא פרשת הדולרים. אכן, פרשיות השחיתות מעיבות על נתניהו אך זו אינה המורשת שלו. המורשת שלו היא הלכה למעשה סיום הסכסוך הישראלי-ערבי. לדעתי נתניהו מכיר את יאיר ולכן לא ימנה אותו ל"יורש העצר". גם ליאיר כנראה אין די כוח וחריצות כדי לנהל מדינה. peledy - שיחה14:02, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
פרשת חשבון הדולרים של רבין הסתיימה תוך זמן קצר מאוד בהתפטרותו - זו איננה מורשת. הפרשות שבהן חשוד נתניהו נמשכות כבר שנים, הוא נאחז בכל כוחותיו בשלטון, תוך שהוא מוכן להרוס הכל למען הישרדותו - זו מורשתו ואין בלתה. דוד שי - שיחה20:48, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הוא אינו הורס כלום. הוא שומר על הפרקליטות ובגץ בצמר גפן. כפי שאתה מיטיב להבין, נתניהו אוהב מאוד לדבר אבל שונא לעשות. peledy - שיחה22:40, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
זאת התגובה: ”הערך על השופטת חיות לא היה מפורט דיו, והרחבת הערך נמסרה לטיפול עורכי ויקיפדיה לפי שיקול דעתם וללא מעורבות הדוברות”. הכל נכון. הם מסרו טיוטה ואת העריכה שלה ביצעו עורכי ויקיפדיה. אני לא רואה כאן שום האשמה או התיחסות להטייה. Liad Malone - שיחה15:39, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
לפי הגרסה הזו, ניתן להבין כי הם פנו בוויקיפדיה בבקשה להרחיב את הערך ותו לא, בלי הצעות טיוטה מוטות כאלה ואחרות. peledy - שיחה18:50, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
זה כנראה התאים להם לא להזכיר בתגובה את הטיוטה במפורש, אבל היא בהחלט נרמזת במילים "נמסרה לטיפול". כלומר, הם לא התכחשו לעצם המסירה של משהו לעורכי ויקיפדיה. Liad Malone - שיחה18:56, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
לפני כחמישה ימים העלאתי ערך על איש עסקים שעומד מאחורי מספר אתרי סקס מצליחים. הערך הועלה לדיון חשיבות מייד לאחר מכן וככל הנראה יימחק. אתמול העלאתי ערך על איש עסקים שעומד מאחורי אפליקציית סקס מצליחה מאוד. אבל אף אחד לא העלה אותו לדיון חשיבות. אין הרבה הבדל בין השניים, ובמידה מסויימת אפשר להגיד שהערך "שרד". אז על פי מה נקבע חשיבות של ערך? יאצקין52 - שיחה10:04, 14 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אתמול בלילה, תן למנטרים לעשות את שלהם ולהעלות אותו לדיון חשיבות. בכל מקרה, הערך החדש לוקה בויקיזציה ובדלות תוכן אז מומלץ להרחיבו קצת יותר. אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה17:30, 14 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אם כבר מדברים על אנשי עסקים שעומדים מאחורי אתרי פורנוגרפיה, מזמין אותך לכתוב ערך על פראס אנטון (אנ') (מקווה שתיעתקתי את השם נכון), הבעלים של חברת MindGeek (אנ') הקנדית, חברת מונופול בתחום הפורנוגרפיה עם למעלה מ-20 אתרי פורנוגרפיה גדולים ומוכרים, בניהם Pornhub, YouPorn (אנ'), RedTube (אנ') ואפילו חברת ההפקות Brazzers. HiyoriX • שיחה • חציל-צילון • 20:59, 14 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תודה על הכתיבה. כפי שכתבתי כבר באחד הדיונים בנוגע למדיניות, היקף הפעילות באתרים האלה כל כך גדול שהחשיבות מובנית מאליו. מה שכן, תמיד מציגים את העובדות היבשות (היסטוריה, נתוני רווח וכו') ועדיף להימנע מפרטים לא ראויים. טל (רונאלדיניו המלך • שיחה) 11:11, 18 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
חוסר עקביות בדיוני חשיבות באמת עשויה להפריע. יש להעדיף הצמדות למדיניות כללית על פני דיוני חשיבות פרטניים. גילגמש • שיחה06:14, 19 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום רב לכם, שמתי לב למשהו מעניין, ובאיזשהו מקום מאכזב, שרציתי לדון אתכם עליו.
בוק:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים נקבע כי תנאי הכרחי לערך על זמר או להקה הוא הוצאת אלבום אולפן שנמכר באופן מסחרי על ידי חברת תקליטים, וכולנו יודעים שהקריטריון הנ"ל אינו רלוונטיבעליל לימים האלו. זוכרים כשנועה קירל, אגם בוחבוט, עדי ביטי וכל האמנים שלא הוציאו אלבום רק התחילו לפרוץ? למעשה, היח"צ של כולם בהתאמה הבטיח בתחילת דרכם אלבום בכורה, והוא לא יצא מעולם! מה שקצת עיוות גם את ויקיפדיה העברית, שאיכשהו הקשיבה להבטחות שלהם:
בערך על השיר תן לי סימן של נועה קירל נכתב כי "על פי ראיון שערכו מאקו עם קירל, נאמר כי היא מתכננת לאגד את כל הסינגלים שהוציאה עד עכשיו לאלבום אחד שעתיד לצאת בשנה הקרובה", לאחר 4 שנים - ראיתי זאת ומחקתי. גם בערך אגם בוחבוט, לאחר שהיח"צ שלה הבטיח "אלבום בכורה" ש"עתיד לצאת בשנה הקרובה", הוא מעולם לא יצא, מה שעיוות את הערך עם פסקה של - אלבום הבכורה וההצלה אחריו. גם בהודעה לעיתונות על סינגל של עדי ביטי, נכתב כי הוא "סינגל שלישי מתוך אלבום הבכורה".
מה שמסמן שלמשך השנים, האלבום הפך מדבר מה שכל אמן שמכבד את עצמו צריך להוציא לאחר לכל היותר שנתיים של קריירה, לדבר חסר כל משמעות, וכנראה שעם השנים האמנים התחרטו על כך, והחליטו להוציא את הסינגלים כמו שהם (מי יודע, אולי הם בכל זאת יקיימו את ההבטחה בעתיד [אני בספק]) מה שמסקרן, זה שנראה שהאמנים היחידים שמתעניינים בהוצאת אלבום בשנים האחרונות, הם זמרי מוזיקה יהודית שאפילו מוכרים אותם בתקליטורים וכנראה לא כל כך מעודכנים (ניתן לראות זאת כשמחפשים אלבום חדש בגוגל חדשות - רק תוצאות מכיכר השבת ואתרים חרדיים כאלה ואחרים), וכן בדף הבית של אתר מוזיקה ישראלית.
לגבי הקונספט, אני חושב שספציפית בישראל הקהל פחות מעוניין לקנות אלבומים, לכן כאן רואים את זמרי הסינגלים צומחים יותר. שים לב לנתוני האלבומים הישראלים הנמכרים ביותר בכל הזמנים. קל לראות שם שהעסק כבר לא פורח, ואלו שמצליחים (ומעטים כאלה בעשור האחרון) - התחילו את הקריירה שלהם לפני זמן רב יותר, וככל הנראה עדיין "משתלם" להם להוציא אלבומים / זה הקונספט שהם רגילים אליו. אני לא חושב שיש כאן עניין של עצלנות, בסוף מוזיקת פופ היא עסק כלכלי ואין טעם להוציא אלבום עם פילרים בזמן שאפשר לפרסם סינגלים מבטיחים, להשתלב באופן חזק בסטרימינג, ואת הכסף המשמעותי לעשות מההופעות. בתהליך כזה אלבום הוא לא רלוונטי ולמעשה יגרום לאמן להקליט שירים שמעט מאוד אנשים יתעניינו בהם, מה שלא יוביל למכירות גבוהות ולא ישתלב בהופעות - ולכן מיותר.
לגבי ההבטחות - אני מניח שהן קרו כשהוצאת אלבום הייתה דבר ברור גם בישראל. ככל הנראה עם הזמן ראו כי יותר ויותר אמנים פופולריים מאפשרים לעצמם הוציא סינגלים בלבד, והבינו שהקונספט החדש טוב להם. אין בזה דבר רע, וכנראה שגם התקשורת הניחה פעמים רבות ש"אלבום עומד לצאת", וזה הגורם לציפייה.
לגבי החשיבות - אין ספק שצריך לשנות את המדיניות. לדעתי, היא מתאימה לעשור הקודם וכדאי שנקדם אותה.
עד לפני בערך עשור (מישהו בטח זיהה את קו השבר) אלבומים היו הנורמה וסינגלים החריג שהיה מיועד בפועל בעיקר לרדיו וכד'. היום בהרבה ז'אנרים אלבומים זה כבר לא מקובל. אני מניח שהשינוי הזה לא חילחל למחוזות כמו מוזיקה קלאסית למשל ובמוזיקה חסידית אלבומים אני רואה בעיניי שאלבומים עדיין נפוצים מאוד. אם מישהו היה מוציא רק סינגלים לפני 20 שנים הייתי פוסל אותו מערך כמעט על הסף, אבל היום זה סיפור אחר לגמרי. לא צריך למחוק את ההגבלה של אמן שלא הוציא אלבום, אבל צריך להגביל את תוקפו לשנה מסויימת. DGtal - שיחה23:57, 16 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
התחרות מתקיימת בין 16 בספטמבר 2020 ל-18 באוקטובר 2020, והתוצאות תתפרסמנה מייד לאחר מכן.
לאחר סיום התחרות, יעניק צוות השופטים את הפרסים הבאים לכותבי הערכים הזוכים:
פרס ראשון: 2,000 ש"ח
פרס שני: 1,000 ש"ח
פרס שלישי: 500 ש"ח
צלמי חמש התמונות שתבחרנה כמוצלחות ביותר בתחרות הצילום לילדים ובני נוער יזכו בחבילת מרצ'נדייז יפה. תמונות אלה תועברנה להתמודדות גם בתחרות הישראלית הכללית, לצד יתר התמונות.
עשר התמונות שתדורגנה במקומות הגבוהים ביותר בידי חבר השופטים, תישלחנה להתמודדות בתחרות הבינלאומית, וצלמיהן יוכלו לזכות בפרסים נוספים!
מסלול להעלאת תמונות היסטוריות
השנה נוספה קטגוריה חדשה לפרס - למעלי תמונות הסטוריות, כך גם מי שנמנע לאחרונה לטייל ולצלם, בגלל השפעת מגפת הקורונה על ישראל, יוכל לתרום למיזם!
3 פרסים מיוחדים ונפרדים עבור העלאת תמונה היסטורית, כלומר תמונה שצולמה לפני 1990 או יותר. 3 התמונות ההיסטוריות שצולמו באתרי מורשת שיעלו בגורל, יזכו את מעליהן בשוברים לרכישת ספרים!
הדרכה להעלאת תמונות לויקישיתוף
הדרכה חינמית במסגרת התחרות "וויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת"!
בואו ללמוד איך להעלות תמונות לוויקישיתוף בלי לצאת מהבית.
לליב גל, מתנדבת עמותת ויקימדיה ישראל וחברת הוועד המנהל, תלמד אתכם איך להעלות תמונות שצילמתם בקלות וביעילות לויקישיתוף. תוכלו להעלות את התמונה לערכים בוויקיפדיה, להשתתף בתחרות ואולי גם לזכות בפרס!
לאחר שהתמונה תועלה לוויקישיתוף, בחלק ב' לליב תסביר כיצד משייכים את התמונה לערך בוויקיפדיה.
ההדרכה תתקיים ביום ראשון, 4/10/20, בשעה 20:00.
להשתתפות בהדרכה, אנא התחברו לZOOM, באמצעות לחיצה על הקישור למפגש. מחכים לכם!
התחרות לכתיבת ערכים על אתרי מורשת בעלי חשיבות אנציקלופדית שטרם נכתבו, בשיתוף עם ויקימדיה ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. סייעו לנו להרחיב את וויקיפדיה העברית בערכים מעולים!
התחרות תתקיים בין 16 בספטמבר 2020 ל-18 באוקטובר 2020, והתוצאות תתפרסמנה מייד לאחר מכן.
לאחר סיום התחרות, יעניק צוות השופטים את הפרסים הבאים לכותבי הערכים הזוכים:
פרס ראשון: 2,000 ש"ח
פרס שני: 1,000 ש"ח
פרס שלישי: 500 ש"ח
צלמי חמש התמונות שתבחרנה כמוצלחות ביותר בתחרות הצילום לילדים ובני נוער יזכו בחבילת מרצ'נדייז יפה. תמונות אלה תועברנה להתמודדות גם בתחרות הישראלית הכללית, לצד יתר התמונות.
עשר התמונות שתדורגנה במקומות הגבוהים ביותר בידי חבר השופטים, תישלחנה להתמודדות בתחרות הבינלאומית, וצלמיהן יוכלו לזכות בפרסים נוספים!
מסלול להעלאת תמונות היסטוריות
השנה נוספה קטגוריה חדשה לפרס - למעלי תמונות הסטוריות, כך גם מי שנמנע לאחרונה לטייל ולצלם, בגלל השפעת מגפת הקורונה על ישראל, יוכל לתרום למיזם!
3 פרסים מיוחדים ונפרדים עבור העלאת תמונה היסטורית, כלומר תמונה שצולמה לפני 1990 או יותר. 3 התמונות ההיסטוריות שצולמו באתרי מורשת שיעלו בגורל, יזכו את מעליהן בשוברים לרכישת ספרים!
חשבתי שלרוב ה"שיטה" שלהם היא חיתוך החלק עם נשים בתמונה, לא ידעתי שהם משקיעים עד כדי כך בצנזורה. בכל אופן כבר אתמול בלילה הם "תיקנו" לשיטתם המקורית [5], ואפילו רואים שם אישה אחת רחמנא ליצלן. Mbkv717 • שיחה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 10:17, 17 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מה שיפה הוא שלמרות עריכת התמונה, גם הערך במכלול מתאר את 12 הנשים שמופיעות בעזרת הנשים. אז עכשיו צריכים לקחת את זה לשלב הבא: לכלול תיאור העריכה של המכלול בערך ולנסות לגרום להם למשוך את הערך המעודכן אליהם :-) Tzafrir - שיחה12:53, 17 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
דבר אחד הוא הימנעות מהצגת תמונות שיש בהן נשים, ודבר אחר הוא הצגת תמונות תוך מחיקת הנשים מתוכן. אני לא בקי בצד זה של המשפט, אבל פעולה של הצגת תמונה תוך מחיקת הנשים מתוכה נראית לי כתרמית, שחושפת את אתר המכלול לשלל תביעות, למשל תביעה לפי סעיף 56 לפקודת הנזיקין או תביעה על פגיעה בזכות מוסרית של האמן. דוד שי - שיחה18:14, 17 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Mbkv717, שמתי לב לזה גם, אבל משום מה - התמונה שמופיעה בערך היא התמונה שבה כל הנשים מחוקות, ורק אם לוחצים עליה - מגיעים לתמונה בה ניתן לראות אישה אחת. אין לי מושג איך זה קורה (אולי עניין של עדכון שלוקח לו זמן?). דוג'רית - שיחה10:16, 18 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מעניין, גם עכשיו אני רואה בערך בצורה ישירה את התמונה עם האישה האחת (בפינה השמאלית העליונה). Mbkv717 • שיחה • כ"ט באלול ה'תש"ף • 12:23, 18 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אין דמיון בין שני המקרים. במקרה של דושאן מדובר בעיבוד גלוי של "מונה ליזה", כשברור לכל שאין זו היצירה המקורית אלא פרודיה עליה. במקרה של המכלול וגוטליב התמונה מוצגת כיצירתו המקורית של גוטליב, ללא רמז לכך שסולפה, וזו בוודאי פגיעה בזכות המוסרית.
לא אופתע אם יתברר שגם מבחינת ההלכה יש פגם במעשה זה של המכלול. משיקולי צניעות ניתן שלא להציג תמונה שיש בה נשים, אבל הצגת תמונה מסולפת היא הפרת איסור מדאורייתא, "מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק". דוד שי - שיחה03:48, 19 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
למי שייכות זכויות מוסריות אם האמן נפטר לפני הרבה למעלה מ100 שנים? הוא הרי לא יכול לתבוע. גילגמש • שיחה06:12, 19 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בישראל הזכות המוסרית תקפה בתקופה שמתקיימת זכות היוצרים, כך שביחס לציור שפתח דיון זה כבר לא ניתן לתבוע זכות מוסרית. הזכרתי זכות זו בהתייחסות כללית לסיכונים שבמנהג של "המכלול" לסלף תמונות. דוד שי - שיחה20:37, 19 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הזכות המוסרית עומדת ליוצר גם לאחר 70 שנה ממותו, והיא איננה מוגבלת בזמן. המשמעות המעשית שלה היא שיש לתת לו תמיד קרדיט על היצירה. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 1008:05, 22 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
סעיף 45(א) לחוק זכות יוצרים: "ליוצר של יצירה אמנותית, יצירה דרמטית, יצירה מוזיקלית או יצירה ספרותית, למעט תוכנת מחשב, שיש בה זכות יוצרים, תהיה ביחס ליצירתו זכות מוסרית, למשך תקופת זכות היוצרים באותה יצירה". דוד שי - שיחה09:06, 22 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
גם על גוף פרטי יש הגבלות: אסור לו לגנוב, אסור לו לקרוא לחרם על ישראל, אסור לו להסית לגזענות ולהבנתי גם אסור לו להטעות בזדון את הציבור. לכן אין בעיה בהימנעות מהצגת התמונה, אבל יש בעיה בהצגת תמונה מסולפת. דוד שי - שיחה21:12, 28 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
יש שם נקודה מעניינת: בשני המקרים נבחרו שמות די שומים למשתמשים שהפעילו דוברי המשרדים. מדיניות ממשלתית או שאולי השני ראה את הראשון והחליט שזו דרך להבהיר שייכות למשרד? Tzafrir - שיחה15:04, 21 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אנחנו מפקחים כל העת על כל ערכי ויקיפדיה (לא תמיד בהצלחה). התערבות קיימת מצד בעלי עניין רבים, והדבר לא מפתיע כאשר מדובר בערכים של אנשים חיים או של גופים פעילים. החידוש אינו בכך שיש התערבות כזו, אלא בכך שאמצעי התקשורת מדווחים עליה. התפקיד שלנו לוודא שהתערבות זו לא תפגע בתוכן הערך. כאשר ההתערבות מלווה באיום משפטי, הדף ויקיפדיה:טיפול באיומים משפטיים מנחה כיצד לטפל בה. כל זמן שאין איום משפטי, זכותו של בעל עניין לפעול ככל ויקיפד אחר. דוד שי - שיחה16:48, 21 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
נדמה שזה תיאור לא מדויק של מה שקרה. לכאורה הופעלו אנשים מתוך משרד החקלאות או מטעם משרד החקלאות או מטעמו של מר איצקוביץ והטו את הערך. גילגמש • שיחה17:21, 21 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אבל הם לא הצליחו להטות את הערך כרצונם. הם שוחזרו פעם אחר פעם, משום שלא נימקו את מחיקת הפסקה. גם במקרה הזה, כמו במקרה אסתר חיות, ההתנהלות של הויקיפדים היתה נכונה. אני חושב שאסור לנו לנקוט בצעדים שיגרמו לדוברים רשמיים למיניהם להסתיר את זהותם כדוברים. השקיפות עושה טוב גם לויקיפדיה וגם לדוברים. פשוט צריך להגדיר אותם כעורכים בתשלום. Liad Malone - שיחה18:06, 21 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ובינתיים צריך לזכור גם מישהו שלא נענש על הפרת הסכם ניגוד עניינים בשנת 2016 ולא חתום כיום על הסכם ניגוד עניינים. אבל גם אותו הסכם ניגוד עניינים שהתברר בדיעבד כבעייתי וגרם לנתניהו לנטוש את משרד התקשורת לא נחתם מיד. הוא נחתם בנובמבר 2015, שישה חודשים לאחר השבעת הממשלה (מקור: כתב האישום, סעיפים 96-98). לשם השוואה, נחום איצקוביץ' מכהן שלושה חודשים וחתם על הסכם ניגוד עניינים תוך פחות מחודש. Tzafrir - שיחה18:55, 21 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
זה הזמן לנסח חוק, שאותו אקדיש לידידי כאח לי, נרו יאיר, והנה הוא לפניכם, "חוק נרו יאיר": ככל שדיון בשחיתות מתארך, ההסתברות שתתקיים הקבלה הקשורה לבנימין נתניהו מתקרבת לאחת. דוד שי - שיחה09:00, 22 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
לזכותך ייאמר שהפעם לא הזכרת את נתניהו בתגובתך הראשונה, אלא דחית את זה לשנייה. עם זאת, לא הייתי אומר שזהו חוק. לפעמים אתה מזכיר בתגובה הראשונה, לפעמים בשנייה, לפעמים אתה מתאפק עד השלישית. נרו יאיר • שיחה • ד' בתשרי ה'תשפ"א • 15:00, 22 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
השנקל שלי על הסוגייה: א. בסופו של דבר, בשני המקרים שדגמו אותנו, להתרשמותי המערכת שלנו עשתה עבודה יחסית טובה, מנעה את הכתיבה הלא אנציקלופדית ומגיע לנו שאפו; ב. המכנה המשותף של שני המקרים הוא שמדובר באנשי ציבור מכהנים - יש להסב את תשומת לב המנטרים שערכים אלה ככל הנראה מועדים לפורענות יותר מאחרים; ג. חסרה לי מאוד תגובה רשמית של הקהילה בתקשורת. אין לנו דרך להגן על עצמנו והמוניטין של ויקיפדיה העברית נפגע. התגובות של ויקימדיה ("עמותת ויקימדיה ישראל אינה מנהלת את ויקיפדיה ואין לה סמכות להתערב בתכנים") מעוררות אנטגוניזם. בהיעדר תגובה מסודרת, מה שהתקשורת עושה זה לצטט עורכים בדפי השיחה כ"תגובה" של הקהילה. אמירו • שיחה01:02, 22 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הסכנה הגדולה לאמינות איננה בעריכות ישירות בוויקיפדיה מטעם בעל עניין - עריכות כאלה אנחנו מסוגלים לזהות ולתקן את הטעון תיקון. הסכנה הגדולה היא בעריכות בעלי עניין באמצעי התקשורת (ראו פרטים באתר "העין השביעית"), שאותן ויקיפד עלול להביא בתום לב כאסמכתא, שהרי המידע פורסם בעיתון. דוד שי - שיחה09:16, 22 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
חבל שהכתבה לא מזכירה את כתבות התדמית של צה"ל, המשודרות בתדירות גבוהה בחדשות של כל הערוצים, במהדורות ערב שבת וגם בימי חול. הכתבים לענייני ביטחון משמשים בהן ככתבי חצר שנלקחים לסיורים מאורגנים ומדווחים ומראים בדיוק מה שהוכתב להם. זה ככל הנראה המחיר שהם משלמים בחפץ לב עבור השארתם מחוברים לצינור המידע השוטף לגבי אירועים ביטחוניים, שגם אותו הם מדקלמים כפי שמוכתב להם. אין באמת עיתונאים בישראל, יש דוברים מטעם. Liad Malone - שיחה12:55, 22 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הצייצנים האלה ממחישים שעריכה כ"אלמוני" שחושפת כתובת IP היא פחות אלמונית מעריכה כמשתמש רשום שאינו חושף פרטים על עצמו.
אני משער שכמעט כל העריכות מ-IP ממשלתי לא באו לשרת את הממשל, אלא הן עריכות שגרתיות שנעשות ממקום העבודה, שהוא במקרה משרד ממשלתי. מבחינה זו בציוצים הנ"ל יש יותר נזק מתועלת. דוד שי - שיחה10:18, 30 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני בספק אם סעודיה תעשה את הצעד, אני די בטוח שהיא תחכה שעומאן (שלדעתי תהיה הראשונה) לכווית מצב פוליטי מורכב מדי, בניגוד לכל החברות שלה בעולם הערבי ובפרט במפרץ הפרסי כווית היא דמוקרטיה מקולקלת אבל עדיין דמוקרטיה, לפרלמנט שם יש סמכויות שכאן לקח כמה שנים להשיג (אפשרות להדיח שרים/ממשלה מכהנת, לחקור שרים ולהעניק להם חסינות משפטית וכמובן אי אישור תקציב המדינה) תוסיף את האופוזיציה שעושה את המוות לשלטון ולדעתי היא תהיה האחרונה. השנייה תהיה לדעתי מרוקו לאור העובדה שלפני שנה וחצי שר החוץ דיבר עם נתניהו על נרמול יחסים והמאבק בתוכנית הגרעין האיראנית, אל תשכח את העובדה שלפני 3 חודשים הייתה עסקת נשק שהבאנו להם מטוס שנחשב טוב וחזק אסטרטגית. צריך לציין את העובדה שבמרוקו יש את הקהילה היהודית הגדולה ביותר בעולם הערבי ויש בה כ-2000! יהודים. אחרי זה סודאן תצטרף. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 08:52, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אתה אופטימי מדי לגבי מרוקו. יש שם ממשלה אסלאמיסטית אנטי-ישראלית, וראש הממשלה סעד א-דין אל-עות'מאני מתנגד לנורמליזציה. גם הלובי האנטי-ישראלי החזק במרוקו ותנועת הBDS שם (שבראשה עומד יהודי!) אינם מסייעים לנרמול עתידי. להערכתי המדינות הבאות תהיינה עומאן וסודאן. לגבי כווית, שכחת דבר חשוב מאוד, האמיר מטופל בארצות הברית וטראמפ, כמו טראמפ, יכול לנצל זאת. peledy - שיחה09:21, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
רק אם טראמפ ינצל את כל כוחה של היד הארוכה של ארצות הברית (אפילו שאין שם שום קבוצה שדומה לבייס שלו) כווית תקח את ברצינות ולא תדחה את זה על הסף (ואחרי זה התהליך יהיה טיפה פחות מייגע) בעניין מרוקו פרח לי מהזיכרון בעניין ראש הממשלה שם, סודאן היא חיה מוזרה בעניין. בחורף הקודם נתניהו נפגש עם ראש ממשלת אוגדנה (אם כבר מדברים על זה, צריך הרבה אומץ לדרוך במדינה הזו כאשר אתה בן משפחת נתניהו) ואף עם נשיא/ראש ממשלה שם וזאת מצטרף לעובדה שאנחנו מאוד רוצים לפתור את בעיית המסתננים (ובכך להקהל על המהגרים והפליטים החוקיים) ורק לפני כמה שעות ישבו איתנו על משא ומתן והגדירו תנאים (בניהם הוצאתם מהרשימה הידועה לשמצה "מדינות המממנות טרור והעובדה שארצות הברית התחייבה לעסקת נפט וחיטה עם סודן בשווי של 1.2 מיליארד דולר, הלוואה בתנאים נוחים לממשלה הזמנית על סך 2 מיליארד דולר ועוד הרבה ערובות. עם זאת ההכחשה המהירה של הדובר המשרד החוץ והפיטורים שלו מדליקים אצלי נורה אדומה. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 09:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
על עומאן הסכמתי איתך, היחסים איתם הם יחסים שלא היו מביישים יחסים עם מדינות האיחוד האירופי (זו אמנם אמירה לטובתה של הסולטנות שמחבבת אותנו אבל זו גם עקיצה למדינות כמו פולין,רוסיה, איטליה ועוד), עומאן הייתה עושה נרמול גם בלי אף מדינה ערבית אחרת. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 09:40, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הפיטורים כנראה נובעים מלחץ טורקי (טורקיה מחזיקה שם בבסיסים). סודאן מנסה לקבל כמה שיותר (משא ומתן לא?) אבל להערכתי היא תתגמש בסוף על מנת להוריד את עול העיצומים, וגם יש רצון אצל החונטה הצבאית ששולטת שם לנורמליזציה, על מנת להתקבל על ידי המערב כמו הדיקטטורים במצרים ובירדן. אנחנו צריכים לזכור דבר בסיסי, מדינות המפרץ תלויות בארצות הברית (וטראמפ הבהיר להן את זה), ואם טראמפ יפעיל מספיק לחץ גם סעודיה תצטרף (אם כי לדעתי הוא מבין את הקושי הסעודי) ולכן ייתכן מאוד שכווית תצטרף. לגבי עומאן, קשה לי להסכים איתך שהיה נרמול מלא גם בלי מדינה ערבית אחרת, מהסיבה הפשוטה שעומאן היא מדינה נייטרלית, שאינה סונית ואינה שיעית, והיא אינה מתכוונת לקומם עליה את שני המחנות, והסיבה להשתהות העומאנית היא החשש מאיראן (חשש לפגיעה בעומאן מהחות'ים בתימן או במובלעת העומאנית במפרץ). האיחוד האירופי אינו ידיד של ישראל (והוא עושה הכל על מנת לחזק את עמדתי, בנושאי ירושלים, ריבונות ואיראן). היחסים שלנו עם רוסיה טובים בהרבה מאלה עם האיחוד האירופי. peledy - שיחה09:47, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אכן, אבל תזכור שבכל זאת היחסים הם לא סוד ובנתיים המדינה הזו עם ממשל שקיבל מנדט ציבורי, האיראנים יודעים שעומאן מתלבטת ולכן אולי תעשה משחקים בגבולות ותשלח את החות'ים לעשות את זה בגבול המערבי של עומאן. אפילו אני מבין את הקושי הסעודי (מילא להפר חתימה על יוזמה, אבל להפר יוזמה שאתה הצעת?אני מעדיף שהיחסים עם סעודיה יישארו מתחת לראדר כי אני מעדיף אותם בהרבה על הטוענת לכתר של מנהיגת העולם המוסלמי "איראן") בהתחשב בזה שהמלך נגד הסכם והנסיך קטן זה קושי שאפשר להבין. אתה כבר זוכר שאני חסיד של כל שלום באשר הוא (אם כי גם לי יש גבולות) ואני לא הייתי רואה בזבוז זמן בנרמול עם סומליה והציון שלך של ניז'ר ומאוריטניה גם נשמע לי חביב. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 10:08, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
האיראנים להערכתי יבלעו בגרון (גם אם בקושי רב) את הנורמליזציה של ישראל עם עומאן, ולא יתקפו את עומאן על מנת להרתיע, משום שזה רק יקרב בין ישראל ועומאן. לא תהיה כנראה נורמליזציה עם סעודיה בגלל המלך סלמאן, ששייך לדור הישן והאנטישמי, ולכן אם יהיה שינוי במדיניות, הוא יתקיים בימיו של הבן מוחמד (שאין לו קשר ליוזמה הסעודית). כעת ישנם פרסומים שכנראה סודאן היא המדינה הבאה, אבל נברך רק על המוגמר. peledy - שיחה10:44, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מזכיר לכם שנתניהו נפגש לא מזמן עם מנהיג סומליה. למרות שלא נראה לי שישראל תרצה קשרים עם מדינה כל כך מושחתת ולא יציבה. אלג'יריה גם במשוואה? ניב - שיחה13:59, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ירדן מושחתת לא פחות מסומליה. בסומליה פשוט יש מלחמת אזרחים וייתכן שגם היא על המפה. אלג'יריה אינה צפויה לכונן יחסים עם ישראל משום שלנשיא תבון יש מחאות על הראש וישראל, שידועה האהדה הרבה שהיא זוכה לה במדינות ערב, לא בדיוק תסייע לו. peledy - שיחה14:15, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תכלס, גם בנגלדש מדינה מוסלמית ללא יחסים עם ישראל. יש לנו איתם קשרי מסחר, אז למה שלא יהיו במישור הבילטרלי? ניב - שיחה15:40, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מה שיפה בביטוי הזה זה שיש התחמקות מהצורך להגדיר אותם. הם הסכמי שלום? או סתם הסכמה לא להסכים? הם הסכימו לדרישה המאוד בסיסית של נתניהו (שבגללה הוא לא הסכים לדבר עם הפלסטינאים בסיבובים קודמים) של הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית? Tzafrir - שיחה19:01, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
נתניהו, טראמפ והאמירויות מגדירים אותם באופן ברור כשלום, אם כי ניתן לחלוק על כך. ההתעקשות על ההכרה בישראל כמדינה יהודית היא בצדק מול הפלסטינים. זו מהות הסכסוך שלנו איתם. peledy - שיחה22:37, 24 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
זה לא באמת הסכם שלום, בגלל שלא היינו באמת במלחמה איתם. שמעתי שמועה שידונו עם לבנון לגבי הקו הכחול בחלק הימי (ושם שמועה שישראל מוכנה לחלק 58:42 לטובת לבנון, אם כי יש דברים שישראל תכננה באזורים אלו). לא יודע איך זה התקדם. PRIDE! - שיחה22:10, 29 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מלחמה שקטה היא גם מלחמה. איחוד האמירויות הייתה ממובילות המלחמה הכלכלית בישראל וממובילות החרם הערבי. לגבי סודאן, כווית וכמובן סעודיה, מדובר בהסכם שלום לכל הגדרה, משום שהמדינות הללו שלחו חיילים להילחם בנו. לגבי לבנון, הכל ייקבע בסופו של דבר בראש שיושב בטהראן. peledy - שיחה01:21, 30 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אתה חושב שהחברות הגדולות בעבר חששו להגיע לישראל מחשש שיחרימו אותן במדינות כושלות ונחשלות כמו לוב, עיראק וסוריה? המפרציות הן אלה שהובילו את החרם הערבי. peledy - שיחה12:03, 30 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
זו אולי ההשלכה החיובית היחידה של הסכמי אוסלו. מכל מקום, אין זה סותר את דבריי שהתנהלה מלחמה כלכלית בין ישראל לאמירויות לפני שנות ה-90. יחד עם זאת, עד שנות ה-90 מדינות ערב שיכנעו אחרים להחרים אותנו ומאז ועד עכשיו הן החרימו לבדן. כעת, גם זה מסתיים. peledy - שיחה18:20, 30 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בנתיים סודאן חולבת את האמריקאים באופן שאפילו למשא ומתן נראה לי מוגזם, ציפיתי שטראמפ ינסה להגיד בעימות שהיה לו עם ביידן (למתעיינים זה שודר בקשת 12 בערך ב3 בבוקר של היום) משפט שקשור לשלום בין המדינות (אם כי הוא החליט לחרוג מהנושאים שנקבעו לטובת דיבורים על האנטר ביידן ועל החזרי המס שלו), אם כי אולי בעימות בין הסגנים שיהיה שבוע הבא יתנו קרדיט לזה. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - חג סוכות שמח 18:59, 30 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
כפי שהבנתי את מדיניות הנשיא טראמפ עד עכשיו, הוא הולך ללחוץ על הסודאנים מאחורי הקלעים כדי להיכנס להסכם עם ישראל, ובסופו של דבר, גם הסודאנים רוצים הסכם (מה ששואלים בסודאן זה מתי ולא אם). בניגוד לנשיאים קודמים, שהתמקדו בסכסוך הקטן (ביחס למזרח התיכון) שלנו עם הפלסטינים, הנשיא טראמפ מתמקד בכינון יחסים בין ישראל והמחנה הסוני הפרו-מערבי כדי לשפר את המאבק באיראן ובסופו של דבר להסיג את חייליו מהאזור. peledy - שיחה19:15, 30 בספטמבר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
זה דבר שאכן אפשר לזקוף לזכותו, אם הזכרת נסיגה של חיילים אני חושב שהנסיגה מכורדיסטן הסורית היא הייתה טעות (עזוב את הבגידה בכורדים) שטורקיה מנצלת בלי שאף אחד יוכל לעצור אותה, לדעתי זו תהיה סגירת מעגל יפה אם יהיה מלבד הטקס בבית הלבן משהו באיפה שהתכנסה ועידת ח'רטום (בתקווה כי מדובר במבנה קיים ולא מה שאולתר מקוצר הזמן). Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:14, 4 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Desertboy, אני מחדש את הדיון הנחמד שלנו על המדינה הבאה, שכנראה הולכת להיות סודאן. דווח בתקשורת כי ראש הממשלה הסודאני, שהתנגד לשלום עם ישראל, עבדאללה חמדוכ, החליט לתמוך, כנראה עקב לחץ אמריקני ומגורמי הצבא בסודאן. בנוגע לביקורת שלך על הנסיגה של טראמפ מכורדיסטן הסורית, הוא נסוג אך ורק מהאזורים שבהם נמצא הכורדים בגדו בו לטובת אסד, בעוד שבאזור הכורדי ממזרח לנהר הפרת, הוא השאיר את חייליו, שכן במקום שוכנים מרבצי גז ונפט שטראמפ מעוניין למנוע לפוטין ואסד להגיע לשם. האינטרס הישראלי במקרה הזה מתמזג עם האינטרס הטורקי, משום שהמלחמה באזור אידליב וצפון סוריה מסיתה את הכוחות השיעיים של חזבאללה, צבא אסד והמיליציות האיראניות לצפון וכך הם אינם יכולים לנקום בנו על התקיפות שאנו מבצעים, לפי דיווחים זרים. נפוליאון הגדיר יפה מקרים כאלה: לעולם איני מפריע לאויבים שלי (איראן וטורקיה במקרה הזה) לתלות אחד את השני. peledy - שיחה14:29, 22 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
צדקת. אני עדיין מקווה שדווקא מדינות קטנות ולא מנהיגות העולם הערבי יעשו את זה קודם כי צריך לשמור על התחרות בין הסעודים לאיראן וטורקיה. מי תהיה לדעתך הבאה בתור? Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:42, 22 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
כפי שכתבתי, המדינה הבאה כנראה תהיה סודאן. אם אתה מתכוון למדינה שתהיה אחריה, אז ניז'ר ומאוריטניה הן אופציות ריאליות. אם אתה מעדיף להסתכל על המפרץ, אז השאלה היא מי ממתנגדי השלום ימות קודם, סלמאן הסעודי או הדור המבוגר של שליטי כווית. peledy - שיחה14:58, 22 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מאוריטניה חתמה איתנו על הסכם שלום ב-1999, כשראש הממשלה היה אהוד ברק, אך היחסים נותקו, כפי שאמרת, ב-2010 עקב מבצע עופרת יצוקה, כנראה עקב לחץ איראני. הפעם ייתכן לחץ אמירותי על מאוריטניה על מנת לגרום למדינה ערבית נוספת להצטרף לעגלת הנורמליזציה. ניז'ר ניתקה איתנו את היחסים עוד ב-1973, וכנראה מעוניינת ללכת בעקבות שכנתה צ'אד לנורמליזציה עם ישראל. בניגוד להסכמים הקודמים, אני חושב שאין מישהו שמטיל ספק שההסכם עם סודאן הוא הסכם שלום (לפי דיווחים זרים, תקפנו שם ובנוסף לכך הם שלחו חיילים נגדנו במלחמת יום כיפור, כשהנשיא לעתיד עומר אל-בשיר נלחם נגדנו כקצין). אחרי הבחירות בארצות הברית, אם הנשיא טראמפ שדוחף לנורמליזציה ייבחר, עשויות לנרמל את היחסים איתנו סעודיה (בתנאי שהמלך הקשיש יעבור לעולם שכולו טוב), עומאן (שכרגע נמנעת משום שהיא אינה מעוניינת להיתפס כמתערבת בבחירות האמריקניות), מאלי (אם תכונן שם ממשלה יציבה) ואולי אף כווית (עקב לחץ מפרצי, הסיכויים לכך אף יהיו יותר גבוהים אם הדור החדש יעלה לשלטון), קטר (כן, זו אינה טעות) ומרוקו (בהתאם למדיניות העתידית של המלך העתידי חסן השלישי). אבל שוב, כל הטוב הזה יגיע אלינו אך ורק אם תהיה כהונה שנייה לנשיא טראמפ (אם חסרות לאנשים מסוימים סיבה להבין שכדאי לישראל שטראמפ ייבחר שוב, הנה אחת נוספת). peledy - שיחה20:28, 23 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אגב, ברור לך שאם טראמפ לא ייבחר אולי לא יהיה עוד הסכמים אבל הבדיחה העלובה שהוא יבטל אותם היא ביזארית ואתה יכול להסכים איתי שזה באמת עצוב אבל לפחות מנסים למתן את האובססיה העצובה לטראמפ (טראמפ לא מושלם אבל התקשורת איבדה את זה בעניין אבל מצד שני אי אפשר להאשים אותה - טראמפ חולה על זמן מסך וחי מזה ובלי התקשורת הוא לא היה מגיע לנשיאות אפילו שהוא לא מודה בזה, נתניהו זה בכלל הזוי, התקשורת רחוקה מלסקר אותו באופן הגיוני אבל שאתה חית תקשורת משתוללת במובן הטוב של המילה וזה אחד מהכישורים שהביאו אותו ל15 שנים בשלטון זה לא פחות מצבוע). אני באמת חושב שאנשים מגזימים אם נבואות הזעם, 4 שנים של טראמפ יהיו ברוב המקרים זוועה אבל תמיד יהיו פנינות כמו השלום וכנ"ל על ביידן. זה כמו נבלה וטרפה אבל הנבלה - ביידן עדיין עדיפה בהרבה. זה קשור לדיון אחר אבל ראיתי שכתבת משהו שמקשר בין האריס וביידן לאנטישמיות ואני מתקומם מהאמירה. ביידן מחשיב את עצמו כציוני לא יהודי והאריס נשואה ליהודי ותרמה מספר פעמים ליד ושם, אני שמח שלפחות חברי הסנאט הדמוקרטים לא כולם כמו תומכות הטרור שאמרת. אני אספר לך משהו - ביידן לא מגנה אותן כי הוא יודע שהוא יבריח מספר יחסית מכובד של קולות מהשמאל הקיצוני וטראמפ לא מגנה את כל המחבלים שיורים בכל מי שלא נוצרי ולבן כמו קיר, ככה זה פוליטיקה וככה גם זה אצלנו. Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:14, 23 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אל תסלף את דבריי בבקשה. לא טענתי שביידן או האריס אנטישמיים, אלא שהם מגינים על קיצוניים אנטישמיים במפלגתם. לעומת זאת, טראמפ (לפחות לא שראיתי) תמך באנטישמים אלא הוקיע אותם, ובמקביל תמך בישראל ונלחם באנטישמיות ובBDS. טראמפ ונתניהו משחקים עם התקשורת, במשחק ששותפים לו שני הצדדים, התקשורת תוקפת את הפוליטיקאים והפוליטיקאים תוקפים חזרה וכך שני הצדדים נבנים אלה מאלה. לארצות הברית יש בסיס צבאי בקטר ולכן הרעיון שהצעת אינו צפוי להתרחש. אתה די מגזים לגבי טראמפ. נכון שהיה לו כישלון די גדול בקורונה, אבל חוץ מזה הוא די הצליח - בנה את הכלכלה האמריקנית כשהוריד את אחוזי האבטלה, גם בקרב מיעוטים, לשפל היסטורי (ואז הגיעה המגיפה) והוא גם הצליח לשקם את המעמד של ארצות הברית של הנשיא הקודם (שאף מדינה לא התייחסה אליו בכבוד חוץ מאיתנו), בכך שהיא נאמנה לבעלות בריתה הנאמנות לה (אירופה הבוגדנית אינה נחשבת כבעלת ברית נאמנה לארצות הברית, זו הייתה נאמנות חד צדדית). peledy - שיחה23:10, 23 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני חלילה אומר שאמרת, אתה אדם יישר ואני נהנה לנהל איתך דיונים פולייטים על אף (ואולי בגלל ) שאנחנו עם דעות פוליטיות מנגודות. אני חלילה קורא לטראמפ אנטישמי ולדעתי זה כמו לקרוא לחתול "כלב" - אם פעם חשבתי שטרומן היה יותר טוב טעיתי. טראמפ ללא ספק היה הנשיא הכי טוב לישראל (אני עדיין חושב שטרומן היה בין הנשיאים הטובים שהיו לנו או לפחות היה הטוב ביותר בתקופותו). לגבי קטר - תמיד לומדים משהו חדש (: ואם ככה הדברים הולכים צריך לעדכן את המשבר הדיפלומטי הקטרי. אני לא מהאלו שיש להם נבואות זעם על עוד 4 שנים של שלטון טראמפ. שוב - התקשורת אולי מוטעה אבל היא לא מפיצה תורה משמיים אלא פשוט לפעמים מנפחת נתונים עם בסיס עובדתי כאן כתבה על הידרדרות באיכות האוויר, כאן חתם טראמפ על מסמך טרנספובי שמתאים למאה ה-19, [https://news..co.il/item/3384260 זו בעלת ברית שאני אישית פחות אוהב. אדגיש שוב - אתה אחד מהאנשים שאני הכי מעריך כאן ונהנה לדבר איתם ואני לא מאשים אותך בX או Y ואם ככה זה נשמע אני מתנצל וכוונתי לא הייתה כזו. המשך שבת נעימה Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:26, 24 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
היה בטוח שההערכה בינינו היא הדדית. אני שמח שהבהרתי לי את העניין אחרי שכנראה פירשתי את אמירתך באופן שגוי. ההסכם בין סודאן לישראל הוא הרבה יותר גדול ממה שנדמה לנו - מדובר פה במעבר של סודאן מהציר האסלאמיסטי של ארדואן וקטר לציר הסוני הפרו-מערבי של סעודיה והאמירויות ולכן באיראן וטורקיה תולשים את שערות ראשיהם מההסכם. peledy - שיחה18:44, 24 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
סתם שאלה למפעילים, נהוג כאשר חוסמים אנונימי או משתמש חדש שמבצעים השחתות רבות בוויקיפדיה, להודיע לו על החסימה ומזהירים אותו מפני נקיטת אמצעים נגדו, בין אם על ידי פנייה לספק המרשתת ובין אם על ידי פנייה לגורמי אכיפת החוק. מעניין אותי לדעת האם הדבר בוצע אי פעם. peledy - שיחה13:51, 1 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
כן, ראה וק:טיפול בהשחתה. בקצרה: לכל ספק אינטרנט יש מחלקת abuse שדרכה ניתן להתלונן על הלקוח וברוב המקרים הספק שולח התראה ללקוח. במקרים נדירים יותר הספק מנתק את הלקוח לחלוטין ובמקרים קיצוניים מוגשת אפילו תלונה במשטרה. HiyoriX • שיחה • חציל-צילון • 15:51, 1 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אכן, מדובר בכלי שלא נעשה בו יותר מידי שימוש וחבל, כדאי לנסח נוהל שיפרט מתי ואיך לעשות שימוש בכלי הזה, מעבר למעט התוכן שכתוב בדף מעלה. אמירו • שיחה16:40, 1 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בשנותיה הראשונות של ויקיפדיה פניתי פעמים אחדות למחלקות abuse ופעם אחת הגשתי תלונה במשטרה, אך בהמשך חדלתי מכך, משום שאני סבור שדי בכלים שוויקיפדיה מעמידה לרשותנו, ואין צורך להטריח אחרים. אני לא רואה צורך לבטל את ההודעה, מפני שהאופציה קיימת. דוד שי - שיחה19:04, 1 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הגיעו מים עד נפש, אני כרגע רואה את התוכנית והיא טובה והכל אבל משחיתים או אנשים שמנחשים אנשים לפי המנחים מחליטים למצוא סלבס ולזרוק עליהם תלבושת "התרנגול" "הפופקרן" וכן הלאה, מה אנחנו יכולים לעשות על מנת למנוע את זה? Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - חג סוכות שמח 21:53, 1 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני לא ראיתי את הסדרה הזאת (יישמע קצת מתנשא אבל אני לא ממש מתחבר להווי ישראלי "שטחי", אין לי כוח לראות עוד רדידות), אבל לא נשמע לי כזה מעניין בכלל. עוד ריאליטי (ואחד מעפן שסובב רק סביב "מי מאחורי המסיכה"). דה וויס היה ריאליטי טוב, השאר מאז פחות. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון22:04, 1 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ברור לי שאי אפשר, האם ניתן לבקש מהמפעילים על סמך ההשערות של חברי הפאנל (4 חברים שלכל אחד מהם יש כ3-4 השערות) ופחות מ16 משתתפים. זה הכי יעיל (ולא בהכרח טוב כי זה יותר מדי ערכים). זה הפתרון היחיד של כמות הנעילות אבל לא נעים להעמיס את המפעילים בזמן כה קצר בבקשות (אני אבקש את זה בחי). Desertboy • שיחה • הצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 21:52, 3 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני לא מכיר ממש דרך פרקטית בשביל זה, אבל אולי כדאי להתייעץ עם קהילות בוויקיפדיות אחרות. הפורמט הזה לא הומצא כאן, ואחיותינו בשפות אחרות לא חסינות בפני ונדליסטים. Mbkv717 • שיחה • י"ג בתשרי ה'תשפ"א • 23:30, 1 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תיקנתי את השם. ולא, אני לא טוען שיש חשיבות אנציקלופדית. בינתיים ננסה לבקש את עזרת הציבור בשיפור הערך הליגה הבלקנית, כי אנחנו לא אוהבים את טורקיה. Tzafrir - שיחה13:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הם לא לבד. יש ערכים בעוד שש שפות (וגם באנגלית פשוטה). זה מאוד מעניין את הציבור וגם את ציבור העורכים וזה לא רע שיש מקור מידע שמספק מידע אמין על הנושא. Tzafrir - שיחה16:41, 4 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
4 ציוצים ליומיים.. אז עכשיו זה אומר שהוא מצייץ בקצב של אדם רגיל? בכל מקרה, מאחל לו רק בריאות. זה מפחיד שהאיש המחזיק בתפקיד בכיר כמו נשיא ארה"ב חולה בקורונה ונמצא במידה מסוימת בסכנת חיים. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון18:30, 4 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ישכיר את שירותיו לעיריות אחרות, רחוקות, יתכנן מסלול ברחבי הארץ ואת השכר מהעיריות האחרות יעביר לקופת העירייה ששכרה אותו ראשונה. קצת חזון. (שי • מנשמע?) מה, אין?20:47, 4 באוקטובר 2020 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->